Sprocatti Motori

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Sprocatti Motori

This topic contains 24 reacties, has 8 deelnemers, and was last updated by zevenenergie 1 year, 11 months geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
  • #780859

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 1904

    Zit ik te surfen op internet kom ik Porno tegen  😛
    Sprocatti zou nu voor hun (nieuwe) EVO carters een complete set voor de sleutelaar hebben om blokkie te bouwen.
    2111520828
    Op carter en membraan bouten na is alles erbij.

    1776767940
    Je kan ook kant en klaar kopen, maar dat is niks aan natuurlijk  😉

    3493453568
    2845404393
    55mm boring, 47mm slag, 34mm vlakschuif en (?uitleesbare?) onsteking zijn wel leuke feitjes !!

    PREDATOR LOOK
    2351858724

    TICKLING BARN
    #780863

    ritze
    Bijdrager
    Berichten: 3429

    Oh leuk, ziet er nogal ziekelijk uit 🙂  dit kitje zal ook zeker niet goedkoop zijn 🙂

    De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
    Link naar Mijn collectie / Projecten.
    1
    #780867

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 861

    Piet van forum heeft hem getest met zijn perso “piet sprocatti evolutione”
    Zeer gave engine, op een prijzen lijst wel is voorbij zien komen, nieuw rond de 2300 compleet.

    #780868

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 1904

    Klopt  🙂  We hebben Junior Piet hier in filmpjes voorbij zien komen :thumb
    Alleen cilinder, kruk, Carb, ontsteking en uitlaat zijn deze keer weer vernieuwd/anders  😛

    TICKLING BARN
    #780872

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3113

    Prachtig krachteitje,  en dat voor slechts €2300,- 😉
    Ik vind dat kleurtje wat op die carters van Sprocatti zit erg mooi.
    Is dat verf?
    Ik zie dat ze aan de rechterkant ook een bevestigings mogelijkheid voor de ontsteking hebben zitten.
    Moet je nog veel aan dit blokje aanpassen of passen de onderdelen zo in elkaar?

    #780875

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 1904

    Idd Sprocatti carters hebben altijd al een Italiaans tintje gehad  😆
    Denk dat het gewoon de materiaal keuze is of het giet proces wat het kleurtje geeft.
    Aluminium/Italianen willen bij te veel hitte wel eens verkleuren naar een bronsbruin net als een pizza zeg maar  😛
    Sprocatti kennende zijn de onderdelen nooit af/klaar omdat ze de klant zelf die kans willen geven. Kant en klare blokken zijn zeer snel maar er is altijd nog ruimte om wat meer vlees te verspanen :thumb

    TICKLING BARN
    #780882

    jaffabaffa
    Donateur
    Berichten: 167

    😍😍👌🏽 Past dit blok wel in een onaangepast Ciao frame?

    #780885

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 1904

    😍😍👌🏽 Past dit blok wel in een onaangepast Ciao frame?

    Carter past wel maar de cilinder is wat breder, denk dat cilinder en frame gaan knuffelen.
    Sprocatti verkoopt ook subframe’s/bruggen dat lijkt mij een beter idee :thumb

    TICKLING BARN
    #780903

    Piet30
    Donateur
    Berichten: 1070

    I think best would be an adjusted Ciao frame.
    Due to the position of carb it is not easy to bring it with a subframe under an Citta, CBA, Si or Bravo frame.
    I tried it with my CBA, but could not place the carb between frame and sub frame  😥

    #780904

    speedbuxy
    Bijdrager
    Berichten: 10214

    Cilinder had ook wat minder breed gekund gezien de hoek spoeler nu al bijna of zelfs helemaal buiten het carter valt :mrgreen:
    Sws heb je aan z,on blok weinig, gezien er geen vaste waterpomp op zit en je dus met een pomp en accu moet gaan werken.
    En de accu kan je niet opladen met een binnenrotor. Dus een blokje erop om kan je wel vergeten.

    Snap niet dat van al die mooie carters die er de laatste tijd voorbij komen er geen 1 aan een vaste waterpomp heeft gedacht?
    Nou is lc op onze vespa sws al niet mooi gezien er dan een lelijke radiateur met slangen aan komt te hangen.

    De Simo 4taps gaat bij mij nog steeds voor the win:thumb
    Gewoon mooi ac. Dus plug and play en je kan er gewoon zonder gezeur kms mee maken:thumb

    #780913

    Tiesman1986
    Moderator
    Berichten: 861

    Ik vindt de sprocatti en simo 4taps nog het meest bij vespa passen.
    Maar ik denk dat de 3taps simo gewoon een echt vespa blokkie is dus die gaat voor mij voor de win.
    Hopen dat er snel een goede koelvin wordt bedacht voor de Pvl binnen rotor en dan een echt vespa blokkie met een x dikke power.

    #780915

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3113

    Ik vind alles wat nieuw is leuk, en het hoeft van mij echt niet een 3 taps blokje te zijn, maar het is natuurlijk wel handig als je geen aanpassingen hoeft te doen.

    Ik snap ook wel dat iedereen een vaste waterpomp “vergeet” want dan maakt een blokje zelf ontwerpen c.q. maken nog complexer dan het al is, maar je stelt het probleem uit.

    Als je als professioneel bedrijf er geen pomp bij levert, verschuif je dat probleem naar de klant.
    En dat is jammer, want een fabrikant kan er op de tekentafel al rekening mee houden, dat er een pomp op moet en het dus voor iedereen gemakkelijker maken.
    En dat komt het uiterlijk, vast ook ten goede.

    Maar ik snap het wel, want  de ruimte is beperkt en daarom past het al snel niet in een standaard frame.
    En ontkom je er niet aan dat  je iets aan het frame of het subframe moet aanpassen. Of zelfs een heel nieuw subframe moet ontwerpen.

    Ik vind de radiators die je zo links en rechts kan krijgen ook niet mooi, en dan wapperen die slangen en waterpomp vaak omheen, alsof er geen tijd meer was om het netjes te doen. (En dat terwijl je reistijd bespaart met zo,n kracht ei.)
    Maar het komt natuurlijk omdat de plaats van de aansluitingen op de cilinder, pomp en radiator niet op elkaar afgestemd zijn.

    Ik heb er zelf wel eens over na gedacht een blokje te maken waar alles op zijn plaats zit, maar jeetje al die factoren waar je rekening mee moet houden. Dat is een heel gepuzzel…..

    #780917

    Fredzzz
    Moderator
    Berichten: 1491

    Dit blok heb ik een paar jaar geleden ook gekocht. Voelde me toch wel afgezet door de renstal van Sprocatti. Slecht verpakt opgestuurd (demper had beschadigingen) en hij heeft de foute krukas gemonteerd.

    Communicatie verloopt algemeen heel slecht met Sprocatti.

    Hier mijn fotoverhaal:

    Zo kwam de doos aan. Tuurlijk kun je zeggen dat de doos tijdens de transport kapot ging, maar een beetje fatsoenlijk inpakken is blijkbaar te veel gevraagd. Verzekerd opsturen (had ik voor betaald) heeft die ook niet gedaan, dus een schadeclaim kon ik niet starten en terugbetalen wilde hij niks.

    Blok en uitlaat waren redelijk slecht verpakt, en er zat veel te veel lucht in de doos.

    Enige beschadiging, op de demper. Gelukkig maar.

    Blok ligt momenteel bij FrankP en wacht op een nieuwe krukas. Helaas weinig tijd voor gehad. Als iemand een leuk projectje wil starten, ik sponsor hem graag 🙂

    #780923

    Crullie
    Topic starter
    Berichten: 1904

    Je weet me te vinden Fredzzz  😉  Doe ik graag voor je :thumb
    Als het goed is past het zo in het frame van mijn bruine Ciao die verstevigt is, mooie basis om in te rijden  😛

    TICKLING BARN
    #780925

    zevenenergie
    Forum Goeroe
    Berichten: 3113

    Misschien zou het op te lossen zijn door de ontsteking aan de rechterkant te maken. Een  aanpassing aan De krukas en een keerring in het carter en een adapter zou voldoende zijn lijkt mij.
    Maar ik weet natuurlijk niet precies wat het probleem was…
    Zoiets maar dan eenvoudiger want er zit al een voorbereiding.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.