Stille uitlaat onder mijn 70cc citta?

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Stille uitlaat onder mijn 70cc citta?

This topic contains 11 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by BigChriZZieBoy 3 years, 6 months geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
  • 1
    #801629

    BigChriZZieBoy
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo,
    Ik heb al jaren een leuke citta, 70cc, uitgeboord, snelle krukas, vloeibare pakking, 13mm cabarateur, 65MM poulie van Malossi, ook een uitlaat van Malossi. en hij rijdt als een zonnetje zelfs met zijn 2en.
    MAAR, hij maakt enorm veel herrie, ook met een andere demper (van een oudere leovincie krul-uitlaat) haalt niks uit.
    Dus ik zoek wat nieuws, wat is wijsheid?
    – Trekkracht is belangrijk aangezien we vaak met 2 personen rijden
    – Minder herrie voor minder aandacht.
    Ik wil gerust een losse uitlaat en een losse demper kopen en ben al een tijdje opzoek en dit leek mij een geschikt forum.
    Alvast bedankt voor de reacties!

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door BigChriZZieBoy.
    #801632

    SuperSi
    Bijdrager
    Berichten: 2102

    Niet opvallen en stil kom je waarschijnlijk uit bij een citypower achtige uitlaat

    #801634

    Magnus01
    Bijdrager
    Berichten: 457

    Een demper van een moderne schakelbrommer kan je ook proberen.

    #801635

    BigChriZZieBoy
    Topic starter
    Berichten: 6

    Bedankt voor de reacties, citypower rijdt de citta niet lekker mee. Na de 2e tip ben ik in China gaan zoeken;
    https://a.aliexpress.com/_eNA8bf heb ik nu besteld, het zal mij benieuwen

    #801636

    Wim V8
    Bijdrager
    Berichten: 2600

    Heb je in je demper(s) al eens de wol vervangen?
    En gekeken of de gaatjes in de geperforeerde pijp in de demper allemaal goed open zijn?
    Maak dit goed schoon en vervang meteen ook de wol.
    Deze zijn vaak vol met teer waardoor de gaatjes kleiner worden en de wol het geluid niet zo goed meer kan opnemen/absorberen.
    De demper die je besteld hebt is ook gewoon een absorptiedemper en zal waarschijnlijk niet minder geluid maken dan je oude (schoongemaakt en met nieuwe wol).

    Minder geluid krijg je beter met een mechanisch gedempte (schotten) uitlaat.

    Gr. Wim.

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door Wim V8.
    Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
    #801650

    cittadriver
    Donateur
    Berichten: 378

    Maakt het echt geen totaal geen verschil met die demper? Normaal is een leo demper wel wat stiller. Lekt die soms bij de uitlaatpoort? Merk je verschil als je de demper dicht houd? Zo niet heeft het idd wel zin om je demperwol eens te vervangen wat Wim al aangaf.

    Succes

    #801803

    BigChriZZieBoy
    Topic starter
    Berichten: 6

    Hallo, ik heb de citta al meer dan 10 jaar, de demper zal niet veel nieuwer zijn (Leovincie krul-uitlaat hoorde die bij) dus het wol zal wel “op” zijn. Hij zit dicht met popnagels, dus openboren en weer  dichtkrijgen is lastig. Ik wacht de bestelde demper uit China af.

    #801811

    mean-machine
    Bijdrager
    Berichten: 520

    Ik heb vergelijkbare set-up maar dan met een City-power-uitlaat.
    Voor het oog ziet die pijp er normaal uit en ook het geluid is niet anders dan standaard.

    Dat de brommer iets meer vaart heeft als standaard vind ik prima, maar de veranderingen mogen geen extra aandacht trekken.(van Oom Agent) Als ik een toertocht aan het maken ben, heb ik weinig zin om 100 km van huis de reis wandelend te moeten vervolgen met een WOK op zak.

    #801887

    BigChriZZieBoy
    Topic starter
    Berichten: 6

    Tja, ik tour niet maar rij afentoe naar een stad vanuit mijn dorpje en vooral veel naar het strand (langs de file) 😎
    Wel een goede punten voor de citypower, als de demper die ik heb besteld niet het gewenste resultaat geeft ga ik die alsnog halen.

    #802039

    BigChriZZieBoy
    Topic starter
    Berichten: 6

    Demper is binnen. Kleine moeite om foto’s hier te posten, komend weekend eronder zetten als het meezit.
    IMG-20200921-WA0014
    IMG_20200921_201532

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door BigChriZZieBoy.
    #802047

    Daniello
    Bijdrager
    Berichten: 489

    Die ziet er idd redelijk versleten uit….maar netjes maken en nieuwe dempwol erin kan best.

    Heb jeje nieuwe demper er al op?

    #802166

    BigChriZZieBoy
    Topic starter
    Berichten: 6

    Vandaag tijd gemaakt en hulp, samen rustig sleutelen is leuker.
    Was het nodige pas en meetwerk; dikkere achterbrug, verlooprubber moest worden opgerekt maar hij zit eronder, maakt nu de helft van de herrie 😆

    Wat foto’s omdat het kan en zien jullie de hele citta ook eens.

    ophangen en makkelijk sleutelen
    IMG_20200926_114212
    IMG_20200926_114203
    oud & nieuwIMG_20200926_131855
    met kap om het af te maken:
    IMG_20200926_132455

    • Deze reactie is gewijzigd 3 years, 6 months geleden door BigChriZZieBoy.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.