Speedengine loopt niet, vonkt wel

Home Forums Techniek Problemen oplossen Speedengine loopt niet, vonkt wel

This topic contains 9 reacties, has 7 deelnemers, and was last updated by Tommetje 11 years, 11 months geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
  • #210975

    thijs.c
    Topic starter
    Berichten: 66

    Mijn speedenige met 46mm polini loopt niet. Vandaag heb ik de ontsteking en het vliegwiel vervangen, en nu vonkt hij, maar lopen doet hij nog niet. Als je remmenreiniger in de inlaat spuit loopt hij er op tot de remmenreiniger op is. Op de een of andere manier zuigt hij de benzine dus niet aan. Waar kan dit aan liggen?

    Mvg Thijs

    #234124

    jayjay00
    Bijdrager
    Berichten: 117

    Verstopte cabr. Heb je ook een benzine filter tussen zitten? sommige kun je maar op een kant goed zetten zeg maar. mijntes kreeg eerst ook geen benzine omdat de benzine maar op een kant door de benzine filter gaat als je dat omdraait stroomt hij niet door heen. Verder alles doorlopen mischien heel dom maar heb je mischien niet genoeg benzine in? reserve tank proberen. Zit soms iets heel kleins. Blijft je vlotter bakje niet hangen? in je cabr?

    #237485

    thijs.c
    Topic starter
    Berichten: 66

    We hebben 2 verschillende carb’s geprobeerd. Een daarvan hebben we van mijn lopende brommer af gehaald. Er zit ook voldoende benzine in de tank. We hebben het blok in een standaard staan, en de benzineslang is doorzichtig, dus zie je de benzine lopen.

    #237661

    Tommetje
    Bijdrager
    Berichten: 82

    Waar kan dit aan liggen?
    Je geeft zelf het antwoord al, hij zuigt op een of andere manier geen benzine aan..
    Dan lijkt mij het dat het niet aan de ontsteking ligt, maar aan de benzine toevoer.
    Zou maar is beginnen met carb grondig reinigen, en anders inlaat maar is checken.

    succes

    #227158

    thijs.c
    Topic starter
    Berichten: 66

    We hebben net een koppakking gemonteerd, want hij had wat gelekt langs de kop. Nu is de compressie een stuk beter. Zal hij nu wel lopen? we hebben geen tijd meer gehad om te proberen. Wat ons wel opviel is dat bij het omlaaggaan van de zuiger de inlaat een beetje uitblaast, is dit normaal?

    Gr Thijs

    #233918

    vespa-si-owner
    Bijdrager
    Berichten: 216

    ja dit is normaal! klinkt goed.

    Je hebt geen tijd om je brommer te starten maar wel om dit te posten? 😛

    #233988

    jayjay00
    Bijdrager
    Berichten: 117

    @vespa-si-owner haha dat vond ik ook een beetje vaag moest er wel ff om lache

    #230038

    beun_ciao
    Bijdrager
    Berichten: 547

    Ja, dat was omdat we het blokje in de standaard hadden staan en de bougiekabel en benzine slang en zo al opgeruimd hadden. Ik zal zo snel mogelijk kijken of hij loopt. Het is trouwens mijn blokje.

    #221131

    arvid13690
    Bijdrager
    Berichten: 846

    haal je tankdop er es af en probeer nog es, miss zuigt ie vacuüm?

    Tis altied moar eem!
    #235887

    023Citta
    Bijdrager
    Berichten: 39

    Haal je carb er af en draai je inlaat dicht… dus de wang van je kruk voor de inlaat draaien en dan blazen.
    Als je nu tegendruk hebt dan ligt het waarschijnlijk aan je carb.

    Kan je doorblazen dan is er iets mis met je kruk, of je pakking tussen je blok en spruitstuk is lek.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.