Valt na enkele 100 meters constant uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valt na enkele 100 meters constant uit

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by ciaoracer 10 years, 7 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #210919

    ciaoracer
    Topic starter
    Berichten: 1375

    Beste vespavrienden,

    Ik kom er niet meer wijs uit en ga vragen voor hulp.
    Ik rijd met de brommer enkele 100de meters en valt dan met een bwoaaappp stil, wat wijst op benzine tekort.
    Na het stil vallen zeer moeilijk terug aan te krijgen. Ik laat hem dan enkele minuten ‘rusten’ en krijg hem dan met een beetje moeite terug aan.
    Nu rijd ik weer wat langer kan zelfs een km zijn en dan weer opnieuw bwoaaaapppp. stil.

    Ik heb met de rechterzijkap eraf gereden en tot de conclusie gekomen dat als ik aan het rijden ben de benzine niet meer door loopt en er langzaam een grote luchtbel in de benzine leiding terecht komt. Hij rijd dus de benzine op in de leiding en zuigt verder geen benzine meer aan. Hoe kan dit?
    Vanaf dat die stil valt en hij uitgevallen is zie ik meteen erna terug benzine aangezogen worden.
    Vacuum probleem?

    Reeds vervangen en gedaan: Nieuwe benzinekraan, nieuwe benzinefilter, nieuw klein filtertje op de carburateur plus dat ‘nippeltje’ erop, Nieuwe luchtfilter, Carburateur volledig uit elkaar gehad en goed doorgeblazen, nieuwe bougie.
    Ik ga er niet vanuit dat het een elektrisch probleem is. En denk dan ook dat met de cdi en de bougiekabel niks mis zal zijn.
    Enigste wat ik nog zou kunnen denken en proberen is dat ik de carburateur moet veranderen naar een andere?

    Bedankt voor het meedenken!:thumb

    #239699

    Basic
    Bijdrager
    Berichten: 28

    Check even of je bougie nog vonkt nadat hij is afgeslagen.
    Dan weet je zeker dat het geen elektrisch probleem is.
    Wat voor ontsteking heb je? Contactpunten of electronische?

    Ik had nl. hetzelfde probleem en bij mij bleek het toch, tegen alle verwachting in, de CDI te zijn.

    #239700

    ciaoracer
    Topic starter
    Berichten: 1375

    Hoe ga ik dit precies kunnen controleren of die erna nog vonkt?
    Gewoon eruit draaien en tegen de cilinderkop ophouden tijdens aanlopen.
    Is een elektrische ontsteking.

    #239701

    Basic
    Bijdrager
    Berichten: 28

    Inderdaad zo moet je het controleren.

    Bij mij vonkte hij niet meer en na het vervangen van de cdi deed hij het weer goed.

    #239702

    coda
    Donateur
    Berichten: 670

    rij eens zonder je benzinedop, als die geen of te weinig lucht doorlaat trekt je tank vacuum

    #239703

    ciaoracer
    Topic starter
    Berichten: 1375

    Ok deze tip zal ik na het weekend even controleren.:thumb
    Misschien dat ik ergens nog een andere cdi toevallig heb liggen. Zou wel fijn zijn.
    (*edit: juist snel gekeken en heb er nog 2 liggen kijk ik er na het weekend snel even na)

    @Coda: Dat heb ik inderdaad ook al eens geprobeerd zonder benzinedop te rijden, maar tevergeefs jammer genoeg.

    #239704

    -RobinvS-
    Bijdrager
    Berichten: 1047

    Je benzinekraantje loopt goed door?

    Heb ook een keer gehad dat de koppakking lek was, door de hitte zet het uit en kwam er en lek.

    #239578

    tnerual
    Bijdrager
    Berichten: 1191

    Dit doet me vooral denken aan slechte ontluchting van de tankdop πŸ˜‰
    Laat het ons weten wat het is (geweest) πŸ˜‰

    Groeten van een mede-Belg πŸ˜€

    #239722

    ciaoracer
    Topic starter
    Berichten: 1375

    Ok,

    Gisteren ermee bezig geweest.
    Ik had nog een andere cdi liggen. Die maar meteen erop gezet. Had het gevoel dat hij iets zuiverder stationair draaide, maar viel toch vrij snel terug uit.

    Nu voelde ik onder de nieuwe benzinefilter een klein druppeltje benzine zitten en op het frame waar de filter op ruste was ook een klein spoor van een ‘benzinelek’.
    Heb ik dus even de filter er tussen uit gehaald en een benzineslang uit 1 geheel er tussen gezet.
    Lucht in de benzineleiding weg. Ik denk dat hij dus lucht aanzoog via de benzinefilter en daardoor stilviel?
    Want heb hierna een beetje rondgereden door het dorp met een positief resultaat. Niet stilgevallen.
    Het benzinefiltertje was overigens splinternieuw.

    Ik ben benieuwd of hij blijft rijden zonder stil te vallen.

    Heel erg bedankt voor jullie snel meedenken en hulp!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.