uitlaat valt spontaan onder brommer vandaan

Home Forums Techniek Problemen oplossen uitlaat valt spontaan onder brommer vandaan

This topic contains 22 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by teenhakker 14 years geleden.

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
  • #231881

    teenhakker
    Topic starter
    Berichten: 363

    jaa repareren,
    maar ik heb niet zo’n zin om elke week de uitlaat van de straat te rapen xD

    k weet t niet me pa heeft het ook met zijn scooter, die hij net een half jaar heeft, daar is het bevestigingspunt van de uitlaat gewoon doorgescheurt, toen hebben ze het gelast bij de brommerboer, en een week later is de bevestigings bout afgebroken. maargoed xD

    ik ga wel even kijken om hem dan maar op zo veel mogelijk punten vast te zetten.

    #231882

    jan-willem
    Bijdrager
    Berichten: 381

    Je hebt een technigas cc dat beugeltje met een gat erin aan de voorkant zit er niet voor niks. Zoals een stuk naar boven ook gepost werd , als je dit erop maakt voor bij de kop http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1796 en dan een boutje door dat gat voorop de uitlaat doet en daarin is je probleem verholpen ๐Ÿ˜‰

    #231885

    teenhakker
    Topic starter
    Berichten: 363

    jaa hij zat daar ook vast :p dat is het ook nog het enigee waar hij aan vast zat ๐Ÿ˜›

    #231886

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    En in een paar posts hierboven zeg je dat je hem niet had vastgezet bij de cillinderkop? Dit is wat jan-willem wel bedoelt;)

    Als ik jou was zou ik je zown m6/m7 moer bestellen. hij zit niet alleen beter vast, ook daalt je geluidsniveau behoorlijk omdat als je em aan de uitlaatpoort alleen laat ‘hangen’ er toch nog wat kan geluid op die plaats vrij kan komen (jaa bij mij was dat ook zo het geval dus;))

    wel een tip: bestel die moer niet als enigste onderdeel bij jmpb want daar verrekenen ze je nog eens 6.75 euro verzendkosten bij terwijl dat ding gewoon in een enveloppe past;) dus of meerdere onderdelen bestellen of iemand vragen of die dat er voor je bij kan bestellen! :thumb

    #231887

    Dylan
    Donateur
    Berichten: 929

    Gijhys :

    wel een tip: bestel die moer niet als enigste onderdeel bij jmpb want daar verrekenen ze je nog eens 6.75 euro verzendkosten bij terwijl dat ding gewoon in een enveloppe past;)

    ze verzenden ook gewoon per enveloppe hoor…. kost volgens mij rond de 3 euro.

    Gr.

    #231889

    teenhakker
    Topic starter
    Berichten: 363

    ja weet ik, ik was een beetje vaag
    maar de uitlaat is er 2 keer onder vandaan gekomen
    1 keer zat ie voor nog niet vast, en de 2e keer wel.
    maar niet met zo’n bout, ik had een beugeltje gemaakt, omdat die bout niet paste voor m’n tapeind.

    #222778

    vespa-si-owner
    Bijdrager
    Berichten: 216

    Ik heb dat gezeik ook gehad met mij proma.cc en daar is hij ondertussen best wel aan overleden (deuk in expansie stuk).
    Er is eigenlijk maar een oplossing: goed stevig (liefst met antie-tril-boutje) aan je brug vast maken, goed op je uitlaatflens monteren zo strak als je kan en tot slot aan de ophanging van je cil kop. eigelijk moet hij niet aan de uitlaatflens hangen hij moet daar gwn luchtdicht aansluiten. Het ”hangen” doet hij dus aan je brug en cilinderkop.

    #230167

    Gijhys
    Bijdrager
    Berichten: 178

    Te hard bij de uitlaatpoort aandraaien kan er ook goed voor zorgen dat je uitlaatpoort behoorlijk hard naar de k*t kan gaan:con

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.