Valse lucht, bwoap geluid?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valse lucht, bwoap geluid?

This topic contains 13 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by Ronnie0594 7 years, 9 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker

Ronnie0594
    Topic starter

ciao start en loopt prima, na 2 week rijden
    maakte ie een bwoap geluidje echt 2 mili sec net of hij geen benzine kreeg maar reed toen verder inmiddels alweer 60km gemaakt
    ineens was t weer bwoap bwoap bwoap en liep die weer even maar tot een bepaald toerental/snelheid
    als ik t gas verder opentrok was t weer bwoap….
    starten en lopen geen probleem rij ik 200meter trekt lekker door niks aan de hand maar ging ik een stuk verder dan ik eventjes op volgas reed misschien 10 seconden was t weer bwoap dus kwart gas en dan rijdt ie nog eventjes maar geef ik volgas weer bwoap dus kwart gas bleef ik rijden ben ik bijna thuis rem ik valt ie uit
    nou heb ik wel de “grote knal” gehoord
    krijgt genoeg benzine carb niks verstopt slangetje ook niets bougie perfecte kleur,
    hij lekt wel onder onder aan de cilinder ik weet dat hij er soms wat uitgooit maar de hele onderkant zit eronder heel zelden een drupje op de grond
    heb ik hem weer gestart weer rijden zonder preblemen die 200meter trekt lekker door maar daar kan k niet lang volgas rijden maar maak ik weer een groot rondje is t weer op t zelfde stukje bwoaap dus weer kwart gas maar als ik volgas blijf houden en hij doet bwoap en ik hou hem volgas, had ik 1x ook deze grote knal gehoord.
    deze knal heb ik eerder gehoord toen ik 10 meter liep met de decompressie kabel.
    en hij heeft wat wittere rook dan normaal wat mij lijkt op olie verbranding?
    dit lijkt mij overduidelijk?

Ronnie.

Boyan
    Bijdrager

Met welke sproeier rij je?

Ronnie0594
    Topic starter

58 maar hij heeft 2 week langs elke dag minstens 25 km gereden zonder problemen.
    dus de afstelling is prima is afgesteld door fredzzz van t forum dus ik ga hier verder niet aan kloten…

JoeriH
    Bijdrager

Ik zal eerst maar eens naar die lekke voetpakking kijken.

ktmgek
    Bijdrager

het zou ook je krukaskeerring kunnen zijn.

Ronnie0594
    Topic starter

welke lekke voetpakking ????
    krukaskeering betwijfel ik blok is net gereviseerd door fredzzz van t forum

Crullie
    Donateur

Ronnie0594 :
    en hij heeft wat wittere rook dan normaal wat mij lijkt op olie verbranding?

Heb je diesel of te veel 2-takt olie in de tank gegooid ?

TICKLING BARN

Ronnie0594
    Topic starter

gewoon mengsmering hahaha…
    1:40 trouwens normaal deed ik 1:50 maar dacht laat em ff lekker smeren 1 keer
    maar dat lijkt mij niet het probleem want heb daar bijna een week op gereden dan zou die dat eerder moesten doen

JoeriH
    Bijdrager

hij lekt wel onder onder aan de cilinder ik weet dat hij er soms wat uitgooit maar de hele onderkant zit eronder heel zelden een drupje op de grond

Deze lekke voetpakking.

Intellect80
    Bijdrager

Zou idd eerst maar es nieuwe voetpakking plaatsen.

Ronnie0594
    Topic starter

een ciao gooit overtollig olie er aan de onderkant uit…. ?

en niet alleen hij blaast wat witte rook lezen

als het de voetpakking is, komen a; deze problemen dan er ook door??? 95% ????

speedbuxy
    Bijdrager

Ronnie0594 :
    als het de voetpakking is, komen a; deze problemen dan er ook door??? 95% ????

Nee dat zal het probleem niet wezen, want dan zou het bij een koude motor ook erger wezen dan met een warme.
    Hier op het forum heerst teveel het verhaal van valse lucht als je pakking lekt of zweet.
    Maar er komt wel wat meer bij kijken om echt valse lucht te trekken.

Wat wel je probleem is aan de hand van je beschrijving moeilijk te zeggen en ik raad dan ook aan een filmpje te maken waarop het probleem te horen is.
    Ik zelf neig naar iets met de ontsteking.

Fredzzz
    Moderator

Ronnie, kom maar een keer langs als het vervoer te regelen is. Pakkingen kan ik altijd voor je vervangen, nakijken is zo gedaan.

Net als wat speedbuxy zegt, ik dacht ook aan iets met de ontsteking. Ik vroeg Ronnie al of de kabels niet bloot lagen, maar dit was niet het geval zei die.

Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden twee Citta’s had die plotseling ook dit probleem hadden. Bij de ene was het de bougie en bij de ander een bloot liggende kabel naar de CDI.

Ik dacht eerst aan iets met de benzinetoevoer, maar dat verklaart het knallen niet helemaal.

Ronnie0594
    Topic starter

verschillende bougies geprobeerd kabels gecheckt benzine toevoer gecheckt
    als ik de decompressie kabel inhoudt en liep toen tien meter ofzo gaf die een harde knal 1x
    toen ik problemen had en ik reed vol gas en hij viel uit en ik hieldt t gas open gaf die ook zon knal

ik probeer het vervoer te regelen en kom waarschijnlijk donderdag langs
    neem vandaag of morgen contact met je op (ff karretje regelen) en als jij kan natuurlijk
    als het nu lijkt gewoon donderdag avond zoals ik in de planning had

toch bedank ik de mensen die met me mee dachten
    en ja ik had idd een filmpje moeten plaatsen of iets want via de telefoon en getyp valt t moeilijk uit te leggen
    (brommer staat niet id buurt op t moment)
    zal zo als het nu lijkt donderdag naar Frederick,
    en ik zal als het opgelost is plaatsen wat het was.
    heb ik nog tijd in de tussen tijd voordat ik naar Fred ga, zal ik snel proberen nog een filmpje te maken
    en als het opgelost is zal ik de oplossing ook plaatsen

HARDSTIKKE BEDANKT MENSEN VOOR HET MEEDENKEN!!!

Ronnie.

dus gisteravond ff naar Fredzzz geweest met mijn ciao
    hoode gewoon alsof hij benzine vroeg wat mij ook logisch leek
    sproeier van 58 naar 66 gedaan, ff rijden en weer t zeflde probleem fred ff rijden en me zus der vriend ook ff
    die kregen hem niet meer uit
    nah ik snapte er niks meer van
    nog een keer rijden en niet uit te krijgen

vind het nog steeds raar 2 week zonder problemen rijden minstens 25km per dag, en na 2 week vraagt ie meer benzine??

vaag maar goed, hij dut het weer gelijk ff getest van roden naar marum +- 17km probleemloos gereden.

nog steeds vaag maar goed het is klaar =]

en dat hij olie eronder uit lekt voetpakking zag er nog gewoon goed

maar haal binnekort wel ff nieuw pakkings voor de zekerheid kosten toch maar eeen schijntje

frederick was ook nog zo lief om een decompressie kabel mee te geven en zwart stuurschuim

helemaal toppie iedereen alsnog bedankt voor t meedenken =]

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.