Tips om cartergaatjes te dichten!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Tips om cartergaatjes te dichten!

This topic contains 36 reacties, has 16 deelnemers, and was last updated by Joris 13 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
  • #211013

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    hallo beste members,

    ik heb hier een rookie mistake gemaakt tijdens het tunen van een cartertje:P:P.
    ik wilde alles mooi tot de max bewerken, ging ik er net doorheen bij de hoofdbooster @ groot carterhelft.
    precies de plaats wat staat beschreven in de how-to’s:con:con (sorry arvid, vergeef me:P).

    het tunewerk is goed gelukt, alleen is er dus een heel klein gaatje in gekomen:

    zoals jullie zien is het een heel mini gaatje.
    Ik zat al te denken om het te lassen, maar het is veels te dun op die plek (net 2mm).

    wie kan mij vertellen wat de beste oplossing hiervoor is? (liefst niet te duur:P)
    dan kan ik er een goedje op doen en verder met afwerken van de poorten:thumb

    Alvast bedankt voor het meedenken!

    Gr

    Joris

    #235762

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    daar is het minder als 2 mm:P als je daar op last heb je meteen een flink gat.
    je kan het proberen maar ik denk niet dat dat gaat.

    maar als het lukt heb je wel geen problemen met het gaatje, want vloebaar alu erin lijkt me ook geen top oplossing.
    lassen heeft mijn voorkeur.

    tjha voorzichtigheid gedoben bij die dingen. is je carter cp of elec?

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #235763

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522
    #235765

    dartfreak
    Bijdrager
    Berichten: 340

    lassen gaat wel maar dan moet je steeds puntjes zetten
    dus niet te lang lassen
    miss net een seconde de knop in drukken
    wat is het gietijzer of alu?

    #235766

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    @ dartfreak, een carter van vespa is alu.

    de site van jarco, en dan het eerste filmpje bekijken hoe je het best zown gaatje kunt dichten.

    #235768

    remlicht99
    Bijdrager
    Berichten: 189

    joris wat heb je gedaan :O

    ik ga dalijk even na school naar de smit bij ons in het dorp dan vraag ik wel of hij dat kan lassen
    vraag ik ook meteen voor de uitlaat flens te lassen:P

    #235769

    ChrisNL
    Bijdrager
    Berichten: 525

    zonde van het gaatje idd, maar is goed te maken. mooi tunewerk, neem aan dat je je inlaattrajectje ook gelijk nog even onder handen neemt? 🙂

    #235770

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    @ Ritze: Het lijkt me echt kiele-kiele als je dit goed krijgt gelast, het zou idd wel het stevigste zijn.
    het is gelukkig een CP blokje.

    Durafix lijkt me idd wel een mooie oplossing, denk dat de beste oplossing is als ik dat filmpje bekijk op de site.

    Sorry Tom:P:P, had het niet verwacht, wist wel dat het daar dun was, maar dat je er zo snel doorheen zat…..
    maja komt goed, het is gelukkig klein gaatje, zou zonde zijn als je dat blokje zou weggooien.

    Inlaat moet ook nog tot de max bewerkt worden, als het gaatje dicht is alles even mooi afwerken/flowen en dan gassen!

    bedankt voor het meedenken, als iemand nog andere oplossingen weet hoor ik het graag.

    edit: ben net even langs Boss scooterzaak geweest hier in beek.

    hij vertelde me dat je het beste 2 componenten aluminium epoxy erop kon smeren. hebben jullie daar ervaringen mee?

    #235780

    Daffy#46

    Ik maak als ik er doorheen gefreesd ben mijn Carters ook met die 2 Componenten Aluminium Epoxy.
    Bij mij heeft dit altijd goed gewerkt. het is natuurlijk niet zo mooi als die Durafix staven.

    #235777

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    durafix pakt geloof ik niet op std piaggio carters

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    #235781

    Javad
    Donateur
    Berichten: 1834

    ritze :
    durafix pakt geloof ik niet op std piaggio carters

    Jawel, dat werkt prima.

    <3 Thunderstone
    Check mijn perso!
    #235782

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    het werkt prima, mits goed&schoon oppervlak…

    #235807

    Joris
    Topic starter
    Berichten: 837

    welke van de 2 zal ik halen?:D:con

    de laatste lijkt mij het beste, heb beetje info gegoogled, schijnt best goed te werken dat spul en is niet te duur.
    alleen ik heb geen idee hoe warm de spoelpoorten worden? denk toch wel tegen de 90-100 graden niet?

    #235808

    Anoniem

    Hoeveel kosten die dan?

    #235809

    Waarom?

    Je kan beter werken met combi metal van bizon (epoxy) hier welk ik altijd mee:thumb Dat gaatje in je carter ontkom je ook bijna niet aan als je deze spoeller mooi wilt laten uitkomen.

    Dit is wel het uiterste, maar probeer aan te geven dat dit prima werkt. Wel belangrijk is om het vooraf goed op te ruwen en ontvetten (thinner) aangezien het anders los kan laten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.