Stelschroef achterrem afgebroken😱 is dit te herstellen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Stelschroef achterrem afgebroken😱 is dit te herstellen

Dit onderwerp bevat 8 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door zevenenergie 2 weken, 3 dagen geleden.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker

Simon78
    Topic starter

Alleen toen ik de achterremkabel nog even wou monteren brak de stelschroef zonder dat ik enige kracht uitoefende blijkbaar een slecht exemplaar
    D6D490ED-90ED-43AD-9AF2-B21ABDA99980

Weet iemand of en hoe dit te herstellen is?!? Of zit er niets anders op dan een andere te laten stralen en poedercoaten?

Hieronder een foto van de voorrem met daarop de stelschroef die bij de achterrem is afgebroken.
    EE6589E7-A995-45E7-B3B7-5A1C3C06CFE9

Hierna zou ik alleen nog het blokje moeten reviseren😢 Baal hier echt van! Hoop echt dat iemand hier een oplossing weet?!?
    1770ED0A-9F4B-4195-8E5C-8A4424B6B941

Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door Simon78.

Florian
    Moderator

Als je geluk hebt is de stelschroef met niet al te veel weerstand erin gedraaid. Ik heb dit ook wel eens gehad. Toen heb ik een schroevendraaier tegen het afgebroken stuk gedrukt en zo langzaam eruit gedraaid. Het is even pielen maar is te doen.

SuperSi
    Bijdrager

stelschroef is hol toch?
    Misschien even een linkse tap halen bij de karwei?

Wilk1985
    Moderator

Dit soort dingen zijn de reden dat ik nooit een deadline stel als ik een brommer opbouw.

Ik zou gewoon een nieuwe bestellen en die ook laten coaten, straks is je brommer helemaal klaar en top en rij je rond met het idee dat hij voor 99% perfect is. Ik zou om die paar tientjes niet moeilijk doen en het gewoon vervangen, behalve dat zijn je remmen ook te belangrijk om half half in elkaar te beunen.

Simon78
    Topic starter

Net gekeken schroevendraaier gaat niet helaas, had eventueel een goede oplossing geweest.

Linkse tapeind zou inderdaad de oplossing kunnen zijn.

Een andere stralen en coaten kan altijd nog.

bedankt voor alle reacties ik zal laten weten of het nog gelukt is!

1

Martino
    Bijdrager

Het nadeel van poedercoaten is dat dit vaak een dikkere laklaag is dan bijvoorbeeld nat lakken. Schroefdraad zal wat verstopt raken wanneer je dit niet afschermt tijdens het poedercoaten. Het is daarom ook aan te raden om schroefdraden met een draadtap weer te herstellen.  Ik gok dat jou stelschroef wat onder spanning is ingedraaid en vervolgens is gebroken.

Is het niet mogelijk met een klein boortje vanuit de andere kant proberen deze los te draaien?

En al is het omdat jij nu met eenzelfde kleurstelling een Citta op bouwd. Ik kan eventueel een remhandlesset voor je poedercoaten al zijn ze nieuw ook al zwart en niet heel erg aan de prijs.
    https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/mechanisch/grepen-handle-39-s/remhandleset-links-remake-citta-ciao.html

1

zevenenergie
    Forum Goeroe

Gewoon uitboren toch? Appeltje eitje.

Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.

Simon78
    Topic starter

Gewoon uitboren🤦‍♂️ wat voor mij bijzonder is, kan voor iemand anders gewoon blijken te zijn😉

M.a.w. Ik heb nog nooit wat uitgeboord, is het dan nog steeds appel ei verhaal?

Ontzettend bedankt voor de tip, thanks!
    Zal ns googlen op gewoon uitboren, maar ga het eerst proberen met mijn setje linkse tap van de GAMMA. Uitboren kan altijd nog, toch?

zevenenergie
    Forum Goeroe

Ja hoor, dat kan altijd nog.
    Er zit al een gaatje in dus de boor volgt dit gaatje mits, je recht boort. Als het een m6 nippel is boortje 5 gebruiken.
    Als je nog nooit afgewassen hebt, weet je ook niet niet hoe het gaat. Maar het blijft appeltje eitje. 😉

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door zevenenergie.
    Draaiwerk, freeswerk, carters kotteren? Reparatie of tuning?
    Klik hier.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.