Valse lucht bij inlaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen Valse lucht bij inlaat

This topic contains 12 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by mean-machine 4 years geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
  • #778297

    camillovitch
    Topic starter
    Berichten: 20

    Hallo,

    Als ik de deo test doe bij mijn inlaat waar de carburateur op vastzit, valt mijn brommer uit. Kan iemand mij helpen hoe ik dit probleem kan oplossen?

    Beste antwoord
    #778299

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Heb je een gewoon carter met een 12/10 of 13/13 carburateur? Het kan zijn dat misschien je bout van je carburateur wat los zit.

    Om het goed aan te pakken zou ik de carburateur er helemaal afhalen, de nylonbus die in je carb (of soms op je inlaat blijft zitten) even eraf halen goed schoonmaken. Daarna de boel weer vastdraaien – en ook goed vastdraaien.

    Gaat dat lukken?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #778300

    camillovitch
    Topic starter
    Berichten: 20

    Ik heb een gewoon carter met een 12/7 carburateur. Wat bedoel je precies met de nylonbus? en hoe haal ik die eruit en maak ik die schoon?

    #778301

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Tussen het carter en de carburateur zit een nylon bus. deze bus zorgt voor een goede afdichting. Soms is het carter versleten en krijg je lekkage.  Als je de Deo test doet kan het zijn dat de lekkage opgemerkt word. Maar het kan ook zijn dat de Deo opgezogen word via het luchtfilter en zo het beeld vertekent.
    Hoe dan ook, de nylonbus schoonmaken of een nieuwe bestellen en het inlaat tuutje controleren op slijtage. In dien versleten moet je dat even melden . Dan komen we met een oplossing.

    #778303

    camillovitch
    Topic starter
    Berichten: 20

    Met de deo test heb ik er extra op gelet dat er geen deo in het luchtfilter komt. Verder zie ik dat er wel een oneffenheid op mijn spruitstuk zit en dat daardoor mijn nylonbus ook slijtage heeft. Mijn plan is dus om een nieuw busje te halen en dan hoop ik dat het probleem verholpen is. Ik weet alleen niet hoe ik het nylonbusje uit mijn carburateur krijg.

    #778304

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Daar is nog geen how to over geschreven. Gewoon pielen met een aardappelmesje of zo 🙂

    #778319

    camillovitch
    Topic starter
    Berichten: 20

    Heb een nieuw nylonbusje geplaatst en ik denk dat het probleem nu is opgelost. Ben inmiddels al van sproeier 50 naar 44 gegaan. Bedankt voor alle feedback!

    #784786

    René Kupers
    Bijdrager
    Berichten: 5

    Hoe heb je het busje eruit gekregen?

    #784803

    FL4WLESS
    Bijdrager
    Berichten: 167

    @rene, gewoon een schroevendraaier (platbek uiteraard) in dat sleufje zetten boven het inlaatmondje. ik heb zelf daarna er een telefoontang tussen gezet.en kon het busje er toen zo uithalen.

    #795886

    Gonard
    Bijdrager
    Berichten: 83

    Wat voor tips zijn er als je slijtage hebt aan je in laat spruitstuk? Bij mij lijken nieuwe nylon busjes geen effect te hebben. Ze blijven er heel makkelijk omheen gaan en als ik de carbu helemaal strak aan draai nog steeds last van valse lucht als ik er deo op spuit, gaan de toeren omlaag en veel deo valt hij uit. Er zit ook een heel klein beschadigingetje op het spruitstuk.

    C1C553C2-F831-43CF-806D-32A9F92BE31B

    #795890

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik heb wel eens erger gezien.
    Je zou het nylon busje er met 2componenten lijm op kunnen zetten en wanneer het uitgehard is de carb monteren.

    #795891

    Gonard
    Bijdrager
    Berichten: 83

    Goeie! Ik heb nu toch maar weer een keer met wat vloeibare pakking geprobeerd. Iemand daar succes mee gehad?

    #795922

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Bij mij lijken nieuwe nylon busjes geen effect te hebben.
    Ze blijven er heel makkelijk omheen gaan en als ik de carbu helemaal strak aan draai nog steeds last van valse lucht als ik er deo op spuit, gaan de…………………. ect
    ————————————————————————————————
    Dan is er toch wel iets flink mis.
    Met het pijpje van het carter, of de kunststof bus die is uitgelubberd??
    Niet toevallig toch een gat in het pijpje, of mogelijk gescheurd?

    Bij mijn carter moet het busje er bijna met een hamer op worden getikt.
    Heel strak dus.
    Bij aandraaien bout van de aansluiting van de carb klemt ‘alles’ goed op elkaar.
    Na vervangen krukaslagers, en dus het blok open heb ik ook de deotest gedaan.
    Geen enkel effect op toerental. Niet sneller maar ook niet langzamer.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.