V snaar vliegt er af

Home Forums Techniek Motorisch V snaar vliegt er af

This topic contains 8 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by AA-T 4 years, 8 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #789123

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Laatst vloog mijn v snaar van de poelie af, ik heb de v snaar nu vervangen en het gebeurt nog steeds. Dus ik verplaats het blok naar voren om de snaar lekker strak te zetten, maar dat ding vliegt er nog steeds af. Ik rijd zonder zij kap, kan het hier aan liggen? Het gebeurt om de 100 meter en de v snaar is gloednieuw. Ik reed al 2 jaar met dezelfde maat poelie en dezelfde maat v snaar, maar nu vliegt dat ding er dus gewoon steeds af.20190805_193512

    #789134

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Hallo Magnus, je v snaar ligt niet echt op zijn plaats in de poelie, hij zou dieper moeten liggen.Heb je wel een 10mm snaar?
    Als hij er zo ver boven op ligt/uitsteekt, floept hij er uit. Dat komt doordat een snaar altijd het hoogste punt opzoekt en dat is de rand van de poelie. Vervolgens gaat hij dan draaien en vliegt er af.
    Beter is het een ander poelie te pakken waar de snaar dieper in ligt.
    Dat verschilt nog al van poelie tot poelie.

    #789137

    xinix
    Bijdrager
    Berichten: 148

    Logica zegt dat als je A: je snaar hebt vervangen en je snaar loopt er nog steeds af dat het dus de poelie moet zijn, aangezien je al 2 jaar er zonder problemen mee rond rijd. Als dat je nieuwe snaar is op bovenstaande foto is er wel iets goed mis (rafels) met één van de loopvlakken (poelie of voor bij de koppeling). Is je poelie as nog wel recht? Zou iig ook ff je poelie vernieuwen.

    #789143

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Ik heb 2 poelies 70 liggen en het gebeurt bij beide en het is gewoon een 10mm snaar. Ik haal maar ff denk ik een kortere v snaar want deze is nou ook niet echt super strak, ik kan de snaar 1 a 2 cm heen en weer halen. De poelie zit er ook niet schuin op en wanneer die draait blijft die ook gewoon recht. De poelie oogt ook nog prima van binnen.

    #789151

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    Volgens mij las ik ook dat jou brug ook niet geheel lekker meer was en hier aan gelast is vanwege de zijspan. Staat de snaar wel mooi in lijn, staan poelie en koppeling wel mooi recht achter elkaar?

    #789155

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Die zit nu juist recht, toen de achterbrug krom was gebeurde het weer niet

    #789165

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Dit is voor je zijspan brommer?
    Kan me voorstellen dat het materiaal verwringt tijdens het rijden waardoor de snaar ontspant en eraf kan lopen.

    Als je er van overtuigd bent dat je poelie, snaar en spanning goed is denk ik dat je het moet zoeken in je zijspan constructie.

    #789170

    Magnus01
    Topic starter
    Berichten: 457

    Inderdaad voor de zijspan, ik vind het toch wel vreemd dat nu alles juist weer recht is en zo blijft door allerlei verstevigingen dat de snaar er af vliegt. Ik heb bij de maten gekeken en bij 1025 hoort poelie 80, ik heb 70 daar zal het ook wel aan liggen. Ik probeer maar een kortere en dan zien we wel, in de klok is geen beweging meer te krijgen dus het komt niet doordat de poelie zijdelings heen en weer gaat.

    #789171

    AA-T
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 2445

    Vind het wel logisch eigenlijk. Door de zijspan komen er hele rare krachten op te staan. En al helemaal als 1 wiel een klein beetje scheef staat. Dat gebeurd nogal snel met het pisbakkenstaal en andere flexibele bevestigingen van de Vespa.

    Zelfs als je wil sturen, dan zijn er 1 of 2 wielen die ineens langzamer of sneller moeten draaien dan de rest. Zolang je geen differentieel gebruikt moet het frame al die krachten overbrengen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.