Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › valt na 300 meter uit
This topic contains 58 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by crosser10040 17 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
31 oktober 2006 om 07:42 #223251
dan valt ie alleen langzamer uit, dus dat snap ik niet. Als ik met volgas uit zou vallen zou ik aan een foute sproeiert gaan denken maar ik zal vanmiddag dan maar even die benzine kraan paar keer goed laten doorlopendoorblazen. Nu eerst naar school aargh schoolfoto
31 oktober 2006 om 18:49 #223259IK heb net de benzine kraan laten doorlopen en schoongeblazen = heeft geen effect 😮
zal even lijstje maken van wat nieuw is en gecheckd is.
Nieuw
bobine
bougie
carburateur
luchtfilter
cilinder + zuiger
lagers en keeringen en pakkingen
decompressie set
ontstekingsspoel
condensator
contactpuntenGechecked
benzine leiding
de vonk
verschillende sproeiers en luchtfilters
zonder benzine dop geredenHeeft allemaal geen zin, hij rijd nu trouwens wel goed maar valt nog steeds na 500 meter uit en daarna elke keer als ik hem weer start na 200meter. Als ik weer een tijdje met lopende of stilstaande motor stilsta dan doet ie het weer goed, dus ik denk dat het iets met de benzine toevoer te maken heeft maar kan niet vinden wat.
31 oktober 2006 om 18:52 #223260zit je benzine dop dicht?
er moet een heel klein gaatje in je dop zitten anders trekt je tank vacuum en houd ie er inderdaad af en toe mee op…………..
meestal zit dit gaatje bij een normale dop aan de zijkant. kijk maar eens…………..31 oktober 2006 om 18:57 #223261heb ook al geprobeerd zonder dop te rijden
31 oktober 2006 om 19:03 #223262blijft je vlotter niet hangen?
haal je vlotterbak eraf en speel een beetje met de vlotter en kijk of het allemaal een beetje werkt zoals het hoort……………..31 oktober 2006 om 20:37 #223263heb even een filmpje gemaakt/ geluidsopname van het probleem
31 oktober 2006 om 20:42 #223265hmmz tis niet t geluidje benzine op…
31 oktober 2006 om 20:46 #223266jaja, moeilijk te zeggen, maar jou cilinder en zuiger passen die wel bij elkaar, loopt ie soms warm????
olie bij de benzine??? evt extra smeren. benzine met loodvervanger gebruiken.
koelkapje op de cilinder???
INRIJDEN???
succes
laat me weten als je het gevonden hebt31 oktober 2006 om 20:49 #223267laat je um eerst afkoelen voordat je um weer start?
k heb wel is gehad met een bobine dat als tie warm werd dattie stopte en 10 seconden later t gewoon weer deed.31 oktober 2006 om 20:56 #223268ik laat hem nog geen 3 seconde afkoelenen hij rijd al weer mooi, ik meng zelf euro 95 van de shell en ik gooi bij 5 liter ongeveer 100/120 ml olie eerder te veel dan te weinig. Ik neem aan als ik een nieuwe cilinder van dr bij jmpb bestel dat de zuiger en cil wel op elkaar passen.
Ben nog aan het inrijden maar zo gaan die 200km heel lang duren 😀 want welke snelheid ik ook rijd dit krijg ik steeds. En natuurlijk laat ik het weten
op bf.nl zeiden ze ook al warmloper. heb er nu een sproeiert 58 inzitten met ori filter.
btw zondagmiddag was aan de cilinder nog niets te zien31 oktober 2006 om 20:58 #223269
michel o/gaat je brommer heel erg trillen op top ?
31 oktober 2006 om 21:01 #223270gooi maar een scheut olie in de tank, kan echt geen kwaad.doen !!! en rije maar!!!
ja, misschien is die krap “aan de maat”………………31 oktober 2006 om 21:04 #223271nee trilt niet echt op de top, rijd eigenlijk zalig totdat ie dat probleem geeft
66 wel goed?31 oktober 2006 om 21:13 #223272
michel o/mmm de kleur van je bougie is gewoon bruin he?
geen overtoeren?
koelkapjes erop?
1/40..1/45 gesmeerd ?
malossi luchtfilter?31 oktober 2006 om 21:42 #223273neej origi filter en die kapjes zitten erop ja
en zeker geen overtoeren en bougie is bruin naar zwarte kant toe -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.