Tim_vr6 : Piaggio SI Monte Carlo.

Home Forums Perso’s Projecten Tim_vr6 : Piaggio SI Monte Carlo.

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Tim_vr6 4 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Gebruiker

Tim_vr6
    Topic starter

Volgende maand word hij 29 jaar oud volgens het voorwiel.

Ook zag ik vandaag dat hij toch wat onderhoud nodig heeft, hij is verkouden, de druppels hangen eraan 😕

Niet zo gek met zo’n leeftijd 😀

SpeedyVespa
    Donateur

Mijn vespa si is uit 1984 en ziet er wel ietsie beter uit:lol
    Nog bedankt voor de voorvorkpoot:thumb
    Loopt het blokje eigenlijk?

Tim_vr6
    Topic starter

Hahaha

Het uiterlijk zit van binnen.
    Ja hij loopt gewoon, loopt ook netjes zonder rare geluiden, hij is helemaal standaard.

JoeriH
    Bijdrager

Mijn Si (’83) was ook zo vies toen ik hem kocht. Ik raad je aan iets van handschoenen aan te doen, ik kreeg dat spul niet van mn handen af.

En dat druppeltje is niet zo erg. Er zal altijd wel wat benzine via het luchtfilter lekken.

Tim_vr6
    Topic starter

Helaas nog steeds geen tijd gevonden om met de SI aan de gang te gaan.
    Maar ondertussen heb ik wel een gebruikte witte zadel gevonden, en dit zadel ziet er beter uit dan die er nu op zit :swinging

Maar sinds vandaag ben ik weer eigenaar van een andere brommer.

23 jaar geleden had ik de mijne verkocht (wijs besluit)
    Nu mijn vrouw en haar zus gister hun eerste motor rijles hebben gehad, en met een big smile thuiskwamen, begon er gister bij mij weer wat te kriebelen 😀

Tim_vr6
    Topic starter

Nou, daar gaan we ……………..  5 Jaar later  😳

Neefje is ondertussen 17 geworden, nadat hij maand geleden een 2015 KTM 125 SX Crossmotor aangeschaft te hebben en die eerst even wat aandacht nodig had, gaat het er nu dan echt van komen  😆

Heeft hij de Piaggio deze week gedemonteerd om nu dan eindelijk deze eens aandacht te gaan geven.
    Ondertussen is de zuiger en cilinder al wel overleden, tja het is geen crossmotor  😯

Maar nu zoek ik een Spare Parts catalogus van 1985 voor een SI, want ik zoek nog aan aantal delen, die waarschijnlijk niet meer leverbaar zijn, zoals een voor en achterspatbord en nog meer delen.
    Zodat ik nummer kan om-nummeren e.d. (zal in de loop vd jaren vast wel nummers veranderd zijn)

Nu zit ik op div. site’s te kijken, daar vind ik een voorscherm, maar of deze nou op een ’85er past is weer niet duidelijk.

Tim_vr6
    Topic starter

IMG_0282IMG_0252Frame is al kaal, nu nog wachten op de bestelde voor- en achterspatbord, dan kunnen deze delen ontlakt worden.
    Na het ontlakken gaat het spul nog een ktl behandeling krijgen, en dan word het opnieuw in de lak gezet.

Tim_vr6
    Topic starter

IMG_0286En met deze warmte heeft het blok maar besloten dat hij in bad wou.
    Kan ie lekker weken en schoon worden.

Tim_vr6
    Topic starter

We zijn weer wat verder gekomen met het project.
    Frame, wielen en achterbrug met nog wat andere kleine delen we vrijdag weggebracht om te ontlakken.

Ondertussen waren de nieuwe bestelde onderdelen ook binnen.
    Dus zaterdagochtend hebben we het blokje uit-elkaar getrokken zuigertje had al wat ervaring’s krassen opgelopen.
    We hebben de nieuwe krukas met lagers en zuiger en cilinder en kop gemonteerd.

Spul in elkaar, lopen de spoelen aan op het vliegwiel, nou lekker dan.
    Dus maar weer de oude spoelen gemonteerd.

Echter hebben we nu een 60cc cilinder erop gezet, maar zitten nu met een originele carburateur (12/7)en sproeier  hier, dus lopen gaat ie niet.

Iemand een idee welke Carburateur met welke sproeier op deze setting moet zitten?
    Org. carter zonder aanpassing.
    Org. krukas.
    60cc cilinder

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.