Teknoetre voorvario upgrade

Home Forums Mening & ervaring Vario Teknoetre voorvario upgrade

This topic contains 10 reacties, has 9 deelnemers, and was last updated by Joris 13 years, 3 months geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #149036

    Martino
    Topic starter
    Berichten: 7345

    Ervaringen en meningen over de Teknoetre vario upgrade graag hier.

    #154805

    Vincent Vario
    Bijdrager
    Berichten: 452

    Ik heb er mee gereden vorige week.

    T was gewoon de 8rols versie zoals op foto, icm met een standaard koppeling en 1/10,7 vertanding.

    Het is leuk rijden met de set, je trekt een stuk harder op en bij de 20/30 “schakelt” ie. Dan kan je rustig toeren tot de 45/50 en daarna trek je weer hard door.

    Heb gelezen dat hij nog wel eens wat laat wil terugschakelen bij het afremmen, maar daar heb ik geen last van gehad.

    Ik reed verder met;

    65dr evo, 13/13, max geveilde carters en een sim uitlaat.

    #154806

    Robertez
    Bijdrager
    Berichten: 648

    Ik heb de set ook.

    Trekt sneller op dan met de standaard vario en schakelt automatisch.
    Bij mijn op de brommer heb ik het idee dat de brommer opeens een boost krijgt.
    Hierdoor schiet de bromfiets een soort van sneller weg tijdens het rijden.
    Ik vind dit persoonlijk erg leuk.

    Ik zie het als een soort van kleine versnelling.

    Ik reed met 50cc DR, 13/13 inlaat, homoet en 90mm achterkoppeling.

    #154807

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Ik heb er een aantal jaar terug ook mee gereden, is opzich wel een verbetering tov originele voorvario. Vond het wel best irritant dat als je afremt (maar niet tot helemaal stilstand) hij soms niet gelijk ‘terugschakelt’ en je dus bijna niet meer vooruit komt..

    Dus leuk setje voor als je gewoon een kleine verbetering wil, anders gewoon een malossi/polini voorvario kopen want dat gaat nog een stuk harder:)

    #154808

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    Ik heb een setje overgenomen van jarco:thumb
    Ben zeer tevreden met het setje, loopt als de brandweer op een std snorblok.
    heb hiervoor met de multivar gereden:

    multivar trekt vanuit stilstand een stuk beter en maakt een jankgeluid.
    de teknoetre set maakt vanuit stilstand minder toeren, (wel sneller als originele voorvario).
    het is echt lachen: bij de 35 springt ie in de lage toeren, de gasreactie wordt dan beter en je krijgt een enorme boost.
    ook heb ik minder last van dat jankgeluid, het lijkt nu meer een grote poelie-boost die overschakelt naar een nog grotere boost.

    ik vraag me af hoe dit setje rijd op een getuned blok. als je een een redelijk std brommer hebt is dit setje ideaal.
    me top ligt nu hoger tov de multivar. met de multivar ging ik een jengelende 50, en nu schiet ie in een boost door naar de 55:thumb

    van het laat terugschieten heb ik ook geen last, ik rij met de setup hier links<<.
    Jarco, bedankt voor de leuke aanwinst!:D

    #154809

    dieseltank
    Bijdrager
    Berichten: 437

    Een cameraat heeft hem ook gehad.
    reed opzich wel leuk.
    maar dat hij beter oppakt kun je verbeteren met een strakkere drukveer (ervaring)

    edit: verhaaltje

    Goedzo, je leert het wel.
    Het heet niet voor niets meningen en ervaringen.

    #154810

    kapot
    Bijdrager
    Berichten: 531

    Dat ‘schakelen’ wat jullie melden ligt aan de achterpoulies. En het is geen gewenst effect. Je moet van begin tot eindsnelheid je vermogenstoerental draaien. Dan ben je het snelst.

    #154811

    Jarco
    Bijdrager
    Berichten: 2522

    Sorry voor het off:

    Het schakel effect is juist het bijzondere van de teknoetre set.
    Neem maar eens een kijkje naar de halfpoelie.

    Heb zelf helaas nog niet gereden met het setje.
    Zodra ik de ervaring heb zal ook ik een verslag uitbrengen. :thumb

    #154815

    superindo
    Bijdrager
    Berichten: 629

    Nee klopt, ik rijd al 2 jaar met teknoetre.
    Dat overschakelen komt idd gewoon door de halfpoelie.
    Maar als je met een opgevoerde setup rijdt of met grote achterschijven merk je het terugvallen in toeren wat minder.
    (of het ligt aan mij):P

    Iedergeval het rijd prima en ik haal er een best aardige top mee.

    #154816

    Bartjee
    Donateur
    Berichten: 2103

    Ja toen ik eenmaal een sneller blokje had merkte ik ook steeds minder van het overschakelen.
    En @ Joris, had jij je malossi wel goed afgesteld? Want op mijn 50cc blokje toen der tijd had de multivar wel degelijk een hogere top dan de teknoetre..

    #154817

    Joris
    Bijdrager
    Berichten: 837

    @ bart: had jij een brom of snorblokje? ik had de multivar zeker weten goed afgesteld. had er 7,5 grams rolletjes in zitten. met dit setje ga ik toch echt een stukje harder. ben erachter gekomen dat ie bij mij pas overschakelt bij de 35-40, je merkt het idd niet zo heel goed. toch echt wel grappig setje:P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.