Tikken bij het achterwiel

Home Forums Algemeen Oude topics Tikken bij het achterwiel

This topic contains 52 reacties, has 12 deelnemers, and was last updated by Vespaflappie 16 years, 6 months geleden.

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
  • Gebruiker

Edjuh
    Bijdrager

Mn nieuwe blok begint ook weer beetje te ratelen:(, het rijdt nog super trouwens, maar ik haal hem er maar af om opnieuw lagers te vervangen voordat er iets misgaat. Het rateld alleen als ik langzaam rij en nog heel zacht dus niet zoals vorige keer.

Kan iemand me zeggen hoe ik de lagers van de kruk haal? Het is mij met verwarmen nog niet gelukt en ik ga niet zoals vroeger 3 uur met schroevendraaiers kloten:no

De kruk van mn vorige blok waar de lagers gaar waren zie ik trouwens niks raars aan, hoe zie ik of mn kruk speling heeft?

Alvast bedankt he?!

Ciaofrank
    Bijdrager

verwarmen = uitzetten
    koelen = krimpen

ik doe me krukas in de vriezer, dan klem ik de lager tussen de bankschroef en dan ros ik met een hamer op de krukas, werkt puffect! Gaat je lager wel stuk van maja, boeiend die flikker je toch weg… suc7

Vespaflappie
    Bijdrager

Edjuh :
    Mn nieuwe blok begint ook weer beetje te ratelen:(, het rijdt nog super trouwens, maar ik haal hem er maar af om opnieuw lagers te vervangen voordat er iets misgaat. Het rateld alleen als ik langzaam rij en nog heel zacht dus niet zoals vorige keer.

Kan iemand me zeggen hoe ik de lagers van de kruk haal? Het is mij met verwarmen nog niet gelukt en ik ga niet zoals vroeger 3 uur met schroevendraaiers kloten:no

De kruk van mn vorige blok waar de lagers gaar waren zie ik trouwens niks raars aan, hoe zie ik of mn kruk speling heeft?

Alvast bedankt he?!

voel jij geen trilling tijdens het rijden? Ik krijg echt het vermoeden dat er iets bij jou in onbalans is…En daardoor lagers kapot trillen ofcours…
    Vaag joh

Edjuh
    Bijdrager

Nee ik voelde geen trilling, alleen op top maar dat is wel normaal met die setup toch:)

Blokje ligt er nu af, heb mn ori blok weer erop gegooid, maar ik hoor nog steeds beetje ratelen, dus misschien lag het niet aan het blok.

Maar vorige keer leek het ook op dit geluid(maar dan veel harder) dus het was uit voorzorg.

Miesmaster
    Bijdrager

kwee niet of je het al op gelost heb het getik(geen zin om alle reacties door te leze), maar ciao van een vriend van mij, tikte ook, maar daar stond v-snaar net iets te slap waardoor die telkens tegen frame aan tikte, dus miss is dat het als hetniet is opgelost, en anders ook ff je olie bij je vertanding bijvullen

Edjuh
    Bijdrager

MMm dat laatste is wel goed idee, want hij lekt best veel olie daar. Heb het nog nooit gedaan maar het is hier wel eens uitgelegd geloof ik.

Miesmaster
    Bijdrager

(eerst natuurlijk je wiel van je ciao halen), het is heel simpel, gewoon de boutjes van je achterwiel afdraaien, kd8 dat het 4 boutjes waren, dan olie bijvullen en deksel er weer op, maar moet dan wel eerst een nieuwe pakking halen bij de brommerzaak, en daar gewoon vragen naar carterolie, en een pakking voor ciao achterwiel

Het kan zijn dat als je de olie er in heb gedaan dat er bij de eerste keren rijden olie uitkomt en op je wiel komt, maar dat stopt na een paar keer, want olie zet uit als het warm wordt, dus tijdens het rijden brengt het zichzelf zeg maar op peil

Vespaflappie
    Bijdrager

Je kan ook simpelzat ff bij de poulie het schroefje openen(met die platte schroevendraaier) en dan bijvullen; te veel laat zich toch zelf eruit en dit bespaart je een hoop gezeik;)

8 berichten aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.