* Thomas’ Vario Gun Ciao *

Home Forums Perso’s Projecten * Thomas’ Vario Gun Ciao *

This topic contains 48 reacties, has 11 deelnemers, and was last updated by Mike 16 years, 1 month geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
  • #283867

    Thomasc
    Topic starter
    Berichten: 180

    [center]Hallo en welkom op mijn perso![/center]

    In het echt heet ik Thomas Commandeur. Ik woon in Alkmaar en zit op school in Heerugowaard.
    Ik ben nu al 17 jaar oud en ik ben begonnen met brommers op me 16e.

    Het begon allemaal toen ik voor me verjaardag een brommmer wou. Een ciao wel te verstaan!
    Nadat ik er een had opgezocht op marktplaats had ik hem met me vader opgehaald uit Heerugowaard.
    Zo zag die er toen uit:

    Setup was:
    50cc
    leo krul
    13/13
    je kent het wel.

    Het schouwen van deze brommer was een drama. Ik was naar een autobedrijf geweest om hem te schouwen maar die zei dat er geen goedkeuringsnummer op stond en dat ik naar het RDW kantoor moest in Amsterdam. Zelf wist ik er ook nog niks van dus ik met de brommmer in de aanhangwagen naar Amsterdam. daar aangekomen gigen die mensen er naar kijken en die zeiden dat het er gewoon opstond en dat die kerel van die autobedrijf verkeerd had gekeken.
    dus dat was heel veel onnodig werk. :boos

    na wat wat optische veranderingen aan die brommer reed hij nog steeds bij de 45/50.
    Maar dat veranderde al heel snel nadat ik Mike ontmoet had…

    Ik was lekker aan het vakkenvullen in de Albert Heijn (mijn toentijdige baantje) kwam Mike aanlopen en vroeg: “Van wie is die rode ciao die daarbuiten staat?” Dus ik zei dat ie van mij was. Het bleek dus dat die brommer van mike was, en mike had hem verkocht aan die jongen uit heerugowaard waar ik de brommer van gekocht had. Dus na een tijdje gingen we aan die brommer sleutelen,
    We hadden wat problemen ermee opgelost. maar ik wou toch wat sneller dus ik had een proma cc gekocht maar dat paste niet omdat er een std 23.5 cilinder opzat. dus mike had die proma cc uitgeveild. en toen paste die wel.
    Na een tijdje wou ik wel een snellere cilinder dus ik een 60 cc polini besteld. toen ik het pakkatje opende bleek dat er een 70cc polini inzat. Naja ook goed. dus mike had mn carter uitgeveild voor me cilinder en zo heb ik een tijdje gereden.

    Laatst heb een een proma cannon gekocht samen met een 70 cc polini en 13/13 voor citta.
    Deze cannon kwam zo binnen:

    Nadat ik hem onder hande had genomen zag die er zo uit:

    Nu helemaal geen roest meer en nieuwe demperwol.
    Deze ga ik over een tijdje verkopen.

    Vorige maand had ik ook weer een varioset gekocht.
    Daarbij had ik een een polini voorvario gekocht:

    Die week daarna kreeg ik ook mijn fantastische proma Gun Binnen:

    Helemaal in nieuwstaat met orginele verpakking, er zaten zelfs proma stickers bij.

    Dus ik helemaal blij met me proma gun en varioset.

    Ik ben toen opzoek gegaan naar een nieuwe brommer en het is deze geworden:

    Deze brommer is bijna helemaal nieuw is van een politie agent geweest 😛 en daarna van een man van 67 die er nog maar 1 keer op gereden heeft.
    De brommer is helemaal standaart en gaat niet harder dan 25.

    De 2 blokken die in me brommers zitten ga ik dus ruilen.
    De setup voor deze brommer word:
    70 cc Polini
    Speed engine CDI
    13/13
    Polini vario 100mm
    PROMA GUN!

    Ben ook van plan om nieuwe banden te kopen.

    Als je enige suggesties of opmerkingen heb hoor ik ze graag. :thumb


    07-10-’07

    Nou hij zit eindelijk in elkaar hoor…
    na heel wat moeite met die kut trapas, is het met een slijptol opgelost. :fuck2

    De vario moet nog goed afgesteld worden zitten nu witte trekveren met gele drukveer in en de op 1 na zwaarste testrollen. ondanks die zware rollen trekt ie op als een duivel. hij begint wel een beetje te trillen op hogere snelheid en me voorband neigt nogal naar rechts maar dat komt omdat iemand 2 ringen extra aan de linker kant erop heeft gedaan :S
    Maar dat wordt opgelost als ik de nieuwe banden erop ga doen.


    Ik was er vandaag mee naar school gereden en m’n bougie kabel was op m’m Gun gaan plakken :((
    De lak op het begin van de uitlaat is ook een beetje los gaan zitten maaar dat is opgelost met een beetje nieuwe lak.


    Niet zo’n scherpe foto helaas.


    *Update

    Het is al een tijdje geleden dat ik hier een update plaatste over mijn ciao.
    Dus het werd maar eens tijd…
    Er is in de loop van de tijd best veel veranderd aan m’n brommer.
    Het eerste waren mijn banden.
    Ik had 2 michelin M29 banden gekocht met de maten 2.50. De voorband was geen probleem maar de achterband dat ging even wat lastiger :boos. Na veel buigwerk aan mijn spatbord liep de band nog steeds aan, Dit werden we na een dag werk wel zat dus ik had er maar een kleiner maatje voor in zijn plaats gekocht, de 2.25. Die paste gelukkig wel.
    Mijn spatbord is ook ingekort.

    We hadden ook de athena 43mm erop gezet. na wat “ontbraming” Ging die er zonder moeite op.
    Hiervan een filmpje van de eerste start, met het droge commentaar van Mike 😛 :
    Link Filmpje

    De cilinder is al aardig ingereden. En dat wil aardig. 😀
    Het is moeilijk de brommer op te grond te houden bij het optrekken.

    Verder heb ik mij mooie Snorkenteken erop gezet en dat ziet er heel mooi uit :thumb
    En heb ik mijn proma cc eronder gehangen voor de winter die eraan begint te komen.
    Ik ben nu bezig met mn begrenzer moet nog even een mooie schakelaar vinden. En dan krijg ik nooit meer boetes :fuck2

    Foto’s komen er nog aan.

    #451025

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Aight wel een net dingetje is die snor geschouwd ? dat scheurtje in je frame kon je toch ook gewoon laten lassen.

    De proma gun is wel een eyecatcher ik vind het echt een toffe uitlaat 🙂 jammer dat ze niet zo makkelijk te krijgen zijn.

    #451026

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Ik heb juist dezelfde set-up gehad.Liep prima,met een hoge eindsnelheid.Maar dan wel op me’n loodzware SI.
    Dus met je ciao zal er een hoop trekkracht bijkomen.
    Enne,mooie brommers.

    #451027

    Thomasc
    Topic starter
    Berichten: 180

    Ja alle 2 de brommer zijn snor.
    Ik ga hem ook laten lassen maar daarna verkoop ik hem weer
    want de lak is niet meer wat het geweest was en ik wil niet 2 brommer in de schuur hebben staan. 😛

    #451028

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Ga je trouwens met malossi vertanding rijden ? anders houd het bij de 75 km/h wel een beetje op.

    Eigenlijk moet je met poelie gaan rijden , dan schrik je wat die doet 3/4 van alle toeren. Stfu zijn kit racing blaast me toch ook een berg toeren uit die gun met poelie.

    #451029

    Thomasc
    Topic starter
    Berichten: 180

    Ik ga gewoon met std. vertanding rijden. zelf ben ik heel erg benieuwd wat hij doet met vario.

    #451030

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    opjerugliggennaeenwheelie.:!

    #451031

    N!CKs

    zeer mooi brommertje wat je hebt bijgekocht:thumb
    en er komt ook een zeer mooie setup onder, mooie proma uitlaatjes:D
    ga zo door

    #451032

    PoliniCitta
    Bijdrager
    Berichten: 768

    Komt die brommer uit appingedam/delfzijl?

    Want ik ken een politie agent die zijn zoontje en hijzelf reden er altijd op. ging precies 25/30 en zag er precies hetzelfde uit:P

    1x nog met mn snelle blok dat ding keihard geblaast toen die agent erop zat haha..

    #451033

    reiniero
    Bijdrager
    Berichten: 1195

    erg vette shit heb je daar jonge;) mooie uitlaatjes en setup mag er zeker ook wezen;):D=)

    veel succes met je brombrom

    #451035

    Mike
    Bijdrager
    Berichten: 4374

    thomas,

    Tof perso! mooie brommer en geile spullen(a)

    we hebben weer leuke setuppies!

    we gaan snel maar es dat beest weer tot leven wekken!

    😀

    Mike
    #451037

    Thomasc
    Topic starter
    Berichten: 180

    mattiee :
    Komt die brommer uit appingedam/delfzijl?

    Want ik ken een politie agent die zijn zoontje en hijzelf reden er altijd op. ging precies 25/30 en zag er precies hetzelfde uit:P

    1x nog met mn snelle blok dat ding keihard geblaast toen die agent erop zat haha..

    Nee deze komt helemaal uit overijzel 😛

    #451052

    Thomasc
    Topic starter
    Berichten: 180

    Ik heb net een bestelling geplaatst op easy parts:

    Een set nieuwe banden michelin m29 2.50, Ik hoop dat deze gaan passen.
    En een Chrome zijstandaard :rules
    en nog wat kleine dingetjes

    M’n proma cannon staat nu ook te koop: Link

    #451056

    N!CKs

    oke, mooie aanwinsten.
    ik had hem zien staan.
    zou hem wel wille kope, maar heb geen geld ervoor:(

    #451185

    Thomasc
    Topic starter
    Berichten: 180

    Bestelling van easyparts is binnen 😀 :

    de bandjes gaan er denk volgende week op.

    Ik moet nu eerst een trapper eraf zien te krijgen die zit zo erg vast dat het met een poulietrekker niet eens lukt.
    dus dat word ff zagen.

    mn naafbout zit ook zo vast als maar gaat, morgen maar ff door iemand anders laten proberen 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.