Start niet na vervangen carburateur

Home Forums Techniek Afstellen Start niet na vervangen carburateur

This topic contains 3 reacties, has 3 deelnemers, and was last updated by ritze 5 years, 7 months geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
  • #777127

    bryanv
    Topic starter
    Berichten: 155

    Heb net mijn lekke 12/10 vervangen door een nieuwe Dellorto 13/13 maar mijn Ciao start niet meer.

    Ik heb de sproeier 66 vervangen door de 52 die in mijn 12/10 zat (waarmee hij goed reed)
    Alles goed vastgezet maar de Ciao start niet, ik heb een vonk maar de bougie blijft droog.

    Wat kan ik doen?
    Zou het kunnen dat de benzine nog wat verder in de carburateur moet lopen omdat deze nieuw is?

    #777156

    Wilk1985
    Moderator
    Berichten: 3786

    Apart, in principe is een carburateur plug and play en zou je brommer binnen enkele stappen moeten starten. Of hij nieuw of gebruikt is heeft hier geen invloed op.

    Qua sproeier moet je misschien wel een maatje omhoog maar dat is zeker niet de oorzaak van je probleem, hij zou zeker moeten starten.

    Zou het kunnen dat misschien de pakking die de inlaat afsluit bij je nieuwe carburateur ontbreekt of iets dergelijks?

    Of wellicht zit er toch iets verstopt in je nieuwe carburateur hoewel dat natuurlijk heel vreemd is.

    #777157

    bryanv
    Topic starter
    Berichten: 155

    Dat doorzichtige busje op de inlaat zit er op.
    Zal morgen nog eens kijken en alles nog eens uit elkaar halen.

    #777158

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3430

    Start hij dan ook niet als je de choke erop zet? Je zou ook eens kunnen proberen om de luchttoevoer te knijpen
    Dan weet je meteen of de sproeier te klein is

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.