valt na 300 meter uit

Home Forums Techniek Problemen oplossen valt na 300 meter uit

This topic contains 58 reacties, has 15 deelnemers, and was last updated by crosser10040 17 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
  • Gebruiker
  • #208652

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    Telkens als ik met mijn citta rijdt op top valt ie na ongeveer 300 meter uit, dan stap ik af en loop ik hem weer binnen de meter aan en rijd ie weer 300 meter en het zelfde gezeik. Dacht eerst dat het aan de carburateur lag en heb die van nieuwe pakkingen voorzien en filtertjes en alles met compressor doorgespoten.
    Ik vind het zo raar dat ie wel binnen de meter start en dan ook wel rijd maar toch uitvalt. Bijna alles is nieuw. contactpunten, ontstekingsspoel, condensator en bobine. Ook cilinder is nieuw want met de vorige heb ik een vastloper gehad na 150 km inrijden door een verkeerde zuiger. wie o wie weet wat het kan zijn?

    #223215

    Wouz-LwB
    Donateur
    Berichten: 1693

    Al andere bougie geprobeerd ?

    #223216

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    zal ik zo eens gaan doen maar die is ook nog niet zo oud hoeveel moeten die contacten van bougie openstaan?

    #223217

    murkus
    Bijdrager
    Berichten: 182

    0.45

    #223218

    vicious
    Bijdrager
    Berichten: 337

    Neeneenee je CP komen op 0,4 en je electrodenafstand op ong. 0,3 (dat is de afstand van schroefdraad tot electrode van je bougie)

    #223219

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    nou ik heb nu 4 verschillende bougies geprobeerd waarvan ik van 1 100% zeker weet dat ie goed is dus het moet wat anders zijn.
    volgens mij zit er een 50 sproeier in maar kan ook 56 zijn. Kan dit probleem veroorzaakt worden doordat de sproeier te groot is??

    #223220

    Onkruidzaaier
    Bijdrager
    Berichten: 224

    is het niet zo dat je carb niet goed doorloopt…
    keer goed schoonmaken… Ook dat filtertje na je benzineleiding… daar heb ik een keer zooi in gehad, en hetzelfde probleem…

    #223221

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    dat dacht ik eerst ook, maar carb is nieuw en heb hem gister helemaal doorgeblazen met compressor en ook benzine kraan is nieuw.
    heb er nu een sproeier 66 in gedaan en lijkt veel beter te lopen maar is erg groot voor deze setup, deo-test leverde geen valse lucht op. (alleen een naar deo ruikende straat:P)
    maar die 66 was met malossie filter en ik wil liever de standaard filter erop.

    #223222

    veldman
    Bijdrager
    Berichten: 93

    probeer eens zonder tankdop ik hed dit probleem namelijk ook een keer gehad bleek dat de tank zich vacuum zoog waardoor de carbarateur niet genoeg benzine kreeg
    (had namelijk de tankdop volgedaan met hars omdat ie kapot was)

    #223223

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    al geprobeerd met vacuumding open, is toch hetzelfde? maar hij rijd met die sproeier 66 een klein stukje langer 500 meter ofzo en dan hetzelfde probleem zou dit een probleem kunnen zijn met die keering of met pakkingen?

    #223224

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Vage shit;)
    Maar probeer idd ff zonder tankdop, dat heb ik ook gehad toen ik net een niewe tankdop had. Hij zuigt zich dan Vacuum.

    #223225

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    heb net gereden zonder tankdop maakt geen verschil

    #223226

    michel o/

    rookt je brommertje erg veel ? :con

    #223227

    crosser10040
    Topic starter
    Berichten: 36

    ja met de ene sproeiert wel en met de andere niet, en benzine is in de goede verhouding gemixt. of bedoel je dat niet?

    #223228

    michel o/

    nee mischien heb je wel een lekke keerring 😀

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.