Tonni’s CandyRed Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s CandyRed Ciao

This topic contains 367 reacties, has 88 deelnemers, and was last updated by Smallride 3 years, 2 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 361 tot 368 (van in totaal 368)
  • Gebruiker
  • #787065

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Hoe moet je deze uitlaat afstellen? Is hij net zoals de mega extreem hoogtoerig of trekt hij op lage toeren al goed?

    Uitlaat staat hem echt goed en past mooi met kick  😎

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #806243

    Tonni
    Topic starter
    Berichten: 4576

    Vanavond maar weer eens wat gedaan.
    Ik heb een poosje terug een Doria clutch gekocht.
    Uiteraard was daar weer het één en ander mis mee, maar dat heb ik ondertussen aangepast.
    IMG20201220232856
    IMG20201221232300

    IMG20201222231721
    De linker bus zat in de koppeling, maar was excentrisch gedraaid. Daardoor zou de koppeling slingeren en dat willen we niet. De rechter is mijn nieuwe geproduceerde, deze is meteen maar van 3 lagers voorzien ipv 2.
    Ook was de lager passing van de oude bus zo krap dat hij de naaldlagers dusdanig kneep dat het geheel vrijwel niet over de as te schuiven was..

    Vanavond een beetje met de koppeling getest en ik ben er niet ontevreden over😁

    Aangezien ik vrij hoogtoerig rijd, voelde ik tijdens het testen toch weer dat het blok na een poosje vol gas wat raar lui begon te voelen.

    Eerst maar bougie bekijken…

    IMG20210123195734
    Niet wat ik graag wil zien…
    Lijkt veel te arm, maar de sproeier is echt groot genoeg.

    Nadenken…

    Ik heb eerder al gemeld dat het nieuwe Pina wiel te veel voor ontsteking heeft , ik heb er veel gedonder mee gehad op mijn SE onder de Bravo.
    Het wieltje zat nu onder mijn RV onder deze brommer. Wel met een andersom gemonteerde vervroeging spie, waardoor ik geen problemen meer verwachtte.

    Toch besloten het blokje een inspectie te geven.

    IMG20210123202157

    Wordt echt veel te heet, dat verklaart het lui worden want dan gaat het richting warmloper…
    Ik rijd al jaren met dit blok, met het oude type Pinasco vliegwiel, ook vaak vol gas over langere stukken, nooit problemen. Ik ben er nu dus wel vrij zeker van dat er iets niet klopt met het nieuwe vliegwiel.
    Het vliegwiel zelf toont ook weer sporen van teveel hitte. Het plastic wordt dan denk ik ook week, komt door de centrifugaal kracht naar buiten (tussen de schroefjes) en loopt dan aan tegen het carter…

    IMG20210123201913

    Al met al echt teleurgesteld over dit product.

    Gelukkig vertonen de cilinder en zuiger nog geen sporen van warmlopen, maar bovenin al wel verkleuring. Dat was destijds bij de SE met Polini kit racing ook het geval, alleen een beetje extremer..

    IMG-20210123-WA0027
    IMG-20210123-WA0028

    Ik ga nu verder met de Malossi ontsteking, ik hoop maar dat dit minder problemen geeft.
    IMG-20210123-WA0036

    Ik vind het wel jammer, het Malossi vliegwiel is zwaarder (ca 880 gram tegenover 630 van de Pinasco) waardoor er een tragere gas reactie is, alle stekker aansluitingen zijn anders, er moet een extra kastje tussen de verlichting want anders brand het stationair al bijna door, de bijgeleverde ‘cdi’ past niet fatsoenlijk op de normale montage plaats.
    Het aller ergste is nog dat ik voor dit ‘speciaal voor Vespa ontworpen product’ gewoon aan mijn RV carter moest frezen, en ook nog de onderzijde van het vliegwiel moest afdraaien!
    Al met al best veel voor zo’n duur product vind ik.
    Morgen weer verder 😎

    Nog even een sfeerplaatje

    20200504_185752

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 2 months geleden door Tonni.
    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #806245

    Crullie
    Donateur
    Berichten: 2207

    Dus die nieuwe after-market vliegwielen zijn niet zo betrouwbaar en plug&play als een verlichte origineel wieltje, zijn de prestatie van de nieuwe vliegwielen duidelijk beter als een origineel of dat ook niet ?

    Tof dat je weer sleutelt, komt altijd moois van jou :thumb

    TICKLING BARN
    #806247

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7339

    Ik lees jou laatste post en deze komt mij vrij cynisch over, maar dat zullen deze onderdelen ook wel verdienen. Niet alles is plug and play en zorgt voor verbetering. Het ene product zal nog wat aandacht nodig hebben en het andere zal zelfs worden afgeschreven zoals het nieuwe Pinasco vliegwiel jij nu doet. Wel zie ik een Fabrizi Racing pijp onder je brommert en gok ik dat je daar wel zeer tevreden over bent tov de Hyper, Mega en Calibrata. Nog een stapje beter zijn de Evolution Fabrizi’s wanneer je het over hoge toeren hebt. Hoeveel rpm draai je nu eigenlijk?

    Al weer een tijd geleden reed je toch ook een toertje met de Polini SE + KR en daar kreeg je ook warmloper geralateerde problemen mee ondanks je grotere sproeiers hebt  geprobeert, was dit ook met dit nieuwe type Pinasco vliegwiel. (met de paarse Bravo)

    Een voordeel van de Malossi ontsteking tov het Pinasco vliegwiel is dat het gewicht bij de Malossi meer naar het centrale midden is dan dat Pinasco het gewicht vooral verder van het midden af heeft. Het vershil met de gasreactie hoeft niet zo groot te zijn.

    #806268

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Mooie post 🙂

    Ik heb die Malossie ontstekingen ook een paar keer in handen gehad. En die kon je zonder draaibank ook niet monteren.  Ook de conische passing had niet exact de juiste hoek. Ik vind die waaier wel een goed idee, maar zag dat er van het magneet gedeelte best wat lichter gemaakt had kunnen worden vanuit de fabriek. En dan ook eens geen ontstekings-kromme maar een vast tijdstip. Dat moet toch beter kunnen.

    Kan je bougie ook grijs zijn, omdat hij te heet wordt?

    Ik heb wel eens het idee, of laat ik maar gewoon zeggen, dat het uitlaatpoort ontwerp van de Deps een hoop hitte brengt in de cilinder.
    Twee kleine uitlaatpoortjes hebben inwendig een grote oppervlakte.T.o.v een grote. Het zou misschien verstandig zijn om de poorten te verbreden, om zo de doorstroming te verbeteren en de uitlaatgassen de cilinder minder warm stoken omdat er minder intensief contact is . Komt gelijk de prestatie ook ten goede.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 2 months geleden door zevenenergie.
    #806279

    Tonni
    Topic starter
    Berichten: 4576

    @ Martino, ik heb deze ontsteking al een poosje, en ook al eens onder dit blok gehad.. Ik vond de gasreactie echt een stuk trager, daarom heb ik toen toch het nieuwe Pina wiel gekocht.
    En inderdaad, ik heb met de se ook vele warmlopers gehad sinds ik dit vliegwiel gemonteerd had, ondanks vele probeersels qua afstelling.
    Ik hoopte, na het ontdekken van het veel vroegere ontstekingstijdstip, dat hij het op de ciao, met omgekeerde vervroeging spie om het tijdstip nog wat te verlaten, wel goed zou doen.

    Welke toerentallen ik mee rondrijd?
    Geen idee..
    Ik moet maar eens investeren in een toerenteller en misschien ook een temp. Meter.

    @zeven, ik denk zeker dat hij te heet wordt idd, en ik denk dat dat dus aan het vliegwiel ligt. Mijn bevindingen waren dat dit exemplaar 22 graden voor geeft, waar de oude ( en ook de originele vliegwielen die ik vergeleken heb) allemaal rond de 18 graden zaten.
    Nu kan dat best een paar graden afwijken want mijn meter is antiek, maar het nieuwe vliegwiel week wel als enige consequent af..
    Ik rijd al een aantal jaar met dit blok en heb dit soort problemen/ resultaten nooit eerder gehad.
    Ik kon altijd gewoon langere tijd vol gas zonder problemen.
    Nu merk je eigenlijk al vrij snel dat het blok na goede belasting anders gaat reageren.
    Misschien is het aanpassen van de poorten nog geen gek idee, ik denk alleen wel dat als ik met dit vliegwiel blijf rijden, ik vroeg of laat een warm- of vast loper kan verwachten.
    Ik ga er wat dingetjes proberen, en ga beginnen met het vergelijk dit met de Malossi ontsteking te testen.

    I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    #806294

    Seru.ch
    Bijdrager
    Berichten: 56

    I have the same flywheel like you, with the same problems. I don’t see this marks, till I read your post.
    I have measured the Pinascoflywheel an a original one to compare it.
    The issue with the ignitionpoint you can resolve making the holes in the Stator to slots and file down some places in the Carter. I can send you a few fotos.
    The first curve are with a Pinascoflywheel and the second with the original one. Both measured with the same original Ducati-CDI:
    IMG_20210124_162822
    IMG_20210124_162904

    #806325

    Smallride
    Bijdrager
    Berichten: 136

    Hele nette ciao zo! vind de uitlaat ook erg mooi.
    Ik meet op mijn pinasco universatie vliegwiel ook veel meer voor ontsteking uit mn hoofd acht graden. De passing van de conus is uit de doos vandaan nog niet helemaal klaar.. Heb nu ook een pinasco flytech gekocht die is volledig van aluminium, een haartje lichter en een paar mm kleiner. Ik heb er nog niet mee getest. Van het voorjaar maar weer eens proberen, heb ook een kastje zo dat je met de laptop het onstekings tijdstip kan aanpassen, dan is het teveel voor onsteking wel handig.

8 berichten aan het bekijken - 361 tot 368 (van in totaal 368)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.