Trekt niet harder dan 40…

Home Forums Techniek Opvoeren Trekt niet harder dan 40…

This topic contains 15 reacties, has 6 deelnemers, and was last updated by Donnom 15 years, 5 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
  • Gebruiker
  • #183909

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    Helowa,

    Eindelijk start me brommer onder de volgende setup,

    CIlinder – http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3529

    Uitlaat – Techno

    Carburateur – 13 mm delorto @ sproeier 60

    Luchtfilter – Malossi

    De rest is allemaal standaard, Het probleem is nu dat de brommer lekker trekt (vergeleken vorige standaard setup), maar iet boven de 40 komt.

    Hoe kan dat dan …. ?

    Gr. Mike

    #187199

    sjaak trekhaak

    ik denk dat je sproeier een beetje klein is ,probeer eens een 64.

    #187200

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    Er zat 64 is toen zei hier juist iedereen dan ik rond 60 nodig had…. maargoed we gaan dus weer ff wat groter worden…

    #187201

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    wat voor brommer heb je? een snorbrommer of een bromfiets?
    als je een snorfiets hebt houdt natuurlijk de kleine inlaat en de snorvertanding de boel tegen;)

    anders moet je het idd zoeken in een verkeerde afstelling, maar zoeits mag inprinciepe geen dikke 20 kmh schelen. want 60 kmh hoort dat setupje wel te gaan (mits je dus bromvertanding en inlaat heb)

    ik red vooorheen met een 60 sproeier op een 41 mm polini op std carter met proma cc een 12/12 met normaal filter,

    reed prima dus je moet al goed zitten

    Mike
    #187204

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    Ik heb een bromfiets,

    en aan m’n inlaat wil ik niks doen, vink toch btje risicovol.
    Ik ga vanmiddag sproeier 64 erin gooen en kijken wat ie doet, en maar hopen dat ie boven de 50 komt….

    Zonet even m’n sproeier vervangen van 60 naar 66, khad namenlijk geen 64 liggen, maar helaas haalt niks uit, hij loopt gewoon niet harder als 40, ik heb ook nog even gekeken naar mijn naaf en die gaat 7.5 x rond, een snornaaf dus… jmmr. Maar wat kan ik dan kwa maximum snelheid eruit halen ?

    #187205

    frisse
    Bijdrager
    Berichten: 35

    hier heb ik okok last van. bijna dezelfde setup. Bij mij was het valse lucht omdat 1 cilinder bout dol was. Krijg de citta ook niet afgesteld en reed ook niet harder dan 40.

    Dus check ff of je valse lucht hebt met een deobus o.i.d

    #187207

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    wat moet ik doen dan met die deobus ?

    #187208

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Donnom :
    Ik heb een bromfiets,

    en aan m’n inlaat wil ik niks doen, vink toch btje risicovol.
    Ik ga vanmiddag sproeier 64 erin gooen en kijken wat ie doet, en maar hopen dat ie boven de 50 komt….

    Zonet even m’n sproeier vervangen van 60 naar 66, khad namenlijk geen 64 liggen, maar helaas haalt niks uit, hij loopt gewoon niet harder als 40, ik heb ook nog even gekeken naar mijn naaf en die gaat 7.5 x rond, een snornaaf dus… jmmr. Maar wat kan ik dan kwa maximum snelheid eruit halen ?

    Je snornaaf zorgt ervoor dat je niet harder dan 40 km/h gaat! Als je de 60 km/h wilt halen zul je echt een brom vertanding erin moeten doen.
    Dat is de simpele verklaring, heeft niks met valse lucht te maken denk ik. Gooi er maar is een brom naaf in!

    #187209

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    Waar kan ik deze kopen ?

    b.t.w. ik lees net dat 7 a 7.5 x rond juist een bromnaaf is en dat 11.5 x een snornaaf is.

    Dus ik heb een bromnaaf… toch ?

    Maar wrm gaat ie dan niet harder dan 40 ?

    #187211

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    kijk, 60 a 64 kan geen wereld van verschil maken met prestaties, iig niet kwa kwa kilometers,

    jouw setuppie hoort gewoon de 60 lachend te kunnen halen, dus dat scheelt gewoon 20 km/h

    je zegt dat je een malossi filtertje hebt op je stanaadaard carb dus 60 sproeier is gewoon goed, niks meer aan doen.

    maar als je brommer nog steeds slecht optrekt en je top laag is zuigt ie gewoon valse lucht ergens. kijk eens of je carburateur los zit op je filter scheef, of die plastic bus over je spruitstuk op die stuk is.

    en anders misschien nog een lekker voet of koppakking.

    weet je of je contactpunten nog wel goed staan? ploft je brommer op topsnelheid? geef een wat meer info:)

    Mike
    #187216

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    Oke laat ik eerst maar eens zorgen dat ik zeker geen valse lucht trek, ik weet dat ik eerst met deze setup max de 15 haalde, na het aandraaien van mijn cylinderkop ree ik dus 40. Het heeft dus te maken met vasle lucht.

    B.t.w Het lijkt me sterk dat mijn contactpunten fout staan afgesteld, omdat voor deze setup ie namenlijk perfect reed, met een max van 40 kmpu, en zeer langzaam optrok. Maar reed perfect sloeg nooit af ofzow.

    Maargoed even terug te komen op de valse lucht. Ik wil nu al m’n pakkingen gaan vervangen en alles dus een beetje reviseren. en zorgen dat alles geod maar dan ook echt goed luchtdicht zit. Maar welke pakkingen heb ik nodig en dan het liefst met de juiste link welke ik precies moet besttellen, er zijn er nogal wat vandaar. Ook wil ik de pakkingen van me carter enz. vervangen.

    #187218

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    de pakkingen in een revisiesetje zijn gewoon goed! daar zit een voetpakking in ( tussen cilinder en en carter ) en een carterhelften pakking ( voor tussen de 2 carterhelften ) ook zit in dat setje al een nieuwe oliekering:)

    je moet er alleen even een 50cc koppakkingkje bij kopen:) dan ben je kwa pakkingen en dichtingen voor je blokje zelf wel klaar. kijk alleen ook even of de plastic/nylon bus over je spruitstukje nog goed is ( daar waar de carburateur omheen klemt

    dan gaat je revisie gewoon helemaal goed komen:) en als laatste tip kijk ook even goed op je tapeindes niet dol zijn, anders schiet aandraaien ook niet op he haha;)

    Mike
    #187219

    Donnom
    Topic starter
    Berichten: 36

    Maar ik heb 60cc maakt dat niet uit ? en is het ook goed om er vloeibare pakking xtra bovenop te doen.

    B.t.W. ik heb nieuwe tapeindes besteld de hele schroef ga ik vervangen. Ik ben dan toch bij de eindes, dus wrm niet gelijk vervangen weetik cker dat ze goed zijn. en nieuwe moertjes. en nieuwe uitlaatklem en maar hopen dat het goed gaat.

    Dat stukje tussen m’n carb en cart zijn nog perfect die kreeg ik bij m’n carburateur… πŸ˜‰

    #187220

    TvA Tuning
    Bijdrager
    Berichten: 390

    Die 50 cc kop pakking kun je gewoon gebruiken voor de 60 cc πŸ˜‰ en je kan eventueel wel wat extra vloeibare pakking erop doen (wel hittebestendig:P ) πŸ˜‰

    #187221

    Jelle
    Moderator
    Berichten: 5743

    weet je zeker dat je geen snorblok hebt? dus een inlaatje van 7mm?
    en wat voor maat poelie heb je?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.