tanwiel loopt steeds los:S

Home Forums Techniek Problemen oplossen tanwiel loopt steeds los:S

This topic contains 5 reacties, has 5 deelnemers, and was last updated by PoliniCiao 16 years, 9 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
  • #209046

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    Dat tandwiel waar normaal de ketting op zit om te kunne trappere loopt mij steeds eraf:boos. Ik merk dit als ik bijv een stuk heb gerede en dan moet remme met de achterem en dat het dan lijkt alsof het achterwiel onder me uit schuift. De velgen zitten dan gewoon los van de achterklok:'(. Ik kan dan steeds weer dat tandwiel vastslaan met een hamer maar het gaat echt om de dag weer los:?. Waar kan dit aan liggen?

    #226098

    hansieb
    Moderator
    Berichten: 10948

    Locktide er tussen smeren

    En een beitel pakken of schroevendraaien + hamer en dan knoeihard dat wiel vastrammen door de beitel op 1 van de tandjes te zetten en te tikken ( tandwieltje kan maar 1 x op vast )

    #226099

    Gijhys
    Topic starter
    Berichten: 178

    Ja ik heb er al flink op zitten ramen maar draait echt gewoon steeds los. Is het niet mogelijk ipv het tandwiel een bout er op te zetten? of geeft dit weer problemen met het draaien van de klok?

    #226100

    tom
    Bijdrager
    Berichten: 101

    Er een bout opdraaien zal niet lukken, het is niet zomaar gewone schroefdraad, ’t is een speciale maat…
    Ik vind het ook echt stom, maarja.. je kan wel zo een bout kopen (zonder dat tandwiel dan), op jmpb.nl dacht ik…

    #226101

    Jacky
    Bijdrager
    Berichten: 1612

    Kan ook met en bout ja. Bv de superbravo’s(die dus geen trappers hebbe) Hebben gewoon een bout erop zitten. Je kan ook vh tandwiel een bout maken! Meende ik tenminste laats ergens een howto van te zien

    #226102

    PoliniCiao
    Bijdrager
    Berichten: 1400

    je zou ook het tandwiel van de bout kunnen scheiden, dit staat ook beschreven door nick bij de howtos op deze site. Dan kan je er een dikke zware tang opzetten en daar nog eens met een hamer op tikken en dan zit die vast geloof me 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.