Spoelpoorten aanpassen?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Spoelpoorten aanpassen?

This topic contains 4 reacties, has 2 deelnemers, and was last updated by Luuk66 4 years, 6 months geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
  • #790880

    Luuk66
    Topic starter
    Berichten: 69

    Beste forumleden,

    Ik heb laatst een blokje getuned voor een DR70. Nu wil het alleen dat dit cilinder beschadigd is geraakt en ik op zoek moest naar een nieuwe. Gelukkig had ik nog een 43mm olympia liggen waar ik het mee wil gaan proberen. Ik wil de blinde boosterpoorten die dit cilinder heeft doorprikken zodat ze aansluiten op het carter. Nu zijn de spoelpoorten van dit cilinder anders (kleiner) dan die van de DR70 en sluiten dus niet zo goed aan op het carter. Nu is mijn vraag: kun je deze spoelpoorten met een dremel simpelweg groter maken zonder dat je ergens aan de buitenkant bij de koelribben eruit komt? en is het aan te raden de spoelpoorten te bewerken als dit dus mogelijk is? Dit idee ongeveer.
    Olympia

    #790882

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    De 43mm Olympia is eenzelfde cilinder als de 43mm DR. Ik denk dat jou oude cilinder de 43mm DR evo is geweest. Deze heeft wel andere spoelkanalen namelijk. Ja je zal de spoelkanalen iets groter kunnen maken gezien er nog wel wat vlees is hiervoor, maar de vraag is met welk doel? Mijn ervaring is dat deze bewerking evenals de boosters “doorprikken” niet tot nauwelijks effect heeft op verbeterde prestaties. Andere bewerkingen aan de uitlaatpoort en het ophogen afdraaien van de cilinder meer effect hebben.

    #790884

    Luuk66
    Topic starter
    Berichten: 69

    Je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel de DR evo. Zoals ik al zei is mijn carter al aangepast. Gaat dit niet tot mindere prestaties leiden als ik het cilinder verder niet bewerk en het niet super aansluit vanwege een verlies in carter druk o.i.d.

    #790885

    Martino
    Bijdrager
    Berichten: 7345

    De carterdruk zal alleen maar verminderen door het vergroten van de kanalen, maar dit is ook verwaarloosbaar. En zoals beschreven is er niet tot nauwelijks winst te behalen met alleen de bewerkingen aan de kanalen of boosters. Je zal enkel de flow wat verbeteren. De 43mm Olympia is een uitermate geschikte cilinder om dmv een ophoogplaatje en de cilinder aan de bovenkant af te draaien hiermee op te voeren.

    #790887

    Luuk66
    Topic starter
    Berichten: 69

    Top, bedankt voor de snelle reactie. Dan gaan de plannen veranderen!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.