TJT stelt zich even voor.

Home Forums Algemeen Even voorstellen TJT stelt zich even voor.

This topic contains 4 reacties, has 4 deelnemers, and was last updated by Zeebodem. 3 years, 8 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #800640

    TJT
    Topic starter
    Berichten: 3

    Hoi allemaal!

    Mijn naam is Tristan, 26 jaar en woonachtig in Driebergen, provincie Utrecht.

    Als kind vond de Vespa Piaggio Ciao al een leuke brommer en mijn moeder heeft vroeger zelfs nog even op het punt gestaan een Ciao Mix snorfiets te kopen, alleen is dit helaas door omstandigheden een Tomos snorfiets geworden. (Saai)
    Verder in mijn tienerjaren nog een oldtimer Sparta brommertje gehad en een Bajaj Sunny snorscooter. Die laatste is ook erg leuk, maar bezorgde op een gegeven moment wel veel hoofdpijn.
    Daarna een aantal jaren niks gehad, op mijn auto na dan en sinds maandag 27 juli 2020 ben ik de trotse eigenaar van een Vespa Piaggio Ciao Mix snorbrommer, kleur rood.
    gekocht op marktplaats voor een schappelijk prijsje.
    Toch nog een soort van kinderdroom die uitkomt, haha.

    Ik ben nu de 3e eigenaar van de Ciao.
    De Ciao heeft toen ik ‘m kocht 3939 km gereden. De vorige eigenaar heeft er een 60 cc cilinder opgezet, met een nieuwe Tecno uitlaat en een 12/12 imitatie Dellorto carburateur en een standaard (imitatie) luchtfilter. Er zat een 48 sproeier in, maar die bleek te groot. Heb er zelf een 46 in gedraaid, daar rijdt hij goed op, alleen geeft de bougie aan dat er toch nog wel een maatje kleiner in mag. Of het is een verkeerde bougie. NGK B7HS. Starten zonder choke met koude motor lukt wel, maar niet in één keer.

    Al met al een leuk snorbrommertje, wat een kleine opknapper betreft. Er is al wat aan gedaan door de vorige eigenaar en er zijn nog een paar dingetjes die ik er zelf aan moet doen.

    EE4226D9-7DB6-4D56-8DBB-0164175534DC

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 8 months geleden door TJT.
    1
    #800646

    JT
    Bijdrager
    Berichten: 100

    Leuke ciao 😎

    1
    #800652

    Herr Flick
    Sleutelbeheerder
    Berichten: 6915

    Welkom op het forum!
    Wat ga je als eerste aanpakken?

    46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
    Gele Racefrikandel
    #800665

    TJT
    Topic starter
    Berichten: 3

    Dank jullie wel!

    @Herr Flick
    Als eerste ga ik sowieso de nieuwe cilinder inrijden en ondertussen ervoor zorgen dat ik het juiste mengsel creëer. Binnenkort even testen hoe hij draait met een 44 en 42 sproeier en dan hoop ik toch wel dat ik dan de juiste te pakken heb. Er zit nu een NGK B7HS bougie in. Is dat de juiste bougie/hittegraad voor een 60cc cilinder?

    Ik wil even controleren of de oliepomp nog werkt, want ik heb niet voor niks de Ciao Mix gekocht zodat ik niet zelf hoef te mixen en ik gewoon aan de pomp kan tanken. Wat is de beste manier om te controleren of deze pomp nog werkt?

    verder moet er een nieuw benzinekraantje op. Huidige kraantje heb ik laatst schoongemaakt en bij het terug erop drukken van de bovenste filter, scheurde de messing leiding. Oeps…
    het balhoofdhuis wordt vervangen, want de huidige heeft scheuren. Een nieuw stuurslot, want de sleutels waren al kwijt bij de eerste eigenaar en er moet nog een nieuwe voorband op, want volgens mij zit er nu nog de originele op vanuit de fabriek. 😂
    Maar dat bewaar ik voor het laatst.

    Tevens mis ik nog het kapje dat voor de veer zit onder het zadel. Wat is de benaming voor dat kapje en waar zijn die nog verkrijgbaar?

    #800681

    Zeebodem.
    Bijdrager
    Berichten: 1378

    Welkom.
    Leuke intro, veel plezier hier😁

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.