Te veel compressie met 80cc?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Te veel compressie met 80cc?

This topic contains 10 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by tverlinden 17 years geleden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
  • #208903

    tverlinden
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo,

    Ik had een goed lopende 50cc vespa si,
    maar toch ging dit niet hard zat en heb ik er een compleet ander blok onder gegooit.

    Dit blok zou lopend van de brommer af zijn gekomen.

    Nu ligt het blok er op, polini speedengine met polini 80cc cilinder. Heb een nieuwe bougie gekocht.

    Nu is het probleem dat het blok zonder bougie gewoon rond draait en als ik de decrompressie klep in houd ook (dan wel met bougie).

    Alleen als ik de klep los laat wil hij niet meer draaien hoe hard ik ook ren.

    Het middeltste deel van de koppeling draait met decompressie klep in wel en zonder stopt hij meteen…

    Hebben jullie een id hoe ik dit kan oplossen? of waar het aan kan liggen.

    Bij voorbaat heel veel dank!

    #225261

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Watvoor cilinderkop zit er op?

    #225262

    N!CK\s

    met starten moet je het hendeltje gewon inhouden dat decompressie ding is ook voor te starte:con

    #225263

    tverlinden
    Topic starter
    Berichten: 6

    vespa ciao racing :
    met starten moet je het hendeltje gewon inhouden dat decompressie ding is ook voor te starte:con

    Tuurlijk dat snap ik ook wel!

    #225264

    tverlinden
    Topic starter
    Berichten: 6

    bobbie88 :
    Watvoor cilinderkop zit er op?

    Er zit een polini kop op maar precies wat voor 1 zou ik niet weten?

    #225265

    barry
    Donateur
    Berichten: 3707

    Waarschijnlijk je riem die doorslipt.Ik heb ook enorm veel compressie met me’n46,5 mm Malossi.
    Haal de startveertjes eens uit je koppeling.Dat scheelt ook zéér veel.

    #225266

    tverlinden
    Topic starter
    Berichten: 6

    barry :
    Waarschijnlijk je riem die doorslipt.Ik heb ook enorm veel compressie met me’n46,5 mm Malossi.
    Haal de startveertjes eens uit je koppeling.Dat scheelt ook zéér veel.

    Ik zal eens meteen naar de riem kijken maar had het id dat die wel goed zat bedankt voor de tip,
    De startveertjes welke zijn dat?

    #225267

    Hermaniak
    Bijdrager
    Berichten: 84

    Dat zijn de veertjes achter je koppelingssegmenten
    Haal die gouden plaat eraf, dan zie je 3 segmenten met 3 veertjes, haal dat hele stuk eraf (schuif je zo eruit) en daar achter zitten 2 segmenten met 2 veertjes, DIE moeten eruit

    #225268

    erwinko
    Bijdrager
    Berichten: 1204

    schuur gelijk ook ff die segmentjes op.

    met het malossi had ik ook bijna altijd dat ze verglaasde waardoor hij dus maar bleef slippen en niet aanging.

    ff opschuren en ontvetten en hij start weer als een malle 😉

    #225269

    bobbie88
    Bijdrager
    Berichten: 472

    Kwafo :
    ja ik snap nooit waarom je die eruit zou halen, scheelt dat met starten ofzo dat je hem makkelijker gestart krijgt dan?

    Die veertjes zorgen ervoor dat de startsegmenten niet meteen naar buiten slaan, maar dat er eerst een beetje vaart gemaakt moet worden. Als die veertjes eruit zijn slaan die segmentjes dus meteen naar buiten toe en start hij makkelijker.

    #225270

    tverlinden
    Topic starter
    Berichten: 6

    Heren bedankt voor de tip hij slipte hij draait nu wel rond,

    Alleen loopt hij nu nog niet zal wel de ontsteking zijn want de bougie wordt wel nat..

    Maar genoeg geklust voor vandaag daar kijken we morgen wel weer naar 🙂

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.