Twee voetpakkingen gebruiken?

Home Forums Techniek Motorisch Twee voetpakkingen gebruiken?

This topic contains 4 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Joeri999 1 month, 2 weeks geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker

Joeri999
    Topic starter

Hi allemaal,

Mijn blokje lekt me te veel bij de voetpakking. Althans, ik vermoed dat het daarvandaan komt.

Momenteel zit er een aluminium voetpakking in. Die wil ik sowieso vervangen door papier, want dat lijkt toch wel beter af te sluiten. Daarvan heb ik er hier twee liggen.

Is het verstandig (of kan het kwaad) om er twee tegelijk tussen te doen? Ik vind ze wat dun, maar wellicht is één al voldoende?

Groet Joeri

Revo
    Bijdrager

Hey Joerie.

Als eerst zou ik je de tip willen geven om nooit een aluminium voetpakking te gebruiken. Altijd 1 van papier.

Ik heb bij mij een 0,5mm dikke pakking erin. Kan je zien hoe dik jou pakking is?

Joeri999
    Topic starter

Hi Revo,

Die aluminium komt er inderdaad niet meer in :-). Mijn papieren voetpakkingen zijn echt flinterdun, misschien twee keer de dikte van een regulier A4-velletje. Zéker geen 0,5 mm!

Crullie
    Donateur

Hoe dikker je de voetpakking maakt des te beter je cilinder timing word maar des te minder je compressie dus bovenzijde cilinder en kop even mooi vlakken om koppel weer terug te brengen. 😉

TICKLING BARN

Joeri999
    Topic starter

Vandaag heb ik de aluminium voetpakking vervangen door één dunne papieren pakking.

Tevens de aluminium koppakking verwijderd, want volgens mij doet dat meer kwaad dan goed.

Blokje loopt als een zonnetje en lijkt ook iets meer compressie te hebben, al kan dat ook placebo zijn.

Nu maar afwachten of er weer iets gaat lekken of dat ie mooi droog/droger blijft.

• Deze reactie is gewijzigd 1 month, 2 weeks geleden door Joeri999.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.