Uitlaat Test Apeldoorn 5-05-2018

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Uitlaat Test Apeldoorn 5-05-2018

Dit onderwerp bevat 50 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door AA-T 9 maanden, 3 weken geleden.

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)
  • Gebruiker

De Brandweer
    Bijdrager

Ok staat genoteerd Erik.

Het was een topdag.

Bbq uitlaat test

zevenenergie
    Bijdrager

Dat is een mooi test hokje Erik,:thumb
    En wat  een stapel uitlaten…… zijn die allemaal op de dynojet geweest?
    Wat een schat aan informatie zal dat geven, wat een mooie aanwinst voor de website :thumb

Ik ben heel benieuwt naar de resultaten.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Erik J
    Donateur

Niet alles is getest.
    38mm
    22 runs gemaakt
    18 combis getest

43dr polini evo carter
    10 runs gemaakt
    10 combis getest

47mm malossi deps alu op malossi carter.
    32 runs gemaakt
    28 combis getest

Ik vond het erg interessant.

AA-T
    Sleutelbeheerder

Zeker erg interessant en geslaagd. AC RACING heeft alle resultaten meegekregen. Het zal wat tijd kosten om dit allemaal te verwerken maar het wordt zeker gepubliceerd! Hier heeft iedereen wat aan 🙂

Super bedankt @erik-j, zeker voor herhaling vatbaar :thumb

Martino
    Bijdrager

Een mooie setting heeft Erik staan idd en we konden eigenlijk direct bij aankomst aan de slag. Niet alleen de testbank, maar ook alle andere motorfietsen zijn een mooie bezichtiging en is het dragracen een interessante hobby. De vermogens die daar worden behaald zijn niet te vergelijken met onze brommertjes, maar ik kan wel concluderen dat er toch veel leuke en interessante data is vergaard. Verschillen op te merken of juist ontkracht.

Zo is er ook een verschil proberen te ontdekken tussen de grootte diameter uitlaat, maar denk dat iedereen wel kan zien deze er niet is te vinden. Dit kan eventueel te maken hebben met de test-setup. Omdat een 47mm alu deps zo uit de doos is gebruikt en het kanaal in de cilinder wellicht al de beperkende factor blijkt. Evengoed is voor deze test dus geen verschil op te merken. Ik weet niet hoe we de data zullen plaatsen, maar ik had graag ook alvast wat willen zien. En zal alvast een voorproefje plaatsen.

Fabrizi uitlaaten

Hierboven dus de grafieken van de Fabrizi Racing 22mm en Fabrizi Evolution 28mm te zien. Beide uitlaten presteerden goed op een setup van. Malossi MP carters, 19mm Carb @88, 47mm Alu Malossi DEPS.

Ik vraag mij overigens wel af of de viewer van Dynojet ook aangepast kan worden door bijvoorbeeld rpm uit te zetten of het max vermogen in een cijfertje valt af te lezen? Dit kon bij Erik op de software namelijk wel.

En hieronder ook wel leuk de verschillen te zien tussen de flensen die zijn gebruikt;
    Simonini Calibrata 22mm vs 28mm, setup; Malossi MP carters, 19mm Carb @88, 47mm Alu Malossi DEPS

En hier de grafieken van de Simonini Thunder 22mm VS 30mm. Setup;Malossi MP carters, 19mm Carb @88, 47mm Alu Malossi DEPS
    Simonini Thunder

AA-T
    Sleutelbeheerder

Leuk verslag al Martino :thumb
    Het zal inderdaad even pielen worden met de data en de dynojet viewer omdat we daar niet bekend mee zijn (althans ik niet). Heb AC RACING zojuist gevraagd wanneer hij de data kan doorspelen, daarna zal ik het omzetten in pdf-jes en/of foto’s en op de site plaatsen. Ik zal de data ook rauw op het forum plaatsen zodat men zelf ook met de dynojet viewer aan de haal kan.

Edit: De resultaten zijn nu in dit topic (klik) terug te vinden.

6 berichten aan het bekijken - 46 tot 51 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.