Stofringen as voorwiel

Home Forums Techniek Mechanisch Stofringen as voorwiel

This topic contains 5 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Mark 5 months geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker

Mark
    Topic starter

Ik heb een nieuwe vooras-set gekocht en heb deze gemonteerd, echter krijg ik de oude stofringen die om de lagers zitten niet meer klemmend:DSC_2022DSC_2024
    Zo zou het moeten (maar ze blijven niet zitten).
    DSC_2023
    De laatste keer dat ik ze vervangen heb ik alweer een hele tijd geleden.. Iemand tips?

Robin_Ciao
    Bijdrager

Normaal klemt die er gewoon in, maar je rempot zou die ook tegenhouden.
    Beetje off topic maar moet die plastic houder er niet af? Dus tot je alleen de balletjes hebt?
    Mvg Robin

Mark
    Topic starter

Deze zitten in een kunststof kooi. Origineel zijn het enkel de kogels inderdaad.

Ze klemmen nu niet meer helaas. Aan de kant van de rempot blijft die wellicht wel zitten maar aan de andere kant niet. Er zal toch iets over de lagers moeten anders zitten ze binnen de kortste keren vol met rotzooi.

Jochem
    Bijdrager

Ik zelf heb de plastic kooi niet gebruikt bij montage , omdat ik van mening ben dat de plastic kooi ook kan slijten .
    ik heb enkel alleen de kogeltjes er in plus 2 extra ( 10 balletjes in totaal per kant ) met wat vers vet .
    Met plastic kooi passen de stofringen ook niet lekker in het cupje  .

er zijn hier mensen die er een andere mening over hebben en dat mag .
    voor mij werkt de manier die ik heb toegepast prima .

Mvg

Mark
    Topic starter

Ik zal eens de losse kogels met stofringen proberen. Als het past is het voor mij ook prima. De stofringen zijn essentieel.

Mark
    Topic starter

Losse kogels i.c.m. de stofringen passen wel. Vreemd dat deze dan wel in kooi worden geleverd.
    Van het stukje ingekort spatbord maar meteen  wat bruikbaars gemaakt:DSC_2028

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.