Vast naaien of niet.

Home Forums Techniek Motorisch Vast naaien of niet.

This topic contains 8 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Revo 2 years, 9 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #811227

    Revo
    Topic starter
    Berichten: 100

    Ik was vanavond bij mijn schoonvader en liet hen deze foto’s zien. Hij was van mening dat deze cilinder te heet is geweest en dat hij waarschijnlijk gaat vast naaien. je ziet op de eerste foto wel wat lijnen in de cilinder deze zijn niet voelbaar maar wel zichtbaar. Nu weet je dat natuurlijk nooit zeker maar wat zeggen andere kenners hier van? Graag eerlijke meningen recht voor ze raap word op prijs gesteld. Heb ik deze al verkracht?

    Hij rijd en trekt en hoort verder soepel  en vind hem best snel.  Loopt mooi stationair. Als jullie willen maak ik morgen een filmpje van stationair lopen. En ga ik even een stuk rijden terwijl ik het film.

    AD53C78F-7544-4313-A034-D2168BD73A3C5A140037-0E6F-42ED-B69B-B96C12AC3A17F81B203A-F073-487D-AAB0-8FFEDFCDC3A84E0D5CAB-229B-4CD5-B1A0-A2830B786428318D3F77-1EB0-47CD-9022-5908192C5852BE83C92E-61AF-4FB5-BC7C-F5ADBF92221F

    #811230

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    De cilinder ziet er naar mijn idee nog goed uit en je ziet ook de gekruisde hoonsporen nog zitten wat positief is. De lengte sporen komen bij gebruik gewoon in de wand te zitten en zal je de hoonsporen op een gegeven moment zien vervagen. Dit is normaal. Ik zie wellicht 2 plekjes waar wat kleine slijtage te zien is, maar door netjes inrijden ook wel goed moet gaan komen.
    Polini Cilinder2
    Wel valt mij op dat de zuiger behoorlijk zwart verkoold is en ook veel blowby laat zien. Voor een cilinder die nog ingereden moet worden en nu hoeveel km’s heeft gedraaid? Wellicht dat je met een wat koude bougie rijdt en kan je een warmere monteren. Tevens is van de 46mm Polini ook wel bekend dat ze niet altijd heel krappe toleranties aanhouden voor de zuiger en veren. Bij sommige nieuw geleverde cilinderkits lijkt het wel alsof je eigenlijk al kunt beginnen met een overmaat zuiger.

    Door de wat ruime marges zal de inloopperiode ook niet zo lang en belangrijk zijn. Wel bestaat de kans dat de zuiger wat meer gaat kantelen en een bijkomend probleem bij de 46mm Polini is dat de spijltjes van je cilinderwand of zuiger dan sneller kunnen scheuren of breken.

    Nu de zuiger kan je niet vervangen, maar ben ik wel benieuwd naar de slotspeling van je veren?

    #811233

    Revo
    Topic starter
    Berichten: 100

    Martino.

    Ik heb op dit moment om en nabij 400 a 450 kilometer gereden met deze cilinder. Ik merk qua trekkracht of geluid (rammelen tikken) van de cilinder niets. Hij start vrij makkelijk en blijft goed stationair lopen.  Op het moment rijd ik met een champion b8 bougie. Mijn schoonvader had het erover dat ik naar een b9 moest omdat een b8 te warm zou zijn. En hoe zit het eigenlijk met heb koelkapje? Die was ik eerlijk gezegd vergeten maar heb ik nu wel gemonteerd.

    De slot speling weet ik niet is dat niet dat je de zuigerveren zonder zuiger los in de cilinder plaatst en dan de ruimte tussen de 2 uiteinden van de zuigerveren meet? Ik kan natuurlijk wel ff nieuwe zuigerveren bestellen en deze preventief er nu al in doen?

    Kijk ik weet de fijne kneepjes allemaal nog niet zo en heb de ervaring met dergelijke blokjes/brommertjes ook niet. Dus stel het op
    prijs dat er mensen zoals jij zijn die hier hun mening geven/delen. Nu blijft het uiteraard ook altijd maar een beetje gokken aangezien de variabelen en de rijder van grote invloed zijn op wat een blok doet.

    Ik ga vanmiddag toch proberen een filmpje te maken en deze hier te posten.

    Groet Revo.

    #811236

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Zie niks niet raars dan normale gebruikers sporen, snap niet waarom je de cilinder eraf getrokken hebt want je zegt het zelf dat het prima loopt dus wat is de reden dat je het los gehaald hebt ??
    Mooi weer inelkaar en verder rijden en geef die schoonPa maar ff een schop onder z’n reet 😛
    Welke Carb, sproeier en luchtfilter gebruik je ? want de zuiger is inderdaad wel wat te donker van kleur wat ook veroorzaakt kan zijn door een verkeerde bougie.
    Bij het goed inrijden geven die Polini cilinders vele jaren rij plezier dus maak je niet te druk :thumb

    TICKLING BARN
    #811237

    Revo
    Topic starter
    Berichten: 100

    Hey crullie.

    Ik had het blok eronder vandaan liggen en merkte toch wat olie en vettigheid rondom de pakkingen. Ik had inmiddels een 350 kilometer gereden dus dacht ik ga kijken hoe de cilinder eruit ziet en ga gelijk pakkingen vervangen. En vanaf nu haal ik de zooi niet meer open als het niet nodig is

    Blok is alweer in elkaar. En onder de citta. En heb gister ook nog een flink stuk gereden. Je vraagt waar ik nu mee rij dus bij deze.

    16mm delortho met dat zwarte kapje als luchtfilter

    78 sproeier

    champion b8 bougie.

    Het is op zich niet zo dat ik me druk maak. Maar meer dat alles maar dan ook alles wat ik doe, doe ik met 1000% inzet en passie. 😉😅

    #811238

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Aha lekkage, ja dan ff nieuwe pakkingen idd :thumb
    Lekkage kan de reden zijn van een slechte verbranding en dat daarom de zuiger wat donker is, als de pakkingen nu dicht zijn dan word de zuiger ook wel weer mooi schoon van kleur 😉
    Verder lijkt het allemaal in orde te zijn 😎

    TICKLING BARN
    #811239

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    Revo heeft twee topics die dezelfde kant uit lijken te gaan.

    Hoog stationair en tegenvallende resultaten – Vespa-Ciao.nl
    https://vespa-ciao.nl/forums/topic/hoog-stationair-en-tegenvallende-resultaten/page/2/#post-811235

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #811243

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2649

    En dit?
    Ziet er uit als een diepe geul.
    Ik vind het er allemaal niet zo mooi uit zien hoor.

    ciao polini zuiger2

    Gr. Wim.

    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #811244

    Revo
    Topic starter
    Berichten: 100

    Wim
    Bedankt voor je eerlijke reply. Daar houd ik van. Er zijn op zowel de zuiger als de cilinder geen krassen geulen of pitten voelbaar. Dat wat je ziet is licht inval op de olie.

    Ik wil het graag goed hebben. Maar
    mocht het niet goed zijn dan merk ik het snel genoeg. Als ik van tevoren kan ingrijpen dan zal ik dat altijd doen. En daar vraag ik jullie hulp dan bij.

    Ik had deze topic geopend omdat ik geen antwoord kreeg op de vorige en mijn schoonvader gister zei dat het er niet goed uit zag. Vandaar. Ik heb nu genoeg reacties deze mag anders wel dicht

    Mocht het zooitje vast naaien dan zal ik opnieuw beginnen. En het anders doen.

    Groet Revo

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.