vario trekt bijna meteen op het achterwiel hoe kan dit ?

Home Forums Techniek Vario vario trekt bijna meteen op het achterwiel hoe kan dit ?

This topic contains 42 reacties, has 10 deelnemers, and was last updated by Bazz 16 years, 3 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
  • #212421

    Bazz
    Topic starter
    Berichten: 23

    Hai

    Ik heb gisteren een vairo setje onder mijn citta gezet en geprobeerd maar ik maakte bijna alleen maar wiellies. Hoe kan dit ? Het is een polini voorvario en een standaard achtevario. Schijven weet ik niet hoe kan ik dit meten ? IK heb ook een probleem met de voorvario er op tezetten het is net of mijn krukas tekort is. Die ring met opstande rand die ook bij een koppeling moet hebben moet ik die nu wel of niet gebruiken ? Mijn setup is : 70cc athena met 70cc hogedrukkop polini speedengine carters 13/13 cab malosi raceluchtfilter uitlaat is leo handmade. Dit is mijn eerste keer dat ik een vario setje gebruik.

    Hoop wat tehoren.

    #212851

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Dat is de bedoeling van een vario dat je harder optrekt! En door de kleine wielen vd citta maak je snel wheely’s. Gewoon achter meten waar de snaar over ligt, dat zijn de schijven! Die ring vd koppeling niet gebruiken. Vario heeft een aparte ring.

    #212852

    Bazz
    Topic starter
    Berichten: 23

    Hai

    ja oke dat snap ik maar nu is mijn probleem nog niet opgelost. hoe ziet die ring er dan uit zit geen extra ring in de polini door van de voorvario ? En als ik die ene ring weg laat komt hij dan niet tegen de achterbrug aan ?

    bedankt

    #212853

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    bij de polini vario zit de ring al gelast aan de halfpoelie, je hebt verder niks nodig

    (bij m’n ciao kwam ie idd tegen de brug, moet je ff testen, eventueel nog een ringetje ertussen)

    #212854

    Bazz
    Topic starter
    Berichten: 23

    Hai

    O die ring.

    Dank je wel.

    #212857

    heuvel85
    Bijdrager
    Berichten: 379

    je zal ook eigenlijk de malossi vertanding nodig hebben..aangezien je kleine wielen hebt..

    met de standaard vertanding zal hij niet heel hard lopen en als een aap trekken..
    dat is altijd zo jammer bij een citta!!!

    suc6 kerol!

    #212858

    woe
    Bijdrager
    Berichten: 708

    of je propt er zwaardere rollen in:pest

    waarom komt niemand daar op :S lijkt me het meest logische antwoord

    #212859

    TimoO_
    Donateur
    Berichten: 3977

    ja, je moet eens kijken of hij wel optimaal varieert. of je propt er gewoon zwaardere rollen in en kijk je of hij harder gaat (topsnelheid).

    #212862

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Originele vario doet het niet op een citta.Meteen overtoeren tot & met.

    #212863

    FonS
    Bijdrager
    Berichten: 5138

    Bazz :
    Het is een polini voorvario

    #212866

    Bazz
    Topic starter
    Berichten: 23

    Hai

    Bedankt voor alle tips. Maar wat voor zwardere rollen heb ik nodig dan ? heb die rollen die bij de polini zitten al alle twee geprobeerd maar zijn volgens mij nog telicht.

    Bedankt

    #212867

    .-{2F4OV}-.

    Welke drukveer heb je erin? Die gele of std ofwa?

    #212868

    Bazz
    Topic starter
    Berichten: 23

    de gewone van de achtervario bedoel je ?

    #212869

    Bazz
    Topic starter
    Berichten: 23

    een stomme vraag maar hoe strak moet jede vsnaar eigenlijk spannen ? heb zo’n vermoeden dat die niet varieert.

    #212870

    .-{2F4OV}-.

    Die grote veer in je achtervario ja.. dat is de drukveer. Zwart, geel ofwa?

    Hij moet achter netjes op de schijven (boven ertussen) liggen en voor moet hij om de bus zitten die om de krukas zit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.