Tank Dop Vespa Bravo

Home Forums Techniek Framedelen Tank Dop Vespa Bravo

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door LAD78 3 maanden, 4 weken geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

janturbo
    Topic starter

Ik ben op zoek naar een tankdop uit 2 delen. het vrouwelijk deel moet je in de tank slaan buitendiameter zou ongeveer 36a37mm moeten zijn ( past in een bravo tank )

Wilk1985
    Moderator

DIe heb ik echt al jaren niet meer te koop gezien, zal lastig worden.

Ik weet wel deze:

https://www.beslist.nl/fietsen/d0004956161/Benzinetankdop_%2B_slot_Vespa_Bravo_Ciao_Si_32mm.html

Volgens de beschrijving Ciao/Si, dat kan in ieder geval niet want de tankopening van een Si is veel groter als die van een Ciao.

Ik denk dat deze voor een Ciao is als ik naar de foto kijk, wellicht past het. Ik dacht dat een Bravo een iets grotere tankinhoud had als een Ciao, maar ik ben er niet 100% zeker meer van.

AC RACING
    Moderator

De text van beslist .NL klopt niet, maar de tankdop die Jan turbo beschrijft klopt wel met de text van beslist.
    De tankdop in de begin post van janturbo is gemaakt voor een ciao, deze sla je ‘over de tankuitsparing heen. Laat het toevallig zo wezen dat deze ook in een si past, mits je deze ‘in’ de tank uitsparing slaat. Dus als iemand kan bevestigen dat een ciao tankdop even groot is als die van een bravo, dan zou het in theorie moeten passen

LAD78
    Bijdrager

Tankdop van een Citta/Ciao/Bravo zijn het zelfde.

ik heb er zelf een paar gevonden op een brommer beurs.

Ze zijn nog nieuw te koop in Zwitserland.

janturbo
    Topic starter

De tankdop op de foto zit al een 20jaar op m’n bravo. Ik heb ook recent een superbravo en een si. Ik zoek dus het zelfde systeem voor op beide andere brommers.

@lad78 kan je mij de link of adres doorgeven van die verkoopsite in Zwitserland ?

de si dop is merkelijk groter dan de bravo . De si (4liter?) heeft de grootste tankinhoud dan de bravo 3,2 liter?  En dan maar de ciao 2,8 liter.

LAD78
    Bijdrager
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.