Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Tips om cartergaatjes te dichten!
This topic contains 36 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Joris 13 years, 2 months geleden.
-
Gebruiker
-
18 januari 2011 om 00:36 #211013
hallo beste members,
ik heb hier een rookie mistake gemaakt tijdens het tunen van een cartertje:P:P.
ik wilde alles mooi tot de max bewerken, ging ik er net doorheen bij de hoofdbooster @ groot carterhelft.
precies de plaats wat staat beschreven in de how-to’s:con:con (sorry arvid, vergeef me:P).het tunewerk is goed gelukt, alleen is er dus een heel klein gaatje in gekomen:
zoals jullie zien is het een heel mini gaatje.
Ik zat al te denken om het te lassen, maar het is veels te dun op die plek (net 2mm).wie kan mij vertellen wat de beste oplossing hiervoor is? (liefst niet te duur:P)
dan kan ik er een goedje op doen en verder met afwerken van de poortenAlvast bedankt voor het meedenken!
Gr
Joris
18 januari 2011 om 05:59 #235762daar is het minder als 2 mm:P als je daar op last heb je meteen een flink gat.
je kan het proberen maar ik denk niet dat dat gaat.maar als het lukt heb je wel geen problemen met het gaatje, want vloebaar alu erin lijkt me ook geen top oplossing.
lassen heeft mijn voorkeur.tjha voorzichtigheid gedoben bij die dingen. is je carter cp of elec?
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 januari 2011 om 06:02 #235763http://www.durafixeasyweld.nl/
Werkt super.
18 januari 2011 om 07:34 #235765lassen gaat wel maar dan moet je steeds puntjes zetten
dus niet te lang lassen
miss net een seconde de knop in drukken
wat is het gietijzer of alu?18 januari 2011 om 08:06 #235766@ dartfreak, een carter van vespa is alu.
de site van jarco, en dan het eerste filmpje bekijken hoe je het best zown gaatje kunt dichten.
18 januari 2011 om 09:25 #235768joris wat heb je gedaan :O
ik ga dalijk even na school naar de smit bij ons in het dorp dan vraag ik wel of hij dat kan lassen
vraag ik ook meteen voor de uitlaat flens te lassen:P18 januari 2011 om 09:34 #235769zonde van het gaatje idd, maar is goed te maken. mooi tunewerk, neem aan dat je je inlaattrajectje ook gelijk nog even onder handen neemt? 🙂
18 januari 2011 om 10:58 #235770@ Ritze: Het lijkt me echt kiele-kiele als je dit goed krijgt gelast, het zou idd wel het stevigste zijn.
het is gelukkig een CP blokje.Durafix lijkt me idd wel een mooie oplossing, denk dat de beste oplossing is als ik dat filmpje bekijk op de site.
Sorry Tom:P:P, had het niet verwacht, wist wel dat het daar dun was, maar dat je er zo snel doorheen zat…..
maja komt goed, het is gelukkig klein gaatje, zou zonde zijn als je dat blokje zou weggooien.Inlaat moet ook nog tot de max bewerkt worden, als het gaatje dicht is alles even mooi afwerken/flowen en dan gassen!
bedankt voor het meedenken, als iemand nog andere oplossingen weet hoor ik het graag.
edit: ben net even langs Boss scooterzaak geweest hier in beek.
hij vertelde me dat je het beste 2 componenten aluminium epoxy erop kon smeren. hebben jullie daar ervaringen mee?
18 januari 2011 om 15:48 #235780
Daffy#46Ik maak als ik er doorheen gefreesd ben mijn Carters ook met die 2 Componenten Aluminium Epoxy.
Bij mij heeft dit altijd goed gewerkt. het is natuurlijk niet zo mooi als die Durafix staven.18 januari 2011 om 15:53 #235777durafix pakt geloof ik niet op std piaggio carters
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 januari 2011 om 17:24 #235781ritze :
durafix pakt geloof ik niet op std piaggio cartersJawel, dat werkt prima.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!18 januari 2011 om 17:32 #235782het werkt prima, mits goed&schoon oppervlak…
21 januari 2011 om 13:59 #235807welke van de 2 zal ik halen?:D:con
de laatste lijkt mij het beste, heb beetje info gegoogled, schijnt best goed te werken dat spul en is niet te duur.
alleen ik heb geen idee hoe warm de spoelpoorten worden? denk toch wel tegen de 90-100 graden niet?21 januari 2011 om 14:01 #235808
AnoniemHoeveel kosten die dan?
21 januari 2011 om 14:07 #235809
Waarom?Je kan beter werken met combi metal van bizon (epoxy) hier welk ik altijd mee Dat gaatje in je carter ontkom je ook bijna niet aan als je deze spoeller mooi wilt laten uitkomen.
Dit is wel het uiterste, maar probeer aan te geven dat dit prima werkt. Wel belangrijk is om het vooraf goed op te ruwen en ontvetten (thinner) aangezien het anders los kan laten
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.