This topic contains 42 reacties, has 31 deelnemers, and was last updated by Florian 5 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
13 juni 2013 om 10:01 #115683
Kan je deze niet laten honen en dan overmaat cilinder nemen. Gewoon even langs de brommerboer
13 juni 2013 om 10:06 #115684Je weet pas of de cilinder te redden is als je met heel fijn schuurpapier alle vegen weg kunt poetsen, voorzichtig en met beleid alle aluminium van het gietijzer weghalen, als er dan nog steeds geen groeven en diepe krassen te vinden zijn dan is het heel goed mogelijk dat de cilinder met een nieuwe passende zuiger weer netjes loopt.
Anders een overmaat zuiger zien te vinden en de cilinder laten honen op de maat van de nieuwe overmaat zuiger.
TICKLING BARN13 juni 2013 om 10:11 #115685Deze lijkt mij nog prima te redden met wat fijn waterproof schuur papier.
Maar als ie al 10k oud is dan zal ie wal een leuke stoot rand bovenin hebben dus misschien is verversen of honen niet een verkeerd plan.13 juni 2013 om 10:27 #115686speedbuxy :
Deze lijkt mij nog prima te redden met wat fijn waterproof schuur papier.
Maar als ie al 10k oud is dan zal ie wal een leuke stoot rand bovenin hebben dus misschien is verversen of honen niet een verkeerd plan.Misschien een stomme vraag, maar wat is het enorme nadeel van een stootrand?
13 juni 2013 om 10:33 #115687Flippo :
Misschien een stomme vraag, maar wat is het enorme nadeel van een stootrand?Een stoot rand geeft aan dat de boring groter is gesleten waardoor de zuiger en veren minder goed passen of afsluiten.
Bij een redelijke stootrand is een overmaat zuiger bv gewenst.13 juni 2013 om 14:20 #84943Flippo :
Die zwarte rand boven in de cilinder is waar de zuigerveren niet zijn geweest dus slijt het daar niet. Daaronder waar de cilinder blank is zijn de veren wel geweest, het verschil in slijtage is de stootrand.
TICKLING BARN19 juli 2015 om 15:02 #120683heb er weer een voor het topic
DR evo
std bewerkt blok
13/13
gianellypistonclipje fail:
op wonderbaarlijke wijze toch nog blijven zitten, hij heeft wel een aandenken achtergelaten, maar dat valt misschien nog een beetje te fixen :conDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.13 september 2018 om 22:56 #778600Ik kocht een blokje waar deze 43mm Polini cilinder op zat. Het was me niet eens opgevallen dat het een Polini was, ik kocht het voornamelijk voor de ontsteking (en evt andere bruikbare onderdelen). Naar de cilinder heb ik dus niet gekeken.
Als eerste viel me op dat de uitlaatflens afgebroken en opnieuw eraan gelast was. Toen zag ik het PM merkteken. Gezien de uiterlijke staat van het blok waren mijn verwachtingen laag, en dat is maar goed ook.
Hou je vast:
Zo, daar mist iets! 😛
En het mooiste was: ondanks dat driekwart van een zuigerveer en het complete hemd van de cilinder verdwenen waren, was er geen enkel deeltje in het carter te vinden. Iemand heeft dus deze cilinder, in deze staat, in zijn handen gehad en gedacht: “ach, dit kan nog wel een ronde mee, gewoon monteren”….14 september 2018 om 18:44 #778614Haha ! Toch wel erg benieuwd of er zo mee is gereden 🙂
14 september 2018 om 22:07 #778620Nee joh 😆
Hoogstens nog een teken van leven, maar echt rijden lijkt me sterk. heel erg misschien nog 15km/u ofzo.14 september 2018 om 22:18 #778626Nou ik denk dat hij nog wel een rondje mee kan en de 55 nog wel zou halen 🙂
15 september 2018 om 10:25 #778631Das wel de definitie van iets afrijden
15 september 2018 om 17:18 #778653Hahah dit is wel heel erg zeg..
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.