Tim_vr6 : Piaggio SI Monte Carlo.

Home Forums Perso’s Projecten Tim_vr6 : Piaggio SI Monte Carlo.

This topic contains 26 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Tim_vr6 5 months, 4 weeks geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker

Tim_vr6
    Topic starter

Hierbij zal ik een Perso aanmaken van de plannen die ik heb met de SI.
    Zal even een kopie neerzetten (vanuit de bar) over de geschiedenis, hoe ik aan deze SI gekomen ben.

Copie:

———————————————————————————————————————
    Zo’n 12 jaar geleden (2001) op een zondagmorgen (zaterdagnacht) word er hier voor een boerderij in ons dorp een
    Piaggio SI Monte Carlo in een droge sloot gedumpt.

De eigenaar vd boerderij trekt hem uit de sloot en zet deze SI netjes tegen een verkeersbord aan voor zijn huis.
    Echter wil het geval dat deze SI na 3 dagen hier nog staat.

De bewoner belt mijn schoonvader op, of hij nog een brommer moet hebben, hij laad hem op een kar en brengt hem naar mijn schoonvader.

Ik kom op zaterdag bij mijn schoonouders, verteld mijn schoonvader het hele verhaal.
    Schoonvader had al geïnformeerd en gemeld bij de politie over deze brommer, actie politie: hou hem maar daar, als de eigenaar zich meld, dan kan hij zich melden bij mijn schoonvader. (schoonpa had een zin in dat ding 5km veder naar het politieburo te brengen)

Ding liep niet volgens mijn schoonvader, hij had hem geprobeerd te starten, maar er liep iets aan en sloeg niet aan.
    Ik kijken, vliegwiel losgelopen, vastgezet, lopen als een tierelier.

De eigenaar van de SI heeft zich nooit gemeld.

Ding in de hoek gezet, en eigenlijk niet meer naar omgekeken.

5 Jaar later, tis nu 2006, word de buurjongen van mijn schoonouders 16 jaar, en vraagt of hij de brommer die inmiddels al 5 jaar in de hoek staat te koop is.

Mijn schoonvadr zegt tegen hem: weet je wat, ik laat hem schouwen en kijken wat eruit komt.
    Krijgt ie gewoon een kentekenbewijs op de SI. (ding was nooit als gestolen of verloren opgegeven)

Schoonvader tegen buurjongen, gebruik die SI maar, en als je hem niet meer nodig hebt, breng hem maar terug.

In 2010 haalt de buurjongen zijn autorijbewijs, en zet de SI in de schuur bij hem.
    Na 3 jaar, weer in de hoek gestaand te hebben, breng de buurjongen de SI een maand geleden terug naar mijn schoonvader.

Mijn schoonvader tegen mij: wat moeten we met dat ding, ik zeg: laat hem lekker staan, verzekering kost geen drol, en altijd handig als schoonmoe de auto mee heeft, en jij moet weg ….LOL…..

Zeg tegen hem, je kleinzoon (mijn neefje) is nu 10 jaar oud, over 6 jaar heeft ie een brommer nodig, dus zet hem voorlopig eerst maar eens 6 jaar in de garage in de hoek.

Ding is niet de mooiste meer na 12 jaar, dus ik heb een mooi hobby project voor de komende 6 jaar.
    Wil dat ding helemaal in nieuwstaat maken zodat m’n neefje hem op z’n 16 jaar kan gaan gebruiken.

Zoals aangegeven te hebben heb ik nog geen verstand van de Piaggio, maar ben druk bezig met inlezen.
    Dus ik zal vast nog wel terug komen met vragen die mij boven komen drijven, en ja het zal voor jullie misschien domme vragen zijn, alvast mijn excuus daarvoor …….LOL……

Tot zover mijn verhaal.

to be continued,

———————————————————————————————————————

De bedoeling is eigenlijk dat ik in 2014 de SI totaal uitelkaar ga halen.
    Deze zal dan totaal gerestaureerd worden in originele staat.

Hierbij een aantal foto’s zoals hij er nu bij staat:

Zoals jullie zien is hij niet moeders mooiste meer na al die jaren.

Zodra ik met de restauratie bezig ga, zal ik jullie op de hoogte houden van dit project.

Tim_vr6
    Topic starter

Van de week zat ik op internet te zoeken naar nieuwe originele onderdelen.
    Ben toen deze onderdelen tegengekomen en direct bestel.

Begin van mijn verzameling 😀

Originele (3 stuks) voorpoten 2x rechts en 1x links:

Dus als iemand nog een rechter poot nodig heeft, zeg het effe, krijg je hem van me. (gratis)

Originele koplamp:

Originele achterlicht:

Wilk1985
    Moderator

Leuke Si in originele Bianco kleurstelling. Die zie je niet vaak dus dat is leuk! Jammer dat door het wit het zwakke punt van iedere Si (roest) wel erg naar boven komt. Heb je plannen om hem over te spuiten?

Mooie aanwinsten zijn de vorkpoten, op de eerste foto lijkt het alsof je voorvork niet 100% recht is? Kan ook door de foto komen.

Ik heb nog een leuke afbeelding van jouw Si, het lijkt erop dat hij echt nog origineel is op de rem en gashendels na.

Succes met het opknappen!

Tim_vr6
    Topic starter

@ Wilk1985,
    Mooie toevoeging die reclamefolder.
    Ik wist niet dat het een Bianco uitvoering was.
    Deze heeft dus witte remhendels en gashendel.
    Weer een klusje om deze witte hendels en gashendel te zoeken……lol..

En nee, de voorvork is niet krom, lijkt zo door de hoek waarop de foto is gemaakt.

Staat er toevallig ergens beschreven wat nog meer verschillen zijn bij een Bianco uitvoering??

SpeedyVespa
    Donateur

Opzich wil ik het pootje wel hebben:thumb
    Gave SI trouwns, ik vind vespa si’tjes altijd mooi, zolang er maar originele schokbrekers onder zitten.
    Succes met je project, het word vast en mooi brommertje:thumb

Tim_vr6
    Topic starter

@ SpeedyVespa,

Stuur me effe een pm voor je gegevens.

En wbt de schokbrekers, daar ben ik nog niet over uit.
    Zit zelf te denken om een monoschok achter te monteren.

Heb net effe op ebay zitten kijken en heb originele setje Bianco handremmen gevonden in Italië.
    Kwam ook nog bij de verkoper een Bianco grill voor de koplamp tegen 8)

Dus ik ga maar weer eens geld uit geven :thumb

Wilk1985
    Moderator

Op Ebay kun je inderdaad altijd prachtige dingen vinden, als je maar geduld hebt.

Ik verwacht niet dat er meer verschillen zijn tussen de Bianco en pak hem beet een andere Si behalve wat je op de foto kan zien.

Je zou nog kunnen kijken of je er ook geen kilometerteller op zal zetten, kost niet veel en maakt het altijd wat “completer”. Ook de montage is makkelijk want het gat in de velg heb je al, en dat stukje plastic wat nu in de koplamp zit op de plek van de tellerklok kun je er zo van de binnenkant uitdrukken.

DinoH
    Donateur

Dat is een leuk project:thumb

Tim_vr6
    Topic starter

Weet iemand toevallig wanneer de Bianco uitvoering op de markt is gebracht??

Martino
    Bijdrager

Ik weet het exacte jaartal van deze versie niet, maar gezien model voorvork velgen en stickers schat ik de vroege jaren 80. Je had voor de Ciao ook eenzelfde soort stijl bestickering.

Tim_vr6
    Topic starter

Oke,
    Maar zodra ik hem uit elkaar ga halen zal ik een zoeken of ikk ergens een originele produtie datum/jaar kan vinden op de SI.
    Enig idee waar ik deze zou kunnen vinden?

Wilk1985
    Moderator

Zie het framenummer topic voor antwoord :). Als het goed is kun je de productiedatum van de velgen vinden in de velgrand, en ik durf wel te zeggen dat deze velgenset bij deze brommer hoort dus dan weet je het wel ongeveer.

Tim_vr6
    Topic starter

Aha oke bedankt Wilk

Wilk1985
    Moderator

Laat me het even weten als je het ziet in de velgen 🙂 Dan ben je voorlopig trotse eigenaar van de oudste Si in op het forum 🙂

Tim_vr6
    Topic starter

Zo weer een dag verder en 23 euro armer 😕

Maar dan heb ik wel een setje Originele Bianco hendels en Originele Bianco koplamp-rooster gescoord in Italië.
    Lang leven Ebay 😀

Maar de verzameling is nog lang niet compleet ………LOL…….

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.