Vastgelopen cilinder topic

Home Forums Techniek Motorisch Vastgelopen cilinder topic

This topic contains 42 reacties, has 31 deelnemers, and was last updated by Florian 5 years, 6 months geleden.

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
  • #115683

    Rizla
    Donateur
    Berichten: 409

    Kan je deze niet laten honen en dan overmaat cilinder nemen. Gewoon even langs de brommerboer

    #115684

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Je weet pas of de cilinder te redden is als je met heel fijn schuurpapier alle vegen weg kunt poetsen, voorzichtig en met beleid alle aluminium van het gietijzer weghalen, als er dan nog steeds geen groeven en diepe krassen te vinden zijn dan is het heel goed mogelijk dat de cilinder met een nieuwe passende zuiger weer netjes loopt.

    Anders een overmaat zuiger zien te vinden en de cilinder laten honen op de maat van de nieuwe overmaat zuiger.

    TICKLING BARN
    #115685

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Deze lijkt mij nog prima te redden met wat fijn waterproof schuur papier.
    Maar als ie al 10k oud is dan zal ie wal een leuke stoot rand bovenin hebben dus misschien is verversen of honen niet een verkeerd plan.

    #115686

    Flippo
    Donateur
    Berichten: 514

    speedbuxy :
    Deze lijkt mij nog prima te redden met wat fijn waterproof schuur papier.
    Maar als ie al 10k oud is dan zal ie wal een leuke stoot rand bovenin hebben dus misschien is verversen of honen niet een verkeerd plan.

    Misschien een stomme vraag, maar wat is het enorme nadeel van een stootrand?

    #115687

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Flippo :
    Misschien een stomme vraag, maar wat is het enorme nadeel van een stootrand?

    Een stoot rand geeft aan dat de boring groter is gesleten waardoor de zuiger en veren minder goed passen of afsluiten.
    Bij een redelijke stootrand is een overmaat zuiger bv gewenst.

    #84943

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Flippo :

    Die zwarte rand boven in de cilinder is waar de zuigerveren niet zijn geweest dus slijt het daar niet. Daaronder waar de cilinder blank is zijn de veren wel geweest, het verschil in slijtage is de stootrand.

    TICKLING BARN
    #120683

    ritze
    Topic starter
    Berichten: 3430

    heb er weer een voor het topic

    DR evo
    std bewerkt blok
    13/13
    gianelly

    pistonclipje fail:
    op wonderbaarlijke wijze toch nog blijven zitten, hij heeft wel een aandenken achtergelaten, maar dat valt misschien nog een beetje te fixen :con

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #778600

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5136

    Ik kocht een blokje waar deze 43mm Polini cilinder op zat. Het was me niet eens opgevallen dat het een Polini was, ik kocht het voornamelijk voor de ontsteking (en evt andere bruikbare onderdelen). Naar de cilinder heb ik dus niet gekeken.
    Als eerste viel me op dat de uitlaatflens afgebroken en opnieuw eraan gelast was. Toen zag ik het PM merkteken. Gezien de uiterlijke staat van het blok waren mijn verwachtingen laag, en dat is maar goed ook.
    Hou je vast:

    20180913_194929
    20180913_194948
    20180913_195206
    20180913_195117_001
    20180913_195146

    Zo, daar mist iets!  😛
    En het mooiste was: ondanks dat driekwart van een zuigerveer en het complete hemd van de cilinder verdwenen waren, was er geen enkel deeltje in het carter te vinden. Iemand heeft dus deze cilinder, in deze staat, in zijn handen gehad en gedacht: “ach, dit kan nog wel een ronde mee, gewoon monteren”….

    #778614

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Haha ! Toch wel erg benieuwd of er zo mee is gereden 🙂

    #778620

    niemand
    Donateur
    Berichten: 498

    Nee joh  😆
    Hoogstens nog een teken van leven, maar echt rijden lijkt me sterk. heel erg misschien nog 15km/u ofzo.

    #778626

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Nou ik denk dat hij nog wel een rondje mee kan en de 55 nog wel zou halen 🙂

    #778631

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10287

    Das wel de definitie van iets afrijden :mrgreen:

    #778653

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Hahah dit is wel heel erg zeg..

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.