Steffen's bijna stendurd Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Steffen's bijna stendurd Ciao

This topic contains 7 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by Steffenn 5 years, 1 month geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
  • #783435

    Steffenn
    Topic starter
    Berichten: 9

    Nou daar gaan we dan, eerste ciao, eerste grote project.

    Ik ben maar direct begonnen met het blok.
    Het plan was om alles zo goed als “standaard” te houden, dus onder dit idee : replica CP carters.
    IMG_20190122_151654
    IMG_20190122_151658
    Zodra ik deze binnen kreeg waren de lagers al rauw dus die maar gelijk vervangen met een setje SKF C3 lagers.

    Nadat de carterhelften voorzien waren van de krukas kwamen de eerst volgende onderdelen al binnen.

    – Italkit 38.2mm
    – DMP kop met decompressie setje
    – SHA 12/12
    – Stendurd luchtfilter
    – Stendurd uitlaatje
    – Nieuwe koelkappen
    – Vliegwiel
    – Contactpunten en condensator
    – Contactpuntnok
    En overig klein spul

    Na wat ijverig prutsen kwam ik uit op dit :
    IMG_20190123_104316IMG_20190125_181531IMG_20190123_104328IMG_20190125_183520IMG_20190123_190620IMG_20190123_190650
    Nu is het wachten op de spoelen, bobine etc.

    Voor de rest heb ik nog een pretpakket met alles wat ik nodig heb voor het fietsgedeelte.
    Cranks, trapas, spanner, freewheel, bussen etc etc.
    Setje domino remgrepen, gashandle, en handvatten wat 20 jaar in de stelling heeft gelegen.
    Ook is het balhoofdlager setje er, voorvork revisie set, en nog wat ander (origineel) spul.
    IMG_20190115_163200IMG_20190117_181934IMG_20190117_181925

    #783437

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Machisch :thumb
    Hoe waren de lager passingen?

    #783439

    Steffenn
    Topic starter
    Berichten: 9

    Passingen waren perfect, het vereiste aardig wat warm stoken om ze eruit te krijgen.

    #783556

    Steffenn
    Topic starter
    Berichten: 9

    En we zijn weer een paar dagen verder en de volgende lading spulletjes zijn weer verzameld.
    Zo kreeg ik onderandere wat mooie spulletjes van JMPB binnen, en kan ik beginnen met het bedenken van de kabelboom met contactslot.
    IMG_20190129_132347
    IMG_20190128_152046
    En via marktplaats heb ik een voordrager kunnen scoren.
    IMG_20190129_132033
    Dit lag blijkbaar nog op zolder op het werk  😀
    IMG-20190130-WA0029

    #783569

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4030

    Dat word goed aan gepakt allemaal. 😎

    #783570

    Steffenn
    Topic starter
    Berichten: 9

    Ja heerlijk, hier kan ik echt van genieten, vooral als het mandje wat blijkbaar al 40 jaar op voorraad lag gewoon past.
    IMG_20190130_184204

    #783580

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Hallo Steffen! Mooi project!

    Hoe sluit de inlaat van je carter af? Probeer eens om er lucht doorheen te blazen als de krukas de inlaat afsluit?

    Ik heb toen deze carters uitkwamen 2 exemplaren uitvoerig getest, maar ik was er niet echt over te spreken. zie voor mijn bevindingen -> https://vespa-ciao.nl/forums/topic/imitatie-carter/

    Ik ben erg benieuwd of eventuele latere lichtingen beter zijn!

    Sowieso is mijn ervaring dat gebruikte originele Piaggio onderdelen vaak betrouwbaarder zijn als imitatie onderdelen, en dan heb ik het over: contactpunten, krukassen, cilinders, decompressiesetjes, carburateurs en nog een hele rits onderdelen. Ook aan het imitatie vliegwiel had ik erg veel werk om het passend te krijgen, maar wellicht is dat nu ook opgelost.

    Wellicht ga jij andere ervaringen hebben als ik hebben, ik ben erg benieuwd en ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden :thumb :thumb

    #783595

    Steffenn
    Topic starter
    Berichten: 9

    Hee Wilk,
    Even dat topic bekeken en het eerste wat mij opviel was dat jullie carters draadbusjes hadden ipv zoals de mijne, draad in het alu getapt.
    Verder kan ik concluderen dat hij bijna perfect afsluit. Krijg er amper tot geen lucht doorheen.
    Als ik de kruk langzaam draai is er zelfs een moment dat er helemaal geen lucht doorheen wil.
    Ook kwamen de lagers er makkelijker uit dan ik in het topic las. Het kleine carter ging ietwat moeilijk maar ook dit viel mee. Lagerpassing is perfect voor de SKF lagers

    Het vliegwiel is niet veranderd. Ik ben op het moment opzoek naar een origineel CP vliegwiel, aangezien mijn spoelen beide CIF kwaliteit zijn, zou dit gewoon perfect moeten werken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.