Valt uit bij volledig gas bij het vervolgens hard inknijpen van de rem

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Valt uit bij volledig gas bij het vervolgens hard inknijpen van de rem

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Wilk1985 2 weken, 1 dag geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Vespa Si Sovrano
    Topic starter

Hoi allemaal,

ik ben nu al een tijdje bezig met het opknappen van een vespa si.
    Het probleem met deze vespa is dat hij in bij het starten makkelijk aan gaat en dan ook meteen best hoog stationair loopt als de stationairschroef er dan verder uit draai gaat ie niet van hoog naar middel stationair maar ineens van hoog naar uit. Ik heb bij het verstellen van de stationairschoef telkens een beetje gas gegeven om zo de vespa op de nieuwe stationair stand te zetten.

Als ik volledig gas geef en daarna volledig in de remmen ga, dan slaat hij me ook af.

Setup:
    Brom luchtfilter
    12/7 Carburateur
    sproeier 40
    Snorblok

aan de koppeling ligt het zeker niet want deze komt van mijn eigen vespa si af en loopt daar goed op.

Ik denk zelf dat de kans aanwezig is dat hij niet loopt doordat hij ergens valse lucht trekt

Ik zie uit naar jullie reacties

niek1992
    Bijdrager

Doe even de Deotest, dan kan je het zeker weten.

Vespa Si Sovrano
    Topic starter

Ik heb de deotest gedaan en hij trekt valse lucht, dus dan ga ik dat maar eens oplossen door even een beter blok eronder te zetten.

SuperSi
    Bijdrager

dat is vrij rigoureus.
    ik zou gewoon de pakkingen vervangen als ik jou was

Wilk1985
    Moderator

Vergeet ook de keerring niet, voor een paar tientjes heb je de meest aannemelijke oorzaken wel uitgesloten. Pakkingen en zuigerveren, bestel ook gelijk een iets grotere sproeier want die 40 is wel aan de kleine kant, ik neem aan dat je niet met de standaard uitlaat rijdt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.