Valt stil op een heuvel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valt stil op een heuvel

This topic contains 15 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Bert 16 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #209334

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    ik rijd dus met mijn vespa van roden naar drachten iedere dag zon 60 km heen en terug en heb nou al 5 keer gehad dat als ik onderweg met volgas over een heuveltje ga dat de brommer dan compleet uitvalt en niet weer aanwil….. steeds alles gecheckt bougie bougiekabel dat zit allemaal wel goed enzo dan na ongeveer 5 minuten kan ik weer gewoon doorrijden

    hoe kan dit en wat kan er tegen helpen

    #218939

    Kevinwol
    Bijdrager
    Berichten: 307

    een warmloper mischien. komt hij moeilijk bij de heuvel omhoog?

    #218940

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    heuvel komt ie met gemak omhoog en warmloper is wel raar ik heb het al wel 5 keer gehad :s

    #218941

    Kevinwol
    Bijdrager
    Berichten: 307

    het gebeurt alleen bij die heuvel?

    #218942

    Zer0r0nin
    Bijdrager
    Berichten: 88

    belangrijk misschien om te weten wat voor een heuvel het is!

    moet je echt een berg op? (hoeveel % + lengte?)

    of is het gewoon een verkeersdrempel oid?:D

    #218944

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    het is een heuveltje bij putdeksels enzo en snelheidsdrempels

    #218945

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    je vlotter in je carburateur kan em ook weze, dat die niet helemaal jopper is

    als je een pittige stuiter maakt met je vespa willen ze wel eens een stotter geven

    Mike
    #218946

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    ja een stotter is nie erg maar hij wil dan even een tijdje niet aan dat is het probleem kan het helpen als ik er een grotere carb opzet

    #218947

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    controleer je electrische circuit eens helemaal na, net zoals mike ook al zegt kan iets een opdonder krijgen waardoor hij ff in de moeilijkheden komt, check ook ff op breuken in kabels of bobine..( het weekijzer van een bobine mag niet los zitten van de behuizing, heb ik namelijk ook al een keer gehad, en had hetzelfde probleem als jou toen..)
    ook ff kijken naar valse stroompjes bij je ontsteking( dmv ijzervijlsel oid. tussen vliegviel en ontsteking)
    iig. veel succes!

    #218949

    Bert
    Bijdrager
    Berichten: 36

    Als je carb een opdoffer krijgt kan hij inderdaad minder dan een minuutje geen brandstof krijgen. Maar hij pakt meteen weer op daarna.

    Het klinkt als een warmte probleem. Warmte kan idd van invloed zijn op je bobine. (Dan valt je ontsteking weg en hij draait nog soepel en start weer als hij is afgekoeld.) of warmloper (dan zakt je vermogen langzaam in en houdt hij er mee op tot hij weer is afgekoeld.)

    #218950

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    kheb elec. ontsteking dus zal denk ik niet snel daaraan liggen denk ik
    maar ja warmloper lijkt me wel sterk dan want het is niet de eerste keer
    andere mensen zeiden tegen mij van ja je moet gewoon 13/13 kopen dan doet ie dat niet meer

    kan dat kloppen

    #218954

    Bert
    Bijdrager
    Berichten: 36

    Nee. Als het al helpt dan is het omdat er dan toch een probleem zat in de oude carb.

    #218956

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    nou vandaag reed ik dus richting mijn rij ik een drempeltje omhoog doet ie weer hetzelfde maar wou ik weer verder rijden,,,gaf ik 1 keer gas smoort ie em

    dus ik de choke indrukken kon ik weer rijden met de choke ingedrukt zodra ik choke loslaat smoort ie weer dus hij krijgt te weinig benzine opeens

    dus ik zat te denken aan valse lucht zou dit kunnen waar kan ik dit heb beste gaan zoeken ??

    #218957

    Jordyy
    Bijdrager
    Berichten: 20

    ik denk dat als die te weinig benzine krijgt dat je toch echt een grotere sproeier moet hale??:

    #218958

    frf
    Topic starter
    Berichten: 355

    ja dat weet ik ook wel maar is onnodig want met deze sproeier deed hij het altijd goed dus hij krijgt nou gewoon opeens te weinig en ik zat dus te denken aan valse lucht

    maar waar kan ik dit het beste gaan zoeken

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.