Vario blijft licht aangrijpen na lossen van gas

Home Forums Techniek Vario Vario blijft licht aangrijpen na lossen van gas

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Nick Jacobs 5 months, 1 week geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Nick Jacobs
    Topic starter

Ik heb net een Malossi multivar op m’n Ciao gepleurt en hij rijd best wel goed. Hij trekt als een gek en gaat +-52 op GPS. Ik ben hier op zich al vrij tevreden mee maar ik merk dat als ik de gas los dat de vario nog een tijd aangegrepen blijft totdat ik tot stilstand kom. Het voelt zowat alsof ik stil afrem tijdens het uitbollen.
    Mijn setup:
    -43mm Polini met HD KOP
    -Uitgeveilde carter/inlaat, poorten niet doorgetrokken
    -12/12 carb
    -Malossi multivar
    -1:10.5 overbrenging met 100mm schijven
    -Standaard drukveer en trekveren
    -7 grams rollen
    -Gianelli Original Power

Zou het plaatsen van de gele Malossi drukveer dit probleem kunnen verhelpen? Het lijkt ook alsof mijn voorvario maar voor ongeveer 3/4 varieert (975mm snaar), maar ik neem aan dat dit de bedoeling is aangezien ik toch al een redelijke snelheid haal?

• Dit onderwerp is gewijzigd 5 months, 1 week geleden door Nick Jacobs.

Brian
    Bijdrager

Zitten er startsegmenten in de achterkoppeling ? Dit probleem had ik met mijn originele vario toen die erin zaten. Omdat deze minder krachtig nodig hebben om uit te klappen. Heb toen een malossi schaal geplaatst zonder de startsegmenten maar wel een trekstarter dan.

Nick Jacobs
    Topic starter

Die zitten er inderdaad nog in aangezien ik hem moet aanlopen of trappen. Dat zou dan zomaar wel eens de reden kunnen zijn. Een trekstarter staat ooit nog wel op de planning maar dan zal het voorlopig zo moeten blijven. Ik vond het al vreemd aangezien ie verder wel goed tijd. Bedankt voor de info allesinds!

SuperSi
    Bijdrager

Dit komt inderdaad door onze koppeling met startsegmentjes.
    Deze veroorzaken ook een klein dipje bij het wegtrekken.
    Oplossing is een trekstart of een kickstart blok en de startsegmentjes verwijderen.

Nick Jacobs
    Topic starter

Ik heb overlaatst een bravo verkocht met een kickblok, heb ik nu al wel mooi spijt van 😥 Dan zal de eerstvolgende investering een trekstarter worden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.