This topic contains 15 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Donnom 15 years, 5 months geleden.
-
Gebruiker
-
1 november 2008 om 15:47 #183909
Helowa,
Eindelijk start me brommer onder de volgende setup,
CIlinder – http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3529
Uitlaat – Techno
Carburateur – 13 mm delorto @ sproeier 60
Luchtfilter – Malossi
De rest is allemaal standaard, Het probleem is nu dat de brommer lekker trekt (vergeleken vorige standaard setup), maar iet boven de 40 komt.
Hoe kan dat dan …. ?
Gr. Mike
1 november 2008 om 15:50 #187199
sjaak trekhaakik denk dat je sproeier een beetje klein is ,probeer eens een 64.
1 november 2008 om 15:53 #187200Er zat 64 is toen zei hier juist iedereen dan ik rond 60 nodig had…. maargoed we gaan dus weer ff wat groter worden…
1 november 2008 om 16:38 #187201wat voor brommer heb je? een snorbrommer of een bromfiets?
als je een snorfiets hebt houdt natuurlijk de kleine inlaat en de snorvertanding de boel tegen;)anders moet je het idd zoeken in een verkeerde afstelling, maar zoeits mag inprinciepe geen dikke 20 kmh schelen. want 60 kmh hoort dat setupje wel te gaan (mits je dus bromvertanding en inlaat heb)
ik red vooorheen met een 60 sproeier op een 41 mm polini op std carter met proma cc een 12/12 met normaal filter,
reed prima dus je moet al goed zitten
Mike2 november 2008 om 08:13 #187204Ik heb een bromfiets,
en aan m’n inlaat wil ik niks doen, vink toch btje risicovol.
Ik ga vanmiddag sproeier 64 erin gooen en kijken wat ie doet, en maar hopen dat ie boven de 50 komt….Zonet even m’n sproeier vervangen van 60 naar 66, khad namenlijk geen 64 liggen, maar helaas haalt niks uit, hij loopt gewoon niet harder als 40, ik heb ook nog even gekeken naar mijn naaf en die gaat 7.5 x rond, een snornaaf dus… jmmr. Maar wat kan ik dan kwa maximum snelheid eruit halen ?
2 november 2008 om 14:41 #187205hier heb ik okok last van. bijna dezelfde setup. Bij mij was het valse lucht omdat 1 cilinder bout dol was. Krijg de citta ook niet afgesteld en reed ook niet harder dan 40.
Dus check ff of je valse lucht hebt met een deobus o.i.d
2 november 2008 om 19:08 #187207wat moet ik doen dan met die deobus ?
2 november 2008 om 19:22 #187208Donnom :
Ik heb een bromfiets,en aan m’n inlaat wil ik niks doen, vink toch btje risicovol.
Ik ga vanmiddag sproeier 64 erin gooen en kijken wat ie doet, en maar hopen dat ie boven de 50 komt….Zonet even m’n sproeier vervangen van 60 naar 66, khad namenlijk geen 64 liggen, maar helaas haalt niks uit, hij loopt gewoon niet harder als 40, ik heb ook nog even gekeken naar mijn naaf en die gaat 7.5 x rond, een snornaaf dus… jmmr. Maar wat kan ik dan kwa maximum snelheid eruit halen ?
Je snornaaf zorgt ervoor dat je niet harder dan 40 km/h gaat! Als je de 60 km/h wilt halen zul je echt een brom vertanding erin moeten doen.
Dat is de simpele verklaring, heeft niks met valse lucht te maken denk ik. Gooi er maar is een brom naaf in!2 november 2008 om 19:23 #187209Waar kan ik deze kopen ?
b.t.w. ik lees net dat 7 a 7.5 x rond juist een bromnaaf is en dat 11.5 x een snornaaf is.
Dus ik heb een bromnaaf… toch ?
Maar wrm gaat ie dan niet harder dan 40 ?
2 november 2008 om 20:09 #187211kijk, 60 a 64 kan geen wereld van verschil maken met prestaties, iig niet kwa kwa kilometers,
jouw setuppie hoort gewoon de 60 lachend te kunnen halen, dus dat scheelt gewoon 20 km/h
je zegt dat je een malossi filtertje hebt op je stanaadaard carb dus 60 sproeier is gewoon goed, niks meer aan doen.
maar als je brommer nog steeds slecht optrekt en je top laag is zuigt ie gewoon valse lucht ergens. kijk eens of je carburateur los zit op je filter scheef, of die plastic bus over je spruitstuk op die stuk is.
en anders misschien nog een lekker voet of koppakking.
weet je of je contactpunten nog wel goed staan? ploft je brommer op topsnelheid? geef een wat meer info:)
Mike3 november 2008 om 21:27 #187216Oke laat ik eerst maar eens zorgen dat ik zeker geen valse lucht trek, ik weet dat ik eerst met deze setup max de 15 haalde, na het aandraaien van mijn cylinderkop ree ik dus 40. Het heeft dus te maken met vasle lucht.
B.t.w Het lijkt me sterk dat mijn contactpunten fout staan afgesteld, omdat voor deze setup ie namenlijk perfect reed, met een max van 40 kmpu, en zeer langzaam optrok. Maar reed perfect sloeg nooit af ofzow.
Maargoed even terug te komen op de valse lucht. Ik wil nu al m’n pakkingen gaan vervangen en alles dus een beetje reviseren. en zorgen dat alles geod maar dan ook echt goed luchtdicht zit. Maar welke pakkingen heb ik nodig en dan het liefst met de juiste link welke ik precies moet besttellen, er zijn er nogal wat vandaar. Ook wil ik de pakkingen van me carter enz. vervangen.
4 november 2008 om 00:40 #187218de pakkingen in een revisiesetje zijn gewoon goed! daar zit een voetpakking in ( tussen cilinder en en carter ) en een carterhelften pakking ( voor tussen de 2 carterhelften ) ook zit in dat setje al een nieuwe oliekering:)
je moet er alleen even een 50cc koppakkingkje bij kopen:) dan ben je kwa pakkingen en dichtingen voor je blokje zelf wel klaar. kijk alleen ook even of de plastic/nylon bus over je spruitstukje nog goed is ( daar waar de carburateur omheen klemt
dan gaat je revisie gewoon helemaal goed komen:) en als laatste tip kijk ook even goed op je tapeindes niet dol zijn, anders schiet aandraaien ook niet op he haha;)
Mike4 november 2008 om 05:30 #187219Maar ik heb 60cc maakt dat niet uit ? en is het ook goed om er vloeibare pakking xtra bovenop te doen.
B.t.W. ik heb nieuwe tapeindes besteld de hele schroef ga ik vervangen. Ik ben dan toch bij de eindes, dus wrm niet gelijk vervangen weetik cker dat ze goed zijn. en nieuwe moertjes. en nieuwe uitlaatklem en maar hopen dat het goed gaat.
Dat stukje tussen m’n carb en cart zijn nog perfect die kreeg ik bij m’n carburateur… π
4 november 2008 om 07:51 #187220Die 50 cc kop pakking kun je gewoon gebruiken voor de 60 cc π en je kan eventueel wel wat extra vloeibare pakking erop doen (wel hittebestendig:P ) π
4 november 2008 om 08:31 #187221weet je zeker dat je geen snorblok hebt? dus een inlaatje van 7mm?
en wat voor maat poelie heb je? -
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.