Uitlaat blijft lekken

Home Forums Techniek Problemen oplossen Uitlaat blijft lekken

This topic contains 16 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Martino 1 month, 3 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker

MCBoss
    Topic starter

Hoi allen,
    Ik zit met een serieus probleem 🙁
    Ik heb op mijn snorfiets net een 50cc athena cilinder gezet standaard dus.
    Nu wil ik een citypower uitlaat erop zetten maar die krijg ik niet gasdicht hij blijft hem scheef trekken dmv de achterbout.
    Ik heb er nu 2 geprobeerd niet dicht te krijgen, probeer ik nu de techno circuit die krijg ik wel dicht 🙁
    wat is/kan de oplossing zijn?
    De uitlaat in de bankschroef zetten en proberen te buigen? Of met pijpbuigers?

bram0vitz
    Bijdrager

had ik ook met de athena 50, heb er toen een stukje blik van een cola blikje tussen gevouwen.
    om de uitlaatmond heen, toen sloot ie wel aardig

citta1234
    Bijdrager

Ik heb stukje demperwol in de uitlaat klem gedaan.
    Dus om de uitlaat heen en dan uitlaat klem erom heen.

Martino
    Bijdrager

Volgens mij heb je het hier over een Giannelli Original power uitlaat welke je op een Citta brug wilt monteren?

Er zijn 2 versies van deze uitlaat. Voor de Ciao en voor de Si. Helaas niet voor een Citta of Bravo brug. Toch zal je misschien met een gaatje boren of ruimen in je brug deze uitlaat passend kunnen krijgen. Een ander probleem is dan wel weer de achterband.

Probeer ook niet je uitlaat voor al te vast te draaien gezien je een aluminium uitlaatflens hebt en deze flens op die manier wordt afgekauwd. De cilinder nog nieuw? Of 2e hands en misschien al het geval dat de flens niet mooi meer is?

Lastpak
    Bijdrager

probeer ook eens uitlaatcement, dat is speciaal materiaal wat werkt voor het dichten van dit soort situaties.

MCBoss
    Topic starter

@Martino Nieuwe cilinder en de Giannelli past gewoon niet en gaat dus weer in de verkoop!
    Ik praat echt over citypower uitlaatjes en die zet ik zeker niet te strak ik wil niet meteen weer slopen 😉
    Ik ga eerst ff blik proberen rond de uitlaatmond en anders demperwol scoren.
    @Lastpak doel jij op gungum?

niek1992
    Bijdrager

@mcboss

uitlaatpasta van Bosal. Wordt gebruik in de auto-industrie om uitlaat verbindingen luchtdicht te krijgen. als je het uit laat harden, word het zo hard als steen.

MCBoss
    Topic starter

@niek1992 ik denk alleen met dat goedje dat het zo hard gaat worden, dat het gaat barsten en vervolgens eruit geblazen wordt
    Evengoed is het wel de moeite waard om te proberen mochten de andere opties niet lekker werken.
    Thnx voor het meedenken :thumb

Lastpak
    Bijdrager

wat niek1992 laat zien is exact wat ik bedoel, absoluut aan te raden.

niek1992
    Bijdrager

@Mcboss

als je denkt dat het er dan alsnog tussenuit geblazen gaat worden, zit je denk ik met een 23.5 uitlaat op een 22 mond. Ik gebruik dit spul ook, en als je even geduld hebt om het uit te laten harden, dan is het echt potdicht. Geen oliespoortje te zien bij mijn uitlaatflens.

ook verkopen ze ze in kleine verpakkingen, aangezien de grote (relatief) duur is. Je kan natuurlijk ook langs de autogarage rijden, en vragen of je wat van dat spul mag lenen. een half vingertje is genoeg! je schuift de uitlaat om de mond heen, en deze dicht zich automatisch af met de pasta.

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

@niek1992, ben even benieuwd, want ik gebruik dat spul nooit eigenlijk. Als het zo hard wordt als steen, hoe krijg je je uitlaat weer los dan?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel

niek1992
    Bijdrager

@herr Flick

alle pasta die je er te veel op smeert, brokkelt af, en de pasta tussen flens/uitlaat en alle kiertjes die hier bij zitten word afgedicht. Uitlaat krijg je ook gewoon weer los zoals je hem normaal loshaalt.

De verpakking zegt dat het zo hard word als steen, in de praktijk valt dit reuze mee. Het zorgt alleen voor een volledige afdichting.

Nadat je de uitlaat eraf hebt gehaald, de resten eraf halen met een schroevendraaier/staalborstel en je kan de uitlaat opnieuw monteren!

MCBoss
    Topic starter

Net ff die bende gehaald bij Brezan hier dichtbij een kleine tube van 60 gr. Bosal nog geen 4 euro.
    Daar doe ik een mensenleven mee denk :lol
    Inderdaad de jongens daar vertelde mij ook dat de uitlaat gewoon normaal losgaat zonder problemen.
    Het spul wordt hard en zet dicht maar is gemakkelijk te lossen :thumb

Joris
    Bijdrager

Ik gebruik dat spul ook vaker met name de Bosal variant, die werkt erg fijn! Die van Holtz werkt ook prima alleen laat zich niet lekker verwerken aangezien het enorm kleeft en plakt. Heb het bij de brommer nog nooit gebruikt, wel een nachtje laten uitharden dat spul.

MCBoss
    Topic starter

Opgelost door de tips. :thumb
    Waarvoor mijn dank.
    Bosal did the trick;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.