Sprocatti sprinter, schijfremmen, costom overbrenging

Home Forums Perso’s Projecten Sprocatti sprinter, schijfremmen, costom overbrenging

This topic contains 135 reacties, has 34 deelnemers, and was last updated by Frankp 3 years, 2 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 136)
  • Gebruiker
  • #497567

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    @All Mooi dat ik niet de enige ben die dit mooi vind. Vandaag heb ik hem ook afgemaakt.

    @Ringracer75 tnx man but probably never. To make it fit you need the exact diameter of disk and brake mount. The problem is that i have designed the brake mount also.

    Laatste restje aluminium gefreesd, alles afgebraamd,geboord en getapt. Past perfect:bier

    Ik ben deze keer dan ook zeer tevreden met het eindresultaat. Omdat de remklauw ook niet paste deze ook maar op de frees gehad, onderdelen kopen die passen horen volgens mij niet op deze brommer:?

    “gouden” pennen moeten nog worden ingekort.

    #497566

    pepko
    Donateur
    Berichten: 2837

    =)

    #497572

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    update: vandaag bezig geweest een mogelijkheid getekend voor de bevestiging van de voorremklauw(en). Uiteraard ook geprint.



    Ik ben er nog niet over uit of ik het nou mooi vind of niet. hoor uiteraard graag jullie mening.

    #497573

    lightlord
    Donateur
    Berichten: 884

    Frank is ook weer lekker aan het hobbyen ziet er weer zeer interessant uit :thumb

    Je ware pubertijd duurt je leven lang
    Lightlord's Dizzy/Gypsi
    #497575

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Frank ik vind het knap wat je doet met solidworks dat zou mij niet lukken.

    Ik vind wat je gemaakt hebt constructief wel ok maar er zit op diverse plaatsen materiaal dat er niet hoeft te zitten.

    Als je iets zou maken wat je om de poten heen zou kunnen schuiven zou je de bouten aan de voorkant kunnen laten vervallen.

    Je moet veel sierlijker gaan ontwerpen het is nu te massief. Als je materiaal wat overbodig Is weg haalt gaat de vormgeving er ook stukken op vooruit, zo sla je twee vliegen in een klap.

    En als ik je nog een tip mag geven als je iets moois wilt ontwerpen moet je zorgen dat je mooie spullen om je heen hebt.
    Dus naast je computer voorwerpen die jij mooi vind vormgegeven, mooie klassieke muziek op je koptelefoon.
    een lekker glas rode wijn er bij.

    Edit:
    Ik zie nu ook pas dat je de schijven zelf uit roesvrij staal hebt gesneden =)
    Dat ontwerp kan ook wel wat bijschaven gebruiken. Volgens mij zijn je rem plaatjes kleiner dan het rem oppervlak
    van de schijf. Waarom niet een mooi wave patroon er in met perforatie?
    Ik denk ook dat je rekening moet houden met het on afgeveerd gewicht dat zo laag mogelijk moet zijn.

    #497577

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    Bedankt voor jullie reacties.

    @zevenenergie ik ben het grotendeels zeker met je eens. Een sierlijk onderdeel maken is niet mijn sterkste punt. Zal je tips eens gaan proberen:thumb:thumb
    Daarnaast moet ik er ook nog rekening mee houden dat hij reproduceerbaar uit aluminium. Dit ontwerp heb ik zo gemaakt dat hij makkelijk te maken is.

    Verder kan ik de bouten aan de voorkant niet weg laten omdat zowel de onderkant als de bovenkant van de poot dikker zijn. Dus kan ik hem er niet overheen schuiven. vandaar dit 2-zijdig systeem.

    Wat betreft de remschijven: Deze heb ik zo gekocht. Achteraf had ik ze zelf gemaakt en dan ook anders maar zeker geen wave:kots Persoonlijk ben ik daar absoluut geen fan van.

    ik bedoel dit ook zeker niet als kritiek op jouw, jij kon deze dingen namelijk niet weten.

    #497578

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Beste Frank,

    Het is ook nog een mogelijkheid om op de voorpoten te durafixen Ik heb laast een proefje gemaakt want Durafix hecht lastig op sommige legeringen. Op deze si poot bijvoorbeeld, zit het heel vast.

    Je ziet dat ik het stukje aluminium heb geprobeerd af te breken, maar dat het gebogen is. De soldeernaad gaf geen krimp. De truc is goed borstelen.

    Dus jij vind Wave niet mooi? Jeetje, wat een wansmaak heb jij! =)(a)

    #497581

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7344

    Lager voor je adapterplaat heb ik in huis voor je. Deze neem je maar mee mocht je weer eens in de buurt zijn.
    Betreft je schijfremmen vind ik waveschijven ook niet passen op een Ciaoracer, maar momenteel vind ik de schijven wel erg massief ogen. Ik zal er best wat meer door heen willen kijken. Je ziet ook vaker nog wat meer gaten in de schijven zitten.

    #497582

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Over smaak valt niet te twisten maar dit vind ik mooi.

    #497593

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    Tentamens voorbij dus weer tijd voor de brommers.
    Remklauw klem opnieuw tekent en geprint.



    Let niet op de afwerking van de printer. De ruwe oppervlak wat je ziet komt omdat zeer snel en op support heeft geprint.

    #497594

    Lennaert
    Bijdrager
    Berichten: 4112

    Gaaf werk weer hopelijk houd het het allemaal ;)!

    Die schijven mogen inderdaad even veranderd worden naar een iets meer open model (geen waves).

    #497595

    Frankp
    Topic starter
    Berichten: 499

    Lennaert :
    Gaaf werk weer hopelijk houd het het allemaal ;)!

    Die schijven mogen inderdaad even veranderd worden naar een iets meer open model (geen waves).

    Vergeten er bij te vermelden. Zoals achter zijn dit ook gewoon mallen. Ik ga ze t.z.t. maken vanuit aluminium.

    Wat betreft de schijven, deze blijven voorlopig mooi op zitten. Ik ben er zelf wel over te spreken. Pas wanneer ik er zat van ben of ik geld over heb(zeer waarschijnlijk nooit) komen er anderen op.

    #497600

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 4005

    Ik had niet verwacht dat je met zo iets moois op de proppen zou komen.
    Het ziet er zeer professioneel uit, Mijn complimenten. :thumb🙂

    #497601

    R.Zwiers
    Bijdrager
    Berichten: 441

    Heel nice deze perso, volg hem op de voet.

    Ziet er gaaf uit man, wat je ook allemaal kan maken met zo’n 3d printer

    #497626

    Edjuh
    Bijdrager
    Berichten: 6958

    Heb je schroefdraad geprint in de helft van die beugel? Erg leuk werk.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 136)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.