Vage achterkoppeling en vario.

Home Forums Techniek Vario Vage achterkoppeling en vario.

This topic contains 28 reacties, has 14 deelnemers, and was last updated by erwinko 17 years, 11 months geleden.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
  • #214661

    iaccaloco
    Bijdrager
    Berichten: 1269

    Týfus, wat een geld voor die malo-vertanding….!
    Als ie nou 100 euro was had ’t nog de moeite geweest een keer naar Grunn af te reizen, malamazitte…..:(

    Wat een mafkut die kerel…..!

    Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!
    #214662

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Jo welke hamstra is dat dan, ik ken die aan de kraneweg of zit die vlak bij jou in de buurt thomas?

    #214663

    RDG
    Bijdrager
    Berichten: 62

    hansieb :
    Jo welke hamstra is dat dan, ik ken die aan de kraneweg of zit die vlak bij jou in de buurt thomas?

    das de cor hamstra vlakbij het alfa. ligt die er al lang die vario? en wie heeft die 3 ciao’s gezien die daar stonden. die waren egt te netjes:D mischien heeft iemand er wel fotos van:)

    #214664

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Het merk van dat spul is voor zover ik weet onbekend. Ik heb het jaren terug gekocht bij Luytink voor 120 gulden. Het enige dat er op staat is FM. (bij mijn setjes..)

    Als je het als set koopt omdat je nog geen vario hebt is het best leuk, alleen afstellen is bijna niet mogelijk.

    Die voorvario kan je beter gewoon laten liggen. Ik heb er ook twee van liggen, hij komt ietsje verder als een standaard vario maar is net zo kut af te stellen en heeft ook gewoon 14×14 rollen. Daar komt nog bij dat hij eigenlijk te breed is voor de krukas (je hebt bijna geen draad meer over om hem vast te zetten) en de koelribben lopen de verkeerde kant om.

    De achtervario is best ok, je kan daarmee alleen de toerental niet aftellen omdat er een grote centrale veer in zit. Houdt er ook rekening mee dat de segmenten totaal anders zijn als standaard, dus als ze versleten raken krijg je er waarschijnlijk nergens nieuwe voor. Prijs is verder nog best ok vind ik voor de achterste.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #214665

    lars1988
    Bijdrager
    Berichten: 145

    is die koppeling wel steviger?

    #214668

    mo1uh
    Topic starter
    Berichten: 140

    hansieb :
    Jo welke hamstra is dat dan, ik ken die aan de kraneweg of zit die vlak bij jou in de buurt thomas?

    Volgens mij zit er maar 1 in de stad, en verder 1tje in drogeham

    #214670

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    lars1988 :
    is die koppeling wel steviger?

    Op zich niet, maar omdat ie nieuw is, zal de kans dat iemand hem ooit heeft laten vallen kleiner zijn, en daarmee de kans op een haarscheurtje bijvoorbeeld ook. De schaal is niet dikker ofzo als de originele van Piaggio.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #214739

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    ik heb deze achterkoppeling ook, maar ik heb een vraagje =)

    in de poulie zit geen gaatje, ik wil mijn gele drukveer erin stoppen.
    maar wat is het beste, gaatjes boren of de puntjes van de drukveer slijpen??

    #214740

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    laat maar, ik heb de pinnetjes er al af gehaald en hij zit al in mn koppeling :lol

    MAAR, onder de grote moer, zit een gewone ring. moet dat niet geborgt worden dan?

    #214741

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    erwinko :
    laat maar, ik heb de pinnetjes er al af gehaald en hij zit al in mn koppeling :lol

    MAAR, onder de grote moer, zit een gewone ring. moet dat niet geborgt worden dan?

    Er moet dus een speciale borgingsring onder met 2 pinnetjes.na montage van de moer,moet je een randje van de ring tegen de moer omplooien.
    Heb je dit niet????????
    Dan komt de moer los & draait zo een evengroot gat in je behuizing van de tandwielen.
    Alles oudijzer dan beste vriend.Daarom ben ik ook geen voorstander van sterkere drukveren.

    #214742

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    dit is een splinter nieuwe achterkoppeling!
    en er zat al geen borgring onder, die heb ik nog wel ,maar die begint al te scheuren :S
    hij kan wel nog mee hoor… maar die zal ik er dan maar even onder zetten 😛
    kan je die ringen nog kopen ergens? of moet je die zelf maken of iets dergelijks?

    #214743

    Tonni
    Moderator
    Berichten: 4577

    Het klopt dat er bij die “race” koppeling geen borgring onder zit. Maar ik zou het je toch aanraden om hem te borgen, ik heb ook al eens een moer losgelopen gehad, mijn koppeling en mijn poelie set waren vern**kt. En dan had ik het ook nog vrij snel door omdat de brommer ernstig begon te trillen.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #214744

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1512

    RDG :
    das de cor hamstra vlakbij het alfa. ligt die er al lang die vario? en wie heeft die 3 ciao’s gezien die daar stonden. die waren egt te netjes:D mischien heeft iemand er wel fotos van:)

    hehe, ik was er bij toen ze er stonden voor de schouwing…

    std. carters (3 keer op ciao) met simo zijinlaat, en achter ook nog een extra carb..

    allemaal 100% afgewerkt, te gek…

    heb (slechte :P) fotos






    maarjah, hier gaat het topic niet echt over…

    en jah, 40 en 50 euro kosten die vario en achtervario… die vertanding was inderdaad 134,50 ofzo… beetje naaierig, maarjah is te snappen, hun moeten ook wat winst maken…

    die voor vario heb ik ook nog nooit gezien 🙂

    #214745

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    weet iemand of die borgringen nog nieuw te krijgen zijn? of moet je ze zelf make?

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.