Uitlaat Test Apeldoorn 5-05-2018

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Uitlaat Test Apeldoorn 5-05-2018

This topic contains 50 reacties, has 17 deelnemers, and was last updated by AA-T 5 years, 10 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
  • #568556

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Gezien het weer een tijd geleden is, word het weer eens tijd voor een uitlaat test.

    Erik J heeft aangeboden zijn Dyno testbank hiervoor te gebruiken:thumb
    Dit is dus de uitgelezen kans om onze uitlaatjes eens aan een echte test te onderwerpen:thumb

    Dit topic is bedoeld om zoveel mogelijk reguliere of redelijk goed verkrijgbare uitlaten bij elkaar te krijgen om te testen.

    We hebben naast uitlaten ook 3 verschillende goedlopende blokjes nodig.

    Motor blokjes.

    1. 38mm blokje.
      Tonni
    2. 43mm blokje
      De Brandweer
    3. 46mm blokje
      Florian

    Uitlaat lijst

    1. Gianelli Mega – speedbuxy
    2. Gianelli excel – speedbuxy
    3. Gianelli fire – speedbuxy
    4. Gianelli city power – speedbuxy
    5. Sito city power – speedbuxy
    6. Proma cc – speedbuxy
    7. Proma canon – speedbuxy
    8. Proma gun – speedbuxy
    9. Proma replica dubbele demper – speedbuxy
    10. Leo  HM – speedbuxy
    11. ???

    Heb je een uitlaat(en) liggen die nog niet in de lijst staat, laat het dan weten.
    (uitlaat(en) moet wel zgan zijn om optimaal te kunnen presteren)

    De test vind plaats op Zaterdag 5 mei  in Apeldoorn vanaf 12:00 uur.

    (adres volgd tzt)

    Hoop dat we een mooie lijst bij elkaar krijgen zodat we op de dyno van Erik j zoveel mogelijk mooie scores kunnen neerzetten voor in de boeken:thumb

     

    Aanwezig.

    1 – Erik J
    2 – Speedbuxy
    3 – AC Racing
    4- De Branweer
    5 -Martino
    6- Florian
    7-Alrik

     

     

     

     

    #570850

    Erik J
    Donateur
    Berichten: 90

    Ik heb een polini top one, een originele en een tecnokrul ahum….

     

    Mijn evo carter heeft geen carb en carbaansluiting. Daar ga ik nog mee aan de slag. Heb er een polini 43mm w poort cilinder bij.

    #574139

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Ik heb eventueel een Proma lowboy en fabrizi die momenteel wordt uitgedeukt. Aanwezig ben ik sowieso.

    #583979

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ik kom ook wel even buurten en uitlaatjes wisselen.

    #586455

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Ik wil er ook graag bij zijn. Misschien met de gele. Sowieso Proma cc, simo racing en Mega 27mm.

    Is er een limiet aan mensen?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #590381

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Is er een limiet aan mensen?

    Goeie vraag. Ik denk het wel?
    Daarbij moeten er ook niet te veel kijkers komen.Want voorgaande uitlaat testen hebben aangetoond dat dan iedereen gaat staan kijken en er niks meer gebeurd :mrgreen:

    #590468

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    Ik denk dat ik ook wel wil komen.

    Wellicht is mijn Si wel de perfecte brommer om de 46 mm test mee uit te voeren.

    Daarnaast kan ik tal van uitlaten meenemen uit mijn collectie.

    #590983

    CITTADARAH
    Bijdrager
    Berichten: 362

    Lijkt me zeker een strak plan. Im in. 👌🏾

     

    #591001

    Erik J
    Donateur
    Berichten: 90

    Er kunnen in de ruimte een man of 4 a 5 staan. Erbuiten nog eens 4 tot 6.

    Maar dan is het mutje vol.

    Waarschijnlijk is een man of 6 tot max 8 mogelijk zonder dat we de snelheid verliezen.

    Naar mijn mening is het het makkelijkst als ieder blok in een brommer zit. Dat is het snelste te wisselen op de bank en hoeven we alleen de uitlaten te wisselen ipv complete motorblokjes etc.

    Gezien wat we willen meten, zijn varios niet echt geschikt. Voorkeur dus standaard koppeling en poulie.

    #599051

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    Waarschijnlijk is een man of 6 tot max 8 mogelijk zonder dat we de snelheid verliezen.

     

    Okay dan passen we het even aan.
    Want AC Racing, Martino en ik kunnen denk ik alle soorten uitlaatjes wel bij elkaar krijgen.
    De brandweer z,n kar zal nodig zijn om ons met broms/spullen die kant op te krijgen.
    Dan zitten we al op 4 man.

    Dus er is dan nog ruimte voor 2 a 3 man.
    En gezien we qua test broms/blokjes nog niet rond zijn is dat de 1e prioriteit.
    Dus bij deze de vraag?
    Wie heeft er een mooi goed getuned 43mm blokje?
    En wie heeft er een goed lopende 46mm blokje?

    #599769

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Onder voorbehoud ben ik er ook bij :mrgreen:

    Voor nu ziet het er uit dat ik vrij heb.

    #599810

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3760

    Ik kan eventueel mijn Ciao ter beschikking stellen:

    46 Polini, SE, 16mm dellortho op pouli 70. Inclusief trekstarter, das ook wel makkelijk..

    #601026

    Erik J
    Donateur
    Berichten: 90

    Ik kan eventueel mijn Ciao ter beschikking stellen: 46 Polini, SE, 16mm dellortho op pouli 70. Inclusief trekstarter, das ook wel makkelijk..

    Dat is een mooie combi.

    #601577

    speedbuxy
    Topic starter
    Berichten: 10287

    @florian

    Toppie dan zet ik jou bij de 46mm setup

     

    #609013

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik kijk hier naar uit gezien dit al een lange tijd geleden is er een uitlaattest heeft plaats gevonden. Door gebruik van deze testbank valt er ook veel meer te zeggen over de resultaten. Ik zal nog wel even vrij moeten regelen, maar dat komt vast wel goed.

    Volgens mij zal het mooiste zijn dat het middelste blokje een Piaggio bewerkte carters met DR evo en 13/13 is. Dit komt mij inziens veel voor. Betreft de uitlaten denk ik ook dat speedbuxy, AC Racing en ikzelf een aardig eind komen. De vraag is alleen welke uitlaten zijn interessant om te testen?

    Tevens een opmerking betreft de brommers welke we gebruiken of beter gezegd welke achterbug? Dit ivm de pasvorm van de verschillende type uitlaten. Een aangepaste Si brug past bijna elke uitlaat op. Een Citta of Bravo brug is eigenlijk maar een onding. Er dient dus ook rekeing gehouden te worden met welke versie uitlaten we meenemen, maar zal ik ook juist het verschil willen zien tussen de Ciao en Si versies. Leovinci geeft bijvoorbeeld verschillende resultaten op en kan hier ook antwoord aan worden gegeven. Voorbeeld Link

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.