Valse lucht: Gasschuifdeksel

Home Forums Techniek Motorisch Valse lucht: Gasschuifdeksel

This topic contains 2 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by KeesHenk 3 years, 11 months geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
  • #796206

    KeesHenk
    Topic starter
    Berichten: 15

    Hoi,

    Met “de deo-test” kwam ik erachter dat mijn brommer valse lucht trekt bij de carburateur, ik vermoed bij het dekseltje bovenop, die sluit niet lekker, geprobeerd te fixen met vloeibare kapping maar blijkbaar nog niet goed genoeg. Mijn vraag is als volgt: Er zit een 13/13 carburateur op, past daarop een gasschuifdeksel van een 12/7 carbarateur? Zo niet, wat kan ik doen om hem goed te laten passen en het valse lucht probleem te verhelpen?

     

    Alvast bedankt!

    #796208

    niek1992
    Bijdrager
    Berichten: 1825

    Een gasschuifdeksel van een SHA  13/13 carburateur is standaard metaal op metaal. 100% afdichten doet dit dan ook nooit. Zorgt dat de schroefjes goed aangedraaid zitten, geen vuil tussen deksel & carb, geen happen uit afdichtvlak etc.

    Een gasschuifdeksel van een 12/7 past prima op een 13/13 of 12/12. Zolang je maar de gasschuif zelf overzet, deze is namelijk anders.

    Daarnaast vraag ik me af hoe je de deotest hebt gedaan. Deo spuiten bij de gasschuifdeksel is vrijwel naast de inlaat van je luchtfilter. Heb je deze genoeg afgeschermd om dwalende gassen hiervan af te schermen?

    #796564

    KeesHenk
    Topic starter
    Berichten: 15

    Dank voor je reactie, inmiddels is het probleem verholpen. Er zat een gasschuifdeksel van een citta gemonteerd op een carburateur van een ciao, daarom paste het niet lekker.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.