TK: Sprocatti motori engine

Home Forums Advertenties Onderdelen aangeboden TK: Sprocatti motori engine

This topic contains 18 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by bartklumpenaar 10 years, 11 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
  • #247148

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Laten we het erop houden dat het in ieder geval geen plug and play is. Je zit bijvoorbeeld met een 46mm slag krukas en een cilinder die ontworpen is voor 39.2mm slag.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #246853

    ciaomalossi
    Bijdrager
    Berichten: 23

    ArvidW :
    Laten we het erop houden dat het in ieder geval geen plug and play is. Je zit bijvoorbeeld met een 46mm slag krukas en een cilinder die ontworpen is voor 39.2mm slag.

    oke kijk dan heb je er ook niet zo veel aan dus :thumb

    #247220

    Kamelen
    Topic starter
    Berichten: 70

    ArvidW :
    Laten we het erop houden dat het in ieder geval geen plug and play is. Je zit bijvoorbeeld met een 46mm slag krukas en een cilinder die ontworpen is voor 39.2mm slag.

    I’ve done the modifications except for the portlowering.

    I’ve milled the adaptorplate , the squish is set to 0,5mm with thinnest gasket.

    I also milled topchamber of the cylinder.

    #247142

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Okey, I didn’t know as it was not mentioned in your project topic.

    Edit: I did some calculations.

    S6 R/T on a minarelli scooter:
    Bore 47.6mm
    Stroke 39.2mm
    Swept volume 69.76cc
    Rod length 85mm
    Exhaust port height 22.5mm
    Transfer port height 32.9mm
    Squish 0.4mm
    Head depth 2.4mm
    Deck height 2.8mm

    This gives 192.67dg exhaust and 127.55dg transfer port timing, which is pretty good for a high reving 70cc racing cilinder.

    S6 R/T on a sprocatti engine:
    Bore 47.6mm
    Stroke 46.0mm
    Swept volume 81.86cc
    Rod length 90mm
    Exhaust port height 22.5mm
    Transfer port height 32.9mm
    Squish 0.5mm
    Head depth -0.5mm (I guess you milled the top chamber so that piston @ TDC gives deckheight of 0mm)
    Deck height 0mm (piston flush with cilinder @ TDC)

    This gives 197.11dg exhaust and 143.46dg transfer port timing

    The 46mm long stroke really screws up the port timing, especially the transfer port timing. That’s nearly 10dg more than normally is considered “the maximum”. Even if you have a deckheight of -2mm (so piston protrudes 2mm from the cilinder at TDC) you still would get 132dg transfer port duration. How did you want to solve this problem initally?

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.