Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Top van Ciao met Speedengine te laag
This topic contains 36 reacties, has 13 deelnemers, and was last updated by Jan0499 10 years, 6 months geleden.
-
Gebruiker
-
20 september 2013 om 16:31 #211369
Hallo
De topsnelheid van mijn Ciao lijkt te laag.
Ik heb een Polini Speed Engine met Malossi 80cc cilinder en Dellorto carburateur 13/13 op mijn Ciao met vario ( mijn completen setup staat onder en langs dit bericht ).
Hij trekt prima op, maar de top is 67 Km/h en dat zou wel 75 Km/h mogen zijn met mijn setup ( lijkt mij ).
Ik heb de contactpunt en condensator vervangen, omdat ik ze niet vertrouwden.
De oude cp stond niet goed en hij start nu veel beter, maar de top blijft hetzelfde ( cp staat nu op 0,45 ).
Ik had ook een nieuwe Malossi filter mee besteld, want de Malossi filter die ik had was niet meer origineel met extra gaten en géén filtergaas erin en daarom zit er maar een panty om.
Maar als ik de nieuwe plaats trek hij flink minder en de top is ook 2 Km/h lager en daarom zit de oude er maar weer op.
Als ik na het rijden de filters eraf haal, zit er in allebei benzine.
Bogie ( pas nieuw, hittegraat 7 ) is mooi licht bruin en de Vario lijkt prima te werken, maar voor de duidelijkheid heb ik wat foto’sHeeft er iemand goede raad? BVD
20 september 2013 om 16:55 #239783hallo
bougie zou ik minimaal graad 8 pakken.
en met de nieuwe filter er op zou ik de sproeier een maatje kleiner pakken,omdat hij toch iets minder lucht aan kan.gr leon
20 september 2013 om 17:02 #239784Wat voor vertanding zit er in je varioklok?
20 september 2013 om 17:04 #239785Vario vertanding 1:10,5 / rollen 7,5 gram / Gele drukveer en gele trekveertjes
20 september 2013 om 18:03 #239790Speedengine en ook het Evolution blok willen standaard al een grotere cp afstand. zet deze eens op 0,55. Volgens mij staat het zelfs in de polini boekjes dat het 0,6 moet zijn.
21 september 2013 om 20:12 #239804@ Martino de cp op 0,55 gezet dit had verder géén invloed op de top of optrekken
Ik heb verschillende sproeiers geprobeerd en met de nieuwe Malossi filter loopt hij met een sproeier 70 nog steeds hetzelfde ( voorheen 76 )…… ” het word niet meer of minder”.
De cilinder heb ik eraf gehaald en toen kwam ik dit tegen :
De Malossi pakking komt niet overeen met de speedengine
De cilinder ziet er verder goed uit
Ik wis dat de Malossi cilinder niet echt bij de Polini carters horen, maar zou dit verschil misschien de lage top verklaren?
22 september 2013 om 07:09 #239805@ Jan0499
Dat zou best eens kunnen door een lekke voetpakking…
Probeer eens een metalen pakking 😉22 september 2013 om 07:44 #239806Volgens mij is er niks mis met je spullen, mijn set up is ong. vergelijkbaar met je jouwe en met vario kon ik net 80 op de GPS halen, ik had dan wel de Malossi vertanding en 90mm schijven er op liggen.
Veel harder gaat het volgens mij niet met de spullen die je nu hebt.
Je bougie is prima, die hittegraden maken voor onze Vespa’s weinig uit.
Ik heb alle variodingen eraf gegooid en rij weer lekker met poelie.22 september 2013 om 09:00 #239809@ Marco – Ik denk dat de schuur met het loshalen is gekomen, het papier van de schuur was droog ( zie foto ).
– Ik heb gezocht bij JMPB, Cittaparts, Q-parts en Google natuurlijk, maar kan geen Metalen Malossi 46,5
voetpakking vinden. Weet jij waar je die kunt krijgen?.@ Coda – Misschien heb je wel gelijk en ik verwacht ook geen 80 Km/h , maar 67 Km/h is toch wel een beetje erg laag?
Zou ik eigenlijk moeten vijlen aan mijn speedcarters, omdat de spoelpoorten niet overeen komen?
24 september 2013 om 06:28 #239819Dat vijlen gaat niet het verschil maken wat je wilt.
Wil je wat topsnelheid winnen dan lijkt me de Malossi vertanding de enige echte goede optie, is wel wat prijzig.24 september 2013 om 08:49 #239821het lijkt me niet in de vertanding te zitten, ik heb ook 1:10.5 en reed met een 50cc athena op getunede carters 68 km/h.
wat voor krukas heb je? misschien dat de timingen gewoon heel beroerd zijn icm een speedengine.
edit: die pakking laat wel sporen zien van lekkage, even naar kijken dus!
gr. pepko
24 september 2013 om 08:54 #239822Voetpakking gewoon zelf maken met iets dikker pakkingpapier, gaat perfect.
Ps. Je pakking is gebroken
24 september 2013 om 10:48 #239707Een Malossi vertanding is in een Ciao meestal te zwaar en zeker voor jou setup, dus hier hoef je het niet in te zoeken.
Ik zou als ik jou was je achter koppeling eens grondig na kijken of nog beter eens poeli monteren.
Want ik denk dat je snelheids verlies in het vario systeem zit want das het meest voor de hand liggend.En qua pakking zou ik ook zelf 1 knippen zoals Robin aan geeft, das verre weg het best.
Want je blokte nu je spoelers ook een beetje met de malo pakking.24 september 2013 om 14:51 #239695Hallo,
Ik had al een setje pakkingen besteld en nieuwe zuigerveren heb ik er ook in gedaan.
De voetpakking heb ik wel even wat bijgeknipt want klopte niet hellemaal met de cilinder.
De top is nog steeds 67 Km/h.@ Pepko Er zou een racekrukas in moeten zitten, ik weet géén merk en de lagers zijn C4
Ik heb het blokje zo gekocht en ik weet dat de C4 lagers overdreven zijn.Ik heb laatst een gele drukveer en gele trekveertjes in de achterkoppeling gedaan en de variosnaar is nog niet zo oud ( 2 maanden ). In het begin kwam de snaar krap een millimeter uit de koppeling, nu zit hij gelijk en dit word niet meer als ik de snaar losser zet
De rollen kloppen ook precies, ik heb het volgende geprobeerd en daar werd de top niet beter van
Lichter 7,5 – 7 – 7,5 – 7 – 7,5 – 7 ( grams rollen ) toen was de top 62 Km/h ( – 5 km/h )
&
Zwaarder 7,5 – 8 – 7,5 – 8 – 7,5 – 8 ( grams rollen ) toen was de top 64 Km/h ( – 3 km/h )In (voor)vario heb ik stiftlijnen gezet om te kijken hoe hoog de snaar komt en ik heb net de afstand gemeten onderin de Polini vario ( 9,5 mm ). Zie foto’s
Komt de snaar hoog genoeg of is er nog iets anders mis met mijn vario?
24 september 2013 om 20:57 #239831met je setup moet je wel harder kunnen.
Heb je al wel even gekeken wat de kleur van je bougie is na een stukje rijden?
Ik zeg een iets kleinere sproeier 68.
Voor de rest lijkt alles wel in orde met je setup, elektrodenafstand van je bougie even op 0.5mm
Trekt ie geen valse lucht over bv de carburateur? Pakkingen even goed controleren.
Lekt ie niet over je decrompressieklepje? eventueel even inschuren met polijstpasta.(of kleppenslijppasta)Varioslijtage patroon is redelijk normaal
de cilinder die je hebt heeft een mini uitlaatpoort voor zo’n cilinder, daar is veel winst uit te halen als je hem groter maakt.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.