Vastloper word mij verteld..?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vastloper word mij verteld..?

This topic contains 6 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by ritze 8 years geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
  • #167464

    TiPa076
    Topic starter
    Berichten: 92

    Beste vakmannen/vrouwen,

    Ben helaas 2x terug na de zaak geweest waar ik mijn Ciao heb gekocht.
    Ben er 2x stil mee komen te staan, had zelf de carburateur nagekeken en was niks mis mee.
    Daarin tegen was de luchtfilter zga verstopt waardoor ik vermoedelijk een 2x een warmloper heb gehad.

    Heb de beste eigenaar van waar ik hem gekocht heb gesproken en er zou een nieuwe cilinder op moeten.
    Daar ga ik mee akkoord, hij zou de tijd niet rekenen maar de cilinder wel..

    Vervolgens neem ik zelf contact met hun op om iets van de gang van zaken weten te komen, krijg ik het volgende te horen:

    Er zou iets in de benzine zijn gedaan waardoor er vanalles vast is komen te zitten en bla bla bla.

    Maar ik heb zelf de carburateur nagekeken en die was brand schoon, het luchtfilter(zeefje) had ik mooi vrij gemaakt. Beide net voordat ik hem terug heb gebracht.

    Dus krijg nu wel argwaan en vermoed dat hij me vanalles wilt wijsmaken dat ik uiteindelijk dikke factuur van hem krijg.

    Nu wilde ik weten wat een cilinder +/- kost voor een piaggio ciao snorbrommer?

    Alvast bedankt..!

    Mvg,

    Paul

    Het leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #176332

    wim v8
    Bijdrager
    Berichten: 299

    Als het luchtfilter verstop krijg je geen warmloper, sterker nog, hij loopt dan te rijk en wordt dan gesmeerd als nooit tevoren.

    Een nieuwe cilinder kost iets van 40,- tot 70,- voor een imitatie die gewoon goed is en voldoet.
    Een originele piaggio cilinder kost wel 200,- maar zijn bijna niet meer te krijgen.

    Als hij voor bijv. voor een tientje of 6-7-8 een nieuwe wil monteren is het wel goed hoor.

    https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/cilinders-vespa-ciao.html

    Als je het niet vertrouwd, dan heengaan(niet vooraf bellen) en de brommer en losse onderdelen mee nemen.

    Wil je het laten repareren dan vooraf een prijs afspreken voor alles wat hij wil doen.
    En hij moet ook vertellen wat hij gaat doen voor dat bedrag.

    Gr. Wim.

    #176334

    TiPa076
    Topic starter
    Berichten: 92

    Bedankt voor de snelle reactie..!!

    Hier kan ik wat mee..
    Fijn weekeind :thumb

    Het leven is als een neus, haal eruit wat erin zit
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #176335

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Een verstopt luchtfilter is zelden of nooit oorzaak van een vastloper.
    Een verstopt benzinefilter is vaak de oorzaak van een vastloper.

    #176336

    Jasper-Grillo
    Bijdrager
    Berichten: 114

    bij mij was me benzinefilter de oorzaak…

    #176337

    jeffreykruize
    Bijdrager
    Berichten: 329

    Gooi dat benzine filter er gewoon uit….
    In je carburateur zit al een filtertje en als je het benzinefilterecht nodig hebt kan je beter je tank spoelen zodat alle rotzooi eruit is.

    #176338

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    fietse makers maken er vaak een potje van, hier heb ik ook ervaring mee.
    vastloper zou je ook kunnen krijgen door geen mix te tanken er zit dan geen olie in de benzine waardoor de boel stukgaat

    als je een beetje handig bent zijn dit dingen wat heel makkelijk zelf te doen is met basis gereedschap.
    je hoeft dan geen dure fietsenmaker aan je brommer te laten “prutsen“

    je gaat nu zeker over de 100 euro heen als die gaat zeuren dat er iets met de benzine was en dat hij daar niks aan kan doen.
    dus ophalen het boeltje en dan hier wat fotos zetten en dan kunnen wij precies zien of de cilinder en zuiger nog heel zijn

    succes

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.