Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › Vario+Cilinder> Snelheid?
This topic contains 56 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by hansieb 18 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
1 maart 2005 om 16:37 #204977
o ja klopt :p had ik ff over het hoofd gezien
1 maart 2005 om 17:18 #204978Raal :
ik denk niet dat je veel inleverd, als je al iets inleverd want met te veel toeren kom je ook niet vooruit, ofniet dan?Dat is niet helemaal wat ik bedoel, maar qua trekkracht zal ik zeker iets ingeleverd hebben, aangezien je als je een zwaardere vertanding hebt, je in feite ook met een zwaardere “versnelling” begint..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 maart 2005 om 17:35 #204979Zeg Tonni,
Ik denk dat je nog wel wat winst in topsnelheid kunt behalen door die 90mm schijven te monteren, aangezien de hoek ervan helemaal tot onder doorloopt in tegenstelling tot de 100mm schijven (die hoek loopt maar 20mm naar beneden) en zo dus de v-snaar verder naar beneden kan trekken, en voor op de vario helemaal omhoog.
Of niet dan?Mzzl, Roel
1 maart 2005 om 19:59 #204981In mijn geval schiet ik daar niks mee op, mijn vario heeft met de huidige overbrenging nog voldoende over. Maar met de standaard vertanding zal het altijd helpen. Ik weet alleen niet hoe laag de snaar kan komen bij 90mm poelies, dat ligt eraan of er ruimte genoeg is om ze zover uit elkaar te duwen. Ik zal het eens bekijken, ik heb ze wel liggen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 maart 2005 om 20:09 #204982Wil je ze niet aan mij verkopen dan, want ik heb binnenkort ook de MHR Malossi, maar wel 100mm schijven en normale vertanding!
PLEASE????Of zijn ze ergens nieuw te koop voor niet al te veel?
Mzzl, Roel
2 maart 2005 om 04:38 #204983Ik weet niet of ik ze weg doe hoor.. Maar ik kan ze hier bij de cycle shop (Groningen) voor 35 euro nog nieuw kopen. En mijne zijn nieuw, dus voor minder doe ik ze zeker niet weg..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 mei 2005 om 18:14 #205147heej ik heb ook een vario bij mij was er een snelheids vershil van 10 km toen ik mun v-snaar losser zette. en hij trok btr op in de bogten maar ik meot andere rollen enzo heeft iemand nog un paar setje sligge wat ik goedkoop kan over nemen ofzo ? wa krijg ikz e nieuw.
15 mei 2005 om 11:27 #205148Shadow :
heej ik heb ook een vario bij mij was er een snelheids vershil van 10 km toen ik mun v-snaar losser zette. en hij trok btr op in de bogten maar ik meot andere rollen enzo heeft iemand nog un paar setje sligge wat ik goedkoop kan over nemen ofzo ? wa krijg ikz e nieuw.Als je malossi vario hebt kan je gewoon leovinci rolletjes halen ofzo (maat: 13*16) Ze zijn ook in andere merken te krijgen zover ik weet 🙂 Voor de originele vario weet ik de rollenmaten niet van. Rollen kan je halen voor een prikkie bij de scooterboer 😀
GreetZzZz Tom
27 januari 2006 om 20:01 #205432Tonni :
Ik ga heel binnenkort even dezelfde setup proberen met een standaard varioklok, om te zien of ie dan wel helemaal bovenin komt en hoe hard ik daar dan mee rijdt.
Maar tonni denk je dat je ooit de snaar helemaal bovenin krijgt. Kijk een vespa is geen scooter en heeft geen terugloop uitlaat en DEPS cilinder. Misschien kan de vario ook maar maximaal tot 3/4 en niet hoger omdat er gewoon niet meer kracht in zit. Ik weet niet hoe het bij mijn scooter is maar volgens mij komt hij daar ook maar tot 3/4, heb alleen dan de uitlaat en de varioring eruit gehaald.
Heb je de 90mm schijven al geprobeerd?
27 januari 2006 om 20:11 #205433Kejje zó testen…
Haal je variopoelie eraf, en zet een HORIZONTALE streep erop…..
Dus vanaf ’t hart van je poelie naar ’t end……Gooi ‘m er weer op, en ga een rondje rijden….
(of 2:P)Als je ‘m nu bekijkt kun je door de streep precies zien hoe hoog ie komt, want daar is de streep weg!
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!27 januari 2006 om 23:45 #205434langen :
wat heb je dan veranderd de lange pin of de tandwielen of heb jij brom vertanding in wat heb je prcies veranderd dus je kan voor elke cc zelf aan passen dus als ik de vario op het simonini blok wil maken dan gaat dat alleen een andere vertanding maken en dan loopt die dus harder en dan springt me vario niet uitelkaarklopt dit
gr langen
helaba,
heb je mijne ex malossi vario al gemonteerd?????Jou Ninja werkt perfect,maar kan,als hij erop staat,me’n brommer niet meer starten.Kickstart hé.
groetjes
Barry
28 januari 2006 om 00:28 #205435barry :
langen :
wat heb je dan veranderd de lange pin of de tandwielen of heb jij brom vertanding in wat heb je prcies veranderd dus je kan voor elke cc zelf aan passen dus als ik de vario op het simonini blok wil maken dan gaat dat alleen een andere vertanding maken en dan loopt die dus harder en dan springt me vario niet uitelkaarklopt dit
gr langen
helaba,
heb je mijne ex malossi vario al gemonteerd?????Jou Ninja werkt perfect,maar kan,als hij erop staat,me’n brommer niet meer starten.Kickstart hé.
groetjes
Barry
Maar barry jij rijd met orginele voorvario, beetje zonde uit die malossi voorvario valt volgens mij veel meer uit te halen en je kunt hem goed afstellen.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.