TK: Vario as voor poulie vertanding

Home Forums Advertenties Onderdelen aangeboden TK: Vario as voor poulie vertanding

This topic contains 59 reacties, has 23 deelnemers, and was last updated by Olaf 7 years, 8 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)
  • Gebruiker
  • #246459

    Lennaert
    Topic starter
    Berichten: 4112

    Bij deze gaan we dan maar weer verder met wat nieuwe producten op de markt te brengen :-).

    Het betreft hierbij de ingaande as van een vario overbrenging die in de reguliere bromklokken passen.
    Ja inderdaad deze as is dus een ombouw om van je bromnaaf een vario vertanding te maken en dus een zeer zware overbrenging kan creëren.

    De assen worden geproduceerd i.v.m de potentie van de nieuwe 103 + 108mm schijven die ook nog steeds te bestellen zijn.

    Onderstaande foto’s zijn van de test as.
    Aangezien de as goed bevalt en er een snelheid van 105km/h op de testbank gehaald is ( 43 polini + 13/13 + 103mm schijven en polini sp uitlaat) is er besloten deze te gaan produceren. De assen zullen deze maand worden besteld en worden volgende maand aan de italiaan geleverd.

    Prijs voor 1 as exclusief verzending binnen Nederland is 55 euro.

    -Ingaande as is 11 tands.
    -Assen zijn geschikt voor de bromklok.
    -2 jaar getest en still going strong.
    -Vertanding wordt zwaarder dan de Malossi set.

    Door het feit dat de bromdeksel verder uitsteekt richting de kap zal de koppeling dus ook niet geheel in lijn lopen met de voorvario. Eventuele oplossing hiervoor is een extra ringetje of 2 tussen het vliegwiel en de vario te zetten. Dit dan wel i.c.m gebruik van een 3d vario moer om het schroefdraad te pakken.

    Voor eventuele vragen ben ik bereikbaar via pm. Dit topic wil ik puur houden voor diegene die zich aanmelden.


    Afnemers as:


    Vincent
    Flippo
    DinoH
    Ritze
    Thijmen
    q-freak
    AC RACING
    ijskonijn
    passioncitta
    fredzz
    ! joor !
    avanti
    jariv
    de brandweer
    MarcoS

    103 + 108 mm schijven:

    Beide schijven hebben dezelfde prijs van 62.50 euro exclusief verzending in Nederland.
    Mocht het gewenst worden een snaar bij de schijven geleverd te krijgen kost deze 15 euro (alleen bij aanschaf schijven).

    afnemers schijven 103/108:

    Q-freak 103 + 108 + snaar 108 citta
    Vincent 108 + snaar si

    Tevens bestelbaar de leo racing schalen maximaal 10 stuks i.v.m gewicht/kosten verzending italië:

    80 euro exclusief NL verzending

    Deelnemers schalen:

    betalingsgegevens worden direct verstrekt betaling geschied voor 31-03-2016 binnen te zijn hierna geen aanmeldingen meer voor deze assen. Dit houd dus in dat ik 30-03-2016 de peiling sluit.

    #250037

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    :swinging

    super chill, ik mag aannemen dat de ratio het zelfde is als bij de normale bromblok?
    dus rond een 1/7 vert.?
    ik rij tevens met een std 100mm koppeling, zou geen probleem moeten zijn toch?
    en jij hebt het over een 3d vario moer? heb jij daar een voorbeeld van?

    zou die as dan ook in een snorklok passen?
    als deze daar ook in past dan heb ik wel interesse erin

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #250036

    Lennaert
    Topic starter
    Berichten: 4112

    ritze :
    :swinging

    super chill, ik mag aannemen dat de ratio het zelfde is als bij de normale bromblok?
    dus rond een 1/7 vert.?
    ik rij tevens met een std 100mm koppeling, zou geen probleem moeten zijn toch?
    en jij hebt het over een 3d vario moer? heb jij daar een voorbeeld van?

    zou die as dan ook in een snorklok passen?
    als deze daar ook in past dan heb ik wel interesse erin

    Vragen liever via PM zodat ik ze in de tekst kan verwerken en dit topic schoon/overzichtelijk houd voor diegene die besluiten ze af te nemen zonder dat ik mods te vaak moet vragen dingen hier te verwijderen :).

    Maar om toch even in te gaan op je vragen:

    Ja deze komt rond de 1/7 uit van je normale bromvertanding gezien deze eigenlijk alleen een varioas i.p.v een poullie as krijgt verder blijft alles het zelfde ratio/lagers etc.

    De 100mm koppeling werkt er ook prima op let wel het is een wat zwaardere verhouding allemaal dus hoe groter de schijf des te sneller je de potentie van de zwaardere ratio gaat merken.

    De 3d variomoeren zou je Tonni even kunnen PMen deze heeft er een tijdje terug een hoop geproduceerd en verkocht wellicht dat hij dit wel weer wilt doen.

    De as past niet in een snorklok nee en die gaan ook niet gemaakt worden.

    #250039

    Vincent
    Donateur
    Berichten: 661

    1x as en 1x set 108schijven met snaar voor si svp.

    #249979

    Flippo
    Donateur
    Berichten: 514

    Ik denk dat dit niet iets is wat in langs mijn neus moet laten gaan, doe mij maar 1 as! 8)

    #250014

    DinoH
    Donateur
    Berichten: 1261

    Ja doe mij er maar 1 :thumb

    #250040

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    ik wil er 1 graag aub

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #248693

    MarcoS
    Donateur
    Berichten: 500

    Doe mij er ook maar 1 ajb

    #248676

    Thijmen
    Donateur
    Berichten: 104

    Schrijf mij ook nog maar bij voor een asje, kan ik deze mooi gaan combineren met m’n 108mm schijven.

    Remmen is angst
    #248665

    Lennaert
    Topic starter
    Berichten: 4112

    Iedereen toegevoegd :thumb:thumb

    #250042

    Q-freak
    Donateur
    Berichten: 9

    zet mij maar op de lijst voor de as + de 103 en 108 schijven

    #250046

    AC RACING
    Moderator
    Berichten: 1493

    1 asje

    #250047

    Vespaatje
    Donateur
    Berichten: 635

    Ik wil dr ook wel eens een proberen.
    1x 108mm
    1x snaar ciao

    #250054

    IJskonijn
    Bijdrager
    Berichten: 326

    Ik wil ook wel een asje, een setje 108mm schijfjes en een Bravo snaar voor de 108 schijven

    No replacement for displacement
    #248063

    Lennaert
    Topic starter
    Berichten: 4112

    Iedereen geadd.

    Tot eind van deze maand is het mogelijk je aan te melden hierna zal ik gegevens verstrekken voor de afhandeling.
    Het openstaande bedrag dient binnen 4 dagen op mijn rekening dan te staan i.v.m deadline bij de producent en de daadwerkelijke af te nemen aantallen (want pas na betaling wordt er ook echt besteld voor geïnteresseerden).

    Iedereen heeft zojuist alvast de gegevens ontvangen om zichzelf zeker te stellen van een as 31/03/2016 moet ik het totaal aantal doorgeven aan de producent. Het totaal aantal is het aantal mensen dat daadwerkelijk voor die tijd het geld overgemaakt hebben.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 60)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.