This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Steffenn 5 years, 1 month geleden.
-
Gebruiker
-
27 januari 2019 om 20:43 #783435
Nou daar gaan we dan, eerste ciao, eerste grote project.
Ik ben maar direct begonnen met het blok.
Het plan was om alles zo goed als “standaard” te houden, dus onder dit idee : replica CP carters.
Zodra ik deze binnen kreeg waren de lagers al rauw dus die maar gelijk vervangen met een setje SKF C3 lagers.Nadat de carterhelften voorzien waren van de krukas kwamen de eerst volgende onderdelen al binnen.
– Italkit 38.2mm
– DMP kop met decompressie setje
– SHA 12/12
– Stendurd luchtfilter
– Stendurd uitlaatje
– Nieuwe koelkappen
– Vliegwiel
– Contactpunten en condensator
– Contactpuntnok
En overig klein spulNa wat ijverig prutsen kwam ik uit op dit :
Nu is het wachten op de spoelen, bobine etc.Voor de rest heb ik nog een pretpakket met alles wat ik nodig heb voor het fietsgedeelte.
Cranks, trapas, spanner, freewheel, bussen etc etc.
Setje domino remgrepen, gashandle, en handvatten wat 20 jaar in de stelling heeft gelegen.
Ook is het balhoofdlager setje er, voorvork revisie set, en nog wat ander (origineel) spul.
27 januari 2019 om 20:51 #783437Machisch
Hoe waren de lager passingen?27 januari 2019 om 20:53 #783439Passingen waren perfect, het vereiste aardig wat warm stoken om ze eruit te krijgen.
30 januari 2019 om 15:45 #783556En we zijn weer een paar dagen verder en de volgende lading spulletjes zijn weer verzameld.
Zo kreeg ik onderandere wat mooie spulletjes van JMPB binnen, en kan ik beginnen met het bedenken van de kabelboom met contactslot.
En via marktplaats heb ik een voordrager kunnen scoren.
Dit lag blijkbaar nog op zolder op het werk 😀
30 januari 2019 om 18:08 #783569Dat word goed aan gepakt allemaal. 😎
30 januari 2019 om 18:44 #783570Ja heerlijk, hier kan ik echt van genieten, vooral als het mandje wat blijkbaar al 40 jaar op voorraad lag gewoon past.
30 januari 2019 om 20:39 #783580Hallo Steffen! Mooi project!
Hoe sluit de inlaat van je carter af? Probeer eens om er lucht doorheen te blazen als de krukas de inlaat afsluit?
Ik heb toen deze carters uitkwamen 2 exemplaren uitvoerig getest, maar ik was er niet echt over te spreken. zie voor mijn bevindingen -> https://vespa-ciao.nl/forums/topic/imitatie-carter/
Ik ben erg benieuwd of eventuele latere lichtingen beter zijn!
Sowieso is mijn ervaring dat gebruikte originele Piaggio onderdelen vaak betrouwbaarder zijn als imitatie onderdelen, en dan heb ik het over: contactpunten, krukassen, cilinders, decompressiesetjes, carburateurs en nog een hele rits onderdelen. Ook aan het imitatie vliegwiel had ik erg veel werk om het passend te krijgen, maar wellicht is dat nu ook opgelost.
Wellicht ga jij andere ervaringen hebben als ik hebben, ik ben erg benieuwd en ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden
31 januari 2019 om 13:40 #783595Hee Wilk,
Even dat topic bekeken en het eerste wat mij opviel was dat jullie carters draadbusjes hadden ipv zoals de mijne, draad in het alu getapt.
Verder kan ik concluderen dat hij bijna perfect afsluit. Krijg er amper tot geen lucht doorheen.
Als ik de kruk langzaam draai is er zelfs een moment dat er helemaal geen lucht doorheen wil.
Ook kwamen de lagers er makkelijker uit dan ik in het topic las. Het kleine carter ging ietwat moeilijk maar ook dit viel mee. Lagerpassing is perfect voor de SKF lagersHet vliegwiel is niet veranderd. Ik ben op het moment opzoek naar een origineel CP vliegwiel, aangezien mijn spoelen beide CIF kwaliteit zijn, zou dit gewoon perfect moeten werken.
-
Gebruiker
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.