Valt uit bij stationair lopen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valt uit bij stationair lopen

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by bobbie88 15 years, 6 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #208504

    bobbie88
    Topic starter
    Berichten: 472

    Ik ben bezig met het opknappen van een Ciaotje voor een maatje van me. Nu ben ik al de hele avond aan het kloten met afstellen. Eerst zal ik even de setup vermelden:

    Standaard blokje (geen koperen bus in de inlaat!)
    50cc standaard
    CP ontsteking
    12/7 carb met sproeier 38
    snorklok in het achterwiel

    Als ik de brommer met shoke start en hij is koud, start bij in 1x. Als ik hem dan gewoon laat lopen blijft hij (redelijk) mooi stationair lopen. Als ik er dan op ga zitten en ik geef gewoon vol gas dan rijdt ie netjes, en haalt een top van +/- 35km/h. Als ik dan m’n gas loslaat hoor ik hem nog gewoon pruttelen, maar bij ongeveer 10km/h slaat de motor af en hoor je het bekende geluid (bluuuuuwwwbb). Het gekke is, als ik hem daarna, met of zonder shoke, probeer aan te rennen, gaat hij bijna niet meer aan! Heb al zitten kloten met stationair schroef en gaskabel, verschillende sproeiers geprobeerd, verschillende carburateurtjes, maar ik krijg hem gewoon niet mooi stationair lopend!/
    Iemand suggesties? Alvast bedankt!

    #220459

    vespa liessel
    Bijdrager
    Berichten: 89

    te kleine sproeier? ik had in 12/7 48 zitten liep goed

    #220460

    Sven vdB
    Bijdrager
    Berichten: 200

    Sproeier 48 is zowiezo veel te groot op onbewerkte carters met 50cc en 12/7.. Je moet zorgen dat je de brommer afsteld als hij WARM is. Anders moet je je stationair schroef er helemaal in draaien, verder afstellen met de gaskabel en als hij iets te hard stationair loopt, de schroef wat uitdraaien tot hij lekker loopt.

    #220465

    bobbie88
    Topic starter
    Berichten: 472

    Oke, nu heb ik er vanavond weer even mee lopen kloten, maar hij wil niet. Ik heb geprobeerd met een grotere sproeier maar dat wil niet. Het probleem is nu als volgt:
    Als ik hem zonder shoke probeer aan te lopen als hij koud is, krijg ik hem niet aan de praat. Als ik de shoke erop zet en met heel veel geduld zo’n 20 rondjes ren, gaat hij aan. In het begin moet ik een beetje gas blijven geven omdat hij anders uit valt, als hij iets warmer is blijft hij op de shoke gewoon lopen. Als ik dan ga rijden, rijdt ie opzich prima, maar als ik dan stop en stil sta, valt ie bijna meteen weer uit.

    Dus mijn eerste probleem: brommer start heel slecht
    Mijn tweede probleem: hij blijft niet stationair lopen bij stilstaan. (heb al met de stationair schroef enzo gekloot)
    Iemand die mij kan helpen?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.