Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Valse lucht bij inlaat
This topic contains 12 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by mean-machine 4 years geleden.
-
Gebruiker
-
5 september 2018 om 10:24 #778297
Hallo,
Als ik de deo test doe bij mijn inlaat waar de carburateur op vastzit, valt mijn brommer uit. Kan iemand mij helpen hoe ik dit probleem kan oplossen?
Beste antwoord5 september 2018 om 11:08 #778299Heb je een gewoon carter met een 12/10 of 13/13 carburateur? Het kan zijn dat misschien je bout van je carburateur wat los zit.
Om het goed aan te pakken zou ik de carburateur er helemaal afhalen, de nylonbus die in je carb (of soms op je inlaat blijft zitten) even eraf halen goed schoonmaken. Daarna de boel weer vastdraaien – en ook goed vastdraaien.
Gaat dat lukken?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel5 september 2018 om 12:10 #778300Ik heb een gewoon carter met een 12/7 carburateur. Wat bedoel je precies met de nylonbus? en hoe haal ik die eruit en maak ik die schoon?
5 september 2018 om 13:06 #778301Tussen het carter en de carburateur zit een nylon bus. deze bus zorgt voor een goede afdichting. Soms is het carter versleten en krijg je lekkage. Als je de Deo test doet kan het zijn dat de lekkage opgemerkt word. Maar het kan ook zijn dat de Deo opgezogen word via het luchtfilter en zo het beeld vertekent.
Hoe dan ook, de nylonbus schoonmaken of een nieuwe bestellen en het inlaat tuutje controleren op slijtage. In dien versleten moet je dat even melden . Dan komen we met een oplossing.5 september 2018 om 13:16 #778303Met de deo test heb ik er extra op gelet dat er geen deo in het luchtfilter komt. Verder zie ik dat er wel een oneffenheid op mijn spruitstuk zit en dat daardoor mijn nylonbus ook slijtage heeft. Mijn plan is dus om een nieuw busje te halen en dan hoop ik dat het probleem verholpen is. Ik weet alleen niet hoe ik het nylonbusje uit mijn carburateur krijg.
5 september 2018 om 15:29 #778304Daar is nog geen how to over geschreven. Gewoon pielen met een aardappelmesje of zo 🙂
5 september 2018 om 19:41 #778319Heb een nieuw nylonbusje geplaatst en ik denk dat het probleem nu is opgelost. Ben inmiddels al van sproeier 50 naar 44 gegaan. Bedankt voor alle feedback!
6 maart 2019 om 21:04 #784786Hoe heb je het busje eruit gekregen?
7 maart 2019 om 18:59 #784803@rene, gewoon een schroevendraaier (platbek uiteraard) in dat sleufje zetten boven het inlaatmondje. ik heb zelf daarna er een telefoontang tussen gezet.en kon het busje er toen zo uithalen.
Experience is power
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 april 2020 om 12:50 #795886Wat voor tips zijn er als je slijtage hebt aan je in laat spruitstuk? Bij mij lijken nieuwe nylon busjes geen effect te hebben. Ze blijven er heel makkelijk omheen gaan en als ik de carbu helemaal strak aan draai nog steeds last van valse lucht als ik er deo op spuit, gaan de toeren omlaag en veel deo valt hij uit. Er zit ook een heel klein beschadigingetje op het spruitstuk.
19 april 2020 om 14:01 #795890Ik heb wel eens erger gezien.
Je zou het nylon busje er met 2componenten lijm op kunnen zetten en wanneer het uitgehard is de carb monteren.19 april 2020 om 14:11 #795891Goeie! Ik heb nu toch maar weer een keer met wat vloeibare pakking geprobeerd. Iemand daar succes mee gehad?
19 april 2020 om 22:34 #795922Bij mij lijken nieuwe nylon busjes geen effect te hebben.
Ze blijven er heel makkelijk omheen gaan en als ik de carbu helemaal strak aan draai nog steeds last van valse lucht als ik er deo op spuit, gaan de…………………. ect
————————————————————————————————
Dan is er toch wel iets flink mis.
Met het pijpje van het carter, of de kunststof bus die is uitgelubberd??
Niet toevallig toch een gat in het pijpje, of mogelijk gescheurd?Bij mijn carter moet het busje er bijna met een hamer op worden getikt.
Heel strak dus.
Bij aandraaien bout van de aansluiting van de carb klemt ‘alles’ goed op elkaar.
Na vervangen krukaslagers, en dus het blok open heb ik ook de deotest gedaan.
Geen enkel effect op toerental. Niet sneller maar ook niet langzamer. -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.