Uitlaat test 2011 (24 Juli)

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Uitlaat test 2011 (24 Juli)

This topic contains 243 reacties, has 33 deelnemers, and was last updated by Martino 12 years, 9 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 244)
  • Gebruiker
  • #524251

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Nou dat was me het avontuurtje wel weer, door de regen naar Meedhuizistan geknalt met Martino en SuperIndo.
    Ik was helaas mijn poulie aandijving en mijn uitlaatjes vergeten mee te nemen.
    Desondanks toch nog een stuk of 5 uitlaatjes getest op de Fox clutch.

    En ondanks het weer was het toch gezellig.
    Ook de BBQ was weer aanwezig, een dikke :thumb voor de Bart die dat verzorgd heeft en voor degenen die mij van een lapje en een kipje voorzien hebben, thanks.

    Ik wacht met smart op de rollerfilmpjes en foto’s.

    Trouwens, waar was jou std. brommobiel Speedbuxy?

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #524252

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    Foto’s moeten ff geupload worden, duurt lang.
    En ik weet niet welke mysterieuze nieuwkomer Mike bedoelt, maar dat zal hem wel wezen:P
    Wat een rit idd Javad, ik was helemaal doorweekt thuis gekomen:(

    #524253

    Docs
    Topic starter
    Berichten: 2715

    Dat was mij het dagje wel weer :D:D

    Ondanks het prutweer toch nog best geslaagd volgens mij πŸ™‚ Net weer ff alles opgeruimd. Op naar volgend jaar 8)

    Ik ben nu bezig met het uploaden van mijn foto’s en filmpjes πŸ˜‰ Morgen zullen deze geplaatst worden. Ik ben nu te kappot.

    #524254

    Florian
    Moderator
    Berichten: 3758

    De Ninja schijtpijp die 0,5kw haalde op het Evoblok van Tonni:haha

    #524255

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Zo ben ook weer thuis en ondanks het slechte weer was het zeker een gezellige dag, vond het zelfs wel wat hebben zo:thumb
    Test resultaten hebben er alleen wel wat onder geleden.
    Maar zoals tobias al aangeeft toch nog een topper van de dag ondekt:D
    Want de ninja deed het echt goed:thumb

    Op tonni z,n brom die gemiddeld rond de 1,8+kw draaide deed de ninja toch wel 0,5kw:thumb
    Op javad z,n 46 blokje deed ie toch wel 0,3kw:thumb
    En op maartens 43 Creco blokje deed ie 0,8kw:thumb
    Op sebastiaan z,n oldtimer deed ie 0,45kw:thumb
    Kortom een topper en uniek in z,n soort:D

    Hier wat pics.

    Totaal plaatje van de schuil/zit plekken

    Close up overlevings kamp 1:D

    Close up overlevings kamp 2:D


    Bqq was weer nice:thumb

    En zo een gooi van wat test material:thumb

    Maar al met al erg geslaagde middag en bart weer dank voor de gast vrijheid:thumb
    Ik zeg nu alvast op naar volgend jaar:thumb

    @javad
    Ik had die thuis gelaten omdat ik die toch meer mee had om zelf mee aan de gang te gaan qua testen, maar met min weer had ik daar geen zin aan.
    Dan test ik het liever hier tzt thuis eens met mooi weer:thumb

    #524256

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    De schuur

    Javad en zijn citta

    Martino en mijn brommer samen

    Peet


    Aantal uitlaten


    Docs

    Top 1 Herrie maker

    Tonnie & verbouwde HM

    simo bovenlangs

    de groep

    Maarten:

    De roller in actie

    Javad heeft niets anders gedaan dan sleutelen

    AndrΓ© maakt de bbq klaar

    In discussie

    schoonheid

    Simo die minder presteerde dan verwacht

    kletsen

    uitlaat bij Javad vervangen

    De Topper van de dag!

    Martino

    de roller

    Filmpjes volgen;)

    #524257

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    Het was idd geslaagd. Er zijn veel pijpjes getest door o.a. Martino en Javad.

    Respect voor javad want die is echt de hele dag aan het sleutelen geweest. Zijn blokje loopt in elk geval al wel een stuk beter nu. Ook martino en tonni hebben hun best gedaan om het een en ander te testen.

    Het was echt prutweer en Tonni heeft mij nog proberen te lazeren het zijn hotwheels lasergun. Kletsnat door de regen gaf mijn teller tijdens de eerste run 95.6km/h aan en de 2e run 86.7km/h. Tonni had mij gelaserd op 80.
    Echter door de regen was het meten niet zo’n succes.

    Mijn ciao deed het op de testbank behoorlijk goed. Tijdens de laatste meting toch 2,1kW.

    Hierbij nog enkele foto’s van mijn kant.

    Javad aan het sleutellen

    de oltimer

    tonni even aan het spelen

    tonni even aan het sleutellen

    martino aan het testen

    javad zijn citta met zirri pijp. Leuke pijp!

    2 ciaotjes naast elkaar

    bar aan het bbq-en

    gr peter

    #524258

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Ondanks de regen heb ik mij prima vermaakt en toch wel redelijk wat pijpjes kunnen testen. Hat was gewoon een kwestie van de eerste aanzet tot sleutelen maken. En heb in ieder geval meer dan 10 pijpjes kunenn testen zo.

    Het plan om de nog steeds verkrijgbare uitlaten bij JMPB te testen is er niet helemaal van gekomen. Andree had wat vreemde pijpjes mee die ik toch wel even wilde proberen nu de mogelijkheid er was. Mijn setup is tevens ook niet echt mainstream te noemen zodat de resultaten niet voor groote groepen goed vergelijkingsmateriaal zijn. Wel kunnen we vandaag wel concluderen dat we grote verschillen hebben gezien tussen de uitlaten, maar ook wat deze op verschillende setups doen. Dit had ik op voorhand niet verwacht eigenlijk.

    Mijn setup:

    Origineel bewerkte piaggio carters
    43mm Creco bewerkt
    12/12 carb @ 64 sproeier
    Malossi powerfilter.
    Dit alles op een overbrenging van 1:6,75 plus poelie 70mm

    Hier de voorlopige scores met bovenstaande setup. De filmpjes zullen dit nog even moeten uitwijzen, maar dit is dus een redelijke prognose. We zullen alles nog even goed moeten verwerken. Andree, Thomas en Tobias hebben volgens mij alles wel op film staan. Dus kijk even deze scores na als jullie willen?

    Giannelli Fire: 1,6KW
    Proma Summit: 1,5KW
    Malossi Too Bad: 1,5KW
    Polini Top One: 1,45KW
    Simonini Racing: 1,45KW
    Zirri citypower: 1,4KW
    Leovinci SP: 1,35KW
    Onbekende Franse (herriepijp) 1,35KW
    Simonini 100cc: 1,1KW
    Polini Country: 1,1KW
    Simonini Bovenlangs: 1,0KW
    Polini Lunga: 0,95KW
    Andree’s Ninja: 0,9KW

    Zoals gezegd kon het weer wat beter ivm ook andere testjes die dan gedaan hadden kunnen worden, nu hebben we dus alleen rollerbank uitslagen.
    Begin nu zelf ook net een beetje op te drogen van de terugrit. Zelden zo nat geregend!
    Als 3 musketiers trotseerden wij wind en regen op de terugweg die eigenlijk nog verbazingwekkend snel verliep.
    Volgende test ben ik er gewoon weer bij. Weer of geen weer alleen zou een zonnetje de sleutelmotivatie wel wat bevorderen.

    Docs bedankt voor de gastvrijheid.

    PS. De ciao van Peter is echt een van de mooiste. Hoe langer je er naar kijkt hoe meer details je opvallen. Echt een supermooi ciaotje. Mooi hem eens niet op foto’s te mogen aanschouwen en het blokje liep ook zeker niet verkeerd. :thumb

    #524259

    peter139
    Bijdrager
    Berichten: 770

    thanks martino! Leuk je gesproken te hebben (en de rest natuurlijk).

    Leuk detail was dat ik mijn begrenzer ook nog even getest heb. Zonder begrenzer 2,1 kw, en met begrenser aan 0,6kw. Ook de simo racing deed het erg goed onder mijn setup, 2,0 kw

    De ‘malossi to bad’ kwam vandaag toch wel verassend naar voren. Deze pijp wordt vaak heel negatief beoordeeld maar ook onder martino’s test ciao kwam deze pijp ook op 1,5kw.

    De simo 100cc pijp was erg slecht! plaatje http://www.mijnalbum.nl/Foto-FW3R4HU7.jpg

    gr peter

    #524260

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Daar heb je helemaal gelijk in Peter.

    Voor mij waren er eigenlijk 3 verrasingen. De Giannelli Fire, Zirri en Too Bad.
    Deze laatste deed het zelfs zo leuk dat ik ook wel even een langer tijdje hiermee ga rijden.
    Geheel onterecht wordt deze pijp dus vaak ontzien.

    #524261

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Vond het ondanks de vele regen toch een leuk dagje.
    De filmpjes zal ik morgen van mijn telefoon afhalen…

    Weyo

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #524262

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7342

    Hier alvast wat zoethoudertjes van mijn kant. Had niet veel gefilmd aangezien ik vooral aan de sleutel was.

    Tonni op de roller met de Leo SP

    Javad op de roller met Proma Superbowl

    En hier nog wat grappen en grollen met een leuk helmpje.



    #524265

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10286

    Hier voorvast ook wat van mijn kant.
    Ik dacht laat ik met de topper van de dag aftrappen:thumbπŸ˜€

    #524266

    Spulleke!

    Martino :

    haha weet je wat dat is? Dat is een typisch voorbeeld van een Ouwe Noest:haha
    @andree, jaja klopt helemaal ik denk dat ik toch mijn naam weer moet verander in Speedy:haha:D

    #524267

    Gerarduz
    Donateur
    Berichten: 545

    Lekker dagje meeten , uitlaat testen is er niet echt van gekomen , daarvoor moeten we beter weer en meer setup’s hebben.
    Duidelijk is wel dat de Giannelli Fire het op 46mm niet zo goed doet.

    Iig wel zeker weer de moeite waard weer eens gezellig te meeten , op de naar de VCM Groningen 2011 !

    Bart , bedankt voor de faciliteit en gastvrijheid , dit wordt zeker gewaardeerd
    Als je volgend jaar 2012, dan 3 weekenden in de vakantie uit pikt en in kan plannen , is de kans groot dat er minimaal 1 weekend bij kan zitten met beter weer .

    Mensen bedankt ,:thumb

    Greetingz Gerarduz

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 244)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.