Trek niet op

Home Forums Techniek Problemen oplossen Trek niet op

This topic contains 8 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Mathijs Greveling 3 years, 12 months geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
  • #795031

    Mathijs Greveling
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ik heb een vespa ciao laatst gekocht maar hij trekt echt heel slecht op vanaf 15 km per uur grijpt hem op. Zuiger veren na gekeken en nieuwe besteld en er op gezet maar geen verschil zat maat 53 sproeier in veels te groot maar had bij een vriend maatje 42 in gedraaid maar de kleur van bougie was goed maar steeds trok hij niet op. Ik weet echt niet wat ik meer kan doen dacht zelf iets me trek veertjes mar had ook de groene geprobeerd alleen toen maakte die over toeren. Kan iemand mij helpen?


    setup
    50 cc
    cabrateur stnd
    luchtfilter stnd
    niks in geveild
    brom blok

    #795032

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Ik heb laatst voor iemand een citta met brom blok gerepareerd en in vergelijking met een snor uitvoering trok dat niet geweldig nee, als ik jou was zou ik een city power of Leovince krul uitlaat halen, dat trekt prima op. De groene veren zorgen in het begin alleen maar voor lawaai maar na een tijdje rekken ze uit en doen ze wat je ervan verwacht, dus daar moet je gewoon mee blijven rijden.

    #795033

    Mathijs Greveling
    Topic starter
    Berichten: 6

    Oh oke top zal ik die er weer in doen. Er zit al een city uitlaat onder. heb je misschien nog een idee wat ik zou kunnen veranderen?

    #795035

    Mathijs Greveling
    Topic starter
    Berichten: 6

    hij wilt trouwens ook niet stationair draaien heb de station schroef helemaal ingedraaid maar blijf maar uit vallen

    #795039

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Stel de contactpunten eens perfect af.
    Welke poelie zit er achter op?
    Je hebt wel flink kennis en sleutelervaring met 2t motoren?
    Vraag anders een kennis of die wilt kijken.
    En een brommertje die standaard is heeft 1 PK of zo,
    dus optrekken gaat ook niet supersnel en tegen de 40-45 houd het echt op.
    Dat is normaal.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 12 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #795041

    Mathijs Greveling
    Topic starter
    Berichten: 6

    de contact punten staar 0,40 mm afgesteld. Poelie 70 zit er op. Hij is wel echt vlot maar hij pakt hem zeg maar op nadat ik 15km per uur rij zeg maar. Vanaf dan rijd hij prima alleen weg komen gaat belabbert. Ook als ik stil sta valt hij uit stationair schroef is al helemaal in gedraaid.
    een vriend en ik hebben er al ff naar gekeken toen kwamen we er achter zuigerveren waren versleten maar dat was de oorzaak ook niet.

    #795058

    Mathijs Greveling
    Topic starter
    Berichten: 6

    Kan eventueel morgen filmpje maken

    #795060

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2599

    Op een standaard brommer hoort een 95 poelie, dat trekt goed en rijdt gewoon 40-45km/u.
    Doe je daar nog een snelle uitlaat bij citypower of zo en een 12/12 of 13/13 dan pakt ie gewoon ruim 50km/u met die 95 poelie, en hij blijft lekker trekken.

    Ik weet niet wat ze met de komst van de 16″wielen hebben gedaan(een 80 poelie??) of de cardanverhouding veranderd?

    Maar jouw 70 poelie werkt ernstig tegen natuurlijk met optrekken.

    Ik weet niet wat voor n carb er op zit maar standaard op brommers had je geloof ik 12/10 en 12/12
    die kleinere zijn denk ik voor snor.
    Maar in de sproeier data kan jij de juiste sproeier wel vinden.

    Welke sproeier heb ik nodig?

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 12 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #795080

    Mathijs Greveling
    Topic starter
    Berichten: 6

    Ohke top ga ik ff dingen bestellen👍🏻

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.