Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

This topic contains 355 reacties, has 80 deelnemers, and was last updated by Robke15 10 years geleden.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
  • #281362

    VespaAvanti
    Donateur
    Berichten: 4412

    Volgensmij moet dat echt als de brandweer lopen!:D
    Twee keer een 46 Polini lijkt mij het ideaalbeeld, een bak koppel waar je bang van word.
    Zo’n blok moet geen toerenjanker maar een toerenbeuker zijn is mijn mening:thumb

    #281363

    dapepster
    Bijdrager
    Berichten: 8

    Ik ben niet snel onder de indruk, maar je weet deze dertiger even stil te krijgen.
    Zo’n WTF! moment.
    Geweldig gedaan, dat wil ik ook!

    #281364

    ! Joor !

    ik zag dat je nog op zoek was naar een bravo frame. ik heb er hier nog wel 1 staan die je van me mag overnemen.
    de achterbrug is niet veel meer maar die moet je toch aanpassen.
    ik hoor het wel van je.

    echt een heel stoer blokje, ik zou het graag s zien lopen. en er een explosie tekening van zien.
    ga zo door. 😉

    #281365

    twinboxer
    Topic starter
    Berichten: 177

    Grappig ik was net bezig een oproep te tikken voor onderdelen nodig voor een inbouw, en daar is de eerste aanbieding al, kun je gedachtes lezen?

    Nodig heb ik in princiepe minimaal 1 Bravo of Supperbravo, vario natuurlijk wenselijk.

    Hoe compleet/incompleet is dat frame? heb je een foto?

    #281366

    ! Joor !

    het is een rollend frame, zwart met roze wielen.
    waar woon jij eigenlijk?

    #281367

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    twinboxer :
    Ja inderdaad het grote probleem, de inlaat timing van het verkeerd draaiende krukasdeel: Het komt er op neer dat er een deel van de krukwang af moet (3-4 cm) en aan de andere kant bij aan moet. De timing is gewoon exact hetzelfde als de ander (die natuurlijk wel iets was aangepast).

    Het eraf halen behoeft verder geen toelichting. Er bij op is lastig: het afgezagde deel is met een puntlas tegen het te verlengen deel gezet. Dan zolang gebogen totdat het een doorlopende kroming geeft, dit gekontroleerd door plaatsing in carter en tegen de inlaat gedraaid nog een beetje uitgebogen (compensatie voor krimp) en dan helemaal vast gelast. Vervolgens net zolang bijgewerkt (op het laatst met nagelvijl en schuurpapier) totdat niets aanloopt en niets lek is. Dit was de allereerste klus pas toen dit was gelukt ben ik aan de rest begonnen. Uiteindelijk heb ik er in totaal 3 gemaakt, waarvan nog 2 in mijn bezit. Het is nooit mis gegaan, dus zo moeilijk was het achteraf kennelijk niet, maar een dag heeft het wel gekost per (dubbele)krukas.

    Waarom heb je er geen membraan op gezet? Gewoon één grote inlaat met membraan en een pak um beet 28mm carburateurtje…

    #281368

    twinboxer
    Topic starter
    Berichten: 177

    Achterhoek, maar dat is best ver rollen….

    Waarom heb je er geen membraan op gezet? Gewoon één grote inlaat met membraan en een pak um beet 28mm carburateurtje…

    Eerlijk antwoord: Het kwam niet in mij op, maar ik zie zo 1,2,3, ook niet hoe ik die had moeten plaatsen zodat het nog had gepast in frame en achter zijkappen.

    #281369

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    Wat een entree heb je hier gemaakt op de website zeg!
    Eindelijk weer eens een zeer interessant en uniek project op het forum.
    Deze blijf ik zeker volgen:thumb

    #281370

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    twinboxer :

    Waarom heb je er geen membraan op gezet? Gewoon één grote inlaat met membraan en een pak um beet 28mm carburateurtje…

    Eerlijk antwoord: Het kwam niet in mij op, maar ik zie zo 1,2,3, ook niet hoe ik die had moeten plaatsen zodat het nog had gepast in frame en achter zijkappen.

    Boven op je tussenstuk en dan met een spruitstuk naar rechter zijkant toe.
    Zijkappen… zonde zoiets als dit moet je niet verbergen achter zijkappen 😉

    #281371

    twinboxer
    Topic starter
    Berichten: 177

    Het frame moet nog kunnen inveren en de framebuis komt tot aardig dicht boven het middencarter, zou bij en ciao wel heel goed kunnen.

    Ja, het is wel jammer om het te verbergen, maar daardoor ben ik nooit aangehouden. En ik heb er een ongeluk me gehad en er is politie bij geweest, ze hadden niets door!

    #281372

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5745

    Als je de ophangpunten voor op de achterbrug wat langer maakt, creëer je wat meer ruimte voor oa. een spruitstuk 😉

    #281373

    twinboxer
    Topic starter
    Berichten: 177

    Als je de ophangpunten voor op de achterbrug wat langer maakt, creëer je wat meer ruimte voor oa. een spruitstuk

    Inderdaad waar een wil is daar is een weg.
    Maar ik blijf bij mijn standpunt dat die uiterlijk zoveel mogelijk onveranderd moet blijven, kan er anders ook een 1000cc bovenop zetten.

    #281374

    .-{2F4OV}-.

    Dit is egt gwoon ziek:|

    #281375

    daanbanaan
    Bijdrager
    Berichten: 57

    gek (ziek)(weet niet of ik ’t verkeerd opvat hoor :P) en geniaal liggen vaak niet ver uit elkaar hea!? 😛

    mooi project dit!! ik blijf het met bewondering bekijken 😀

    als je alles eenmaal rollende en op foto hebt, maak er dan een howto van :pest
    Dan denk ik dat er al gauw een nieuwe hype van komt. 😛

    #281378

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    Heeft dit ooit echt wel even goed gelopen?
    Zo ja, hoe hard ging dat? (vooral benieuwd naar de Polini/Pinasco versie)

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 356)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.