tim’s citta project!

Home Forums Perso’s Projecten tim’s citta project!

This topic contains 155 reacties, has 24 deelnemers, and was last updated by timschilders 16 years, 7 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 156)
  • Gebruiker
  • #446524

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    ja het is vette shit ja;)
    maandag is dat ding gelijmd en dan zet ik hem weer op de ciao en dan zal ik hem een keer starten

    #446525

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    moet je wel filmpje maken eh:P ik zal het volgen;)

    #446526

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Vet dacht al dat het kickstart krukje was πŸ˜€ , lijkt me echt vet als het werkt πŸ™‚

    NOG luier dan kickstart!

    #446535

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    weet iemand ook de precieze inhoud van een gereedschapsbakje van een citta?
    ivm de accu die ik moet gaan plaatsen

    en hoe de naam is van de ontsteking die ik heb, er komen 3 kabels uit het blok, er zitten 2 spoelen in ( lijken hetzelfde als een gewone cp ontsteking) maar gaan condensator en geen contactpunten.
    erg gek,
    ik heb er geen bobine voor, daarom ben ik er naar opzoek.
    mischien heeft iemand een foto van zo’n bobine die bij zo’n imitatie grote carter hoord?

    #446536

    J3sp3R
    Bijdrager
    Berichten: 754

    op citta-forum staat een link naar een accu die precies past..

    #446592

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    startmotortje werkt goed! draait lekker met een 12volt accu,

    alleen een probleempje,
    sommige van jullie weten wel hoe een slakkenhuis van een kickstart werkt? dat gaat naar buiten als je kickt, en als de krukas zelf draait gaat het weer naar binnen,
    bij dit blijft het tandwiel op de krukas liggen, dus als hij start gaat hij meteen uit, want een vespa blokje is lang niet sterk genoeg om zo’n zware startmotor te laten ronddraaien.

    dus er mist een onderdeel waardoor het tandwiel wat naar buiten kan komen zodat de krukas ook los kan draaien zonder dat het tandwiel mee draait.
    weet iemand van jullie wat voor iets ik erop kan maken zodat het tandwiel naar buiten gaat als de krukas ronddraait?

    #446593

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    maak eens wat foto’s van de as die het blok in gaan want dit kan misschien wel eens een dynastart-startmotor zijn die, meteen werkt als dynamo om je accu te laden, en dus blijft aangrijpen in je krukas vraag je vader maar eens die is toch automonteur of iets???????

    #446594

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    dat lijkt me niet mogenlijk dat het ook als dynamo word gebruikt, in de start motor zit een wormwiel, een haakse overbrenging en zo’n systeem kan niet gebruikt worden als dynamo, die krijg je niet terug gedraait.

    als je ooit een kickstartkrukas vast hebt gehad kan je het slakkenhuis de ene kant wel opdraaien, en als je de andere kant op draait slaat hij over, dus hoor je het klapperen.

    ik heb het net mijn vader laten zien maar die had dit nog nooit gezien, wel als motortje van een ruitenwisser en van een schuifdak maar die stopt ook met draaien als je het knopje los laat.

    erg gek

    #446595

    ArvidW
    Donateur
    Berichten: 6259

    Nee, dat kan nooit, zit een wormwiel op het einde van het electro motortje.

    AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
    Home made engine dyno
    #446596

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    zoals ik net zeg arvid;)

    #446602

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    kan maar maak wel nog wat meer foto’s

    #450842

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    kleine facelift gehad:)

    moeten nog kleine dingetjes aangebeuren,
    zijstandaart, een fatsoenlijke carburateur kopen(als iemand nog een goede carb heeft liggen in de buurt van budel pm me even dan!)

    en eens goed poetsen, owja, en meot nog steeds dat rekje achter rechtbuigen

    #450843

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Zoals elke citta standaard zwart :con

    #450845

    timschilders
    Topic starter
    Berichten: 1016

    wat is er mis met zwart?
    en als je niet kleurenblind bent dan zie je dat de velgen grijs zijn en de spatborden donker grijs.
    ik vind zwart gewoon het mooiste bij een citta, zou hem nooit wit spuiten of iets:kots

    #450846

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Als ik een citta zie denk ik van goh weer een zwarte , daarom ben ik een beetje zwart moe.

    Leuk kleurtje maar half nederland doet met je mee , citta kan je in leuke kleuren laten coaten daarom.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 156)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.